Kyllä tuli taas hirveä Passikuva
Olen siirränyt yli kk kuvaan menoa, koska alan aina stressaamaan. Nyt oli sovia päivä ja luulin taas tehneeni kaiken oikein, mutta pilallehan se meni. Kaikki neuvot ennen kuvan ottoa taas unohtui. Eli liikumista juurikin kylmässä ilmassa ainakin n.15 min ennen kuvaan menoa -> Unohtui. Ei liian siistiä tukkaa, koska se katoaa siihen helv..valkoiseen taustaan -> Unohtui, tai en taas uskonut kuinka siinä käy. Leuka ylös-> jäi tekemättä, koska kuva otettiin niin nopeasti. Yritin hymyilä, mutta koska aloin jännittää, niin suupielet meni kuin Stubbin pressikuvassa. Tuloksena aivan hirveä muumiomainen kuva, jossa kaksari pilkottaa. Maksoi 28e, joten ei viitsisi alkaa otattamaan uusia, koska mahdollisuus epäonnistua on niin suuri ... Senkin olen joskus tehnyt. Josko sitä sitten 5v päästä onnistuisi
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Harjoitelkaa ilmettä ennen passikuvaan menoa peilin edessä ja koittakaa toistaa sama ilme kuvan oton aikana.
Pieni hymy saa olla.
YRitin, mutta pari kuvaa räpsittiin samantien kun istuiduin penkkiin. Mitä voi seurara sellaisesta.... pidätyskuva.
Minä luin poliisin sivulta ohjeen passikuvaa varten. Sitten asetin tukan, pään ja naaman muka niiden ohjeiden mukaan ja otin selfien. Räjähtänyt suohirviö oli kuvassa.
Seuraavana päivänä menin valokuvaamoon oikeaan passikuvaan ja ilahduin, kun siinä kuvassa olikin näköiseni vanha rouva, näytti ihan ihmiseltä, tosin aika vihaiselta. Mutta siltä kai passikuvassa pitääkin näyttää.
Sitten voisi olla Hauskin Passikuva kilpailu myös. Ja koirien hauskin passikuva.
Gianissa on se passikuva-automaatti, josta näkee naamansa samalla. Voi katsoa onko tukka miss kunnossa.
Mulla kans viimeisin passikuva on jotain aivan jäätävää. Kuvaaja näytti otoksen ja sanoi et ihan hyvä kuva on. Varmaan näki mun naamasta et oli kaikkea muuta kuin hyvä. Naurettiin koko perhe kun henkilökortti tuli ja mun turvonnut naama siinä komeili 🤣 Luulin et mulla on vaan kaksoisleuka mutta niitä helttoja on siinä kuvassa ainakin viisi 🤣 Äänestämään mennessä näytin sujuvasti ajokorttia, ettei vaan tarvinnu hävetä sitä henkilökortin kuvaa.
Tästä ollaan harvinaisen samaa mieltä, ettei passikuvat onnistu.
Uusin henkkarin viime vuoden alussa. Näytän suunnilleen Niskavuoren emännältä kuvassa joka juonittelee naapurin isännän pään menoksi...no ainakin sain hyvät naurut
Ihana vertaistukiketju <3. Passikuvassa häikäisevässä valossa näkyi joka ikinen aavistuskin maksaläiskistä ja nimenomaan silmien ympärillä vaikken näe edes niitä itse peilikuvastani. Siis kuva on niin järkyttävä ettei siitä edes tunnista itseään. Olen käyttänyt silmälaseja varmaan yli 20 vuotta ja nehän oli riisuttava. Onneksi tärkein on kortin takana eli viivakoodi, mutta harmittaa silti :(
Onhan se hirveää, jos passikuvassa näyttää itseltään.
Ota kuva itse. Jos puhelimessasi on edes jotenkuten kelvollinen kamera, niin onnistuu. Tasainen valo (kummaltakin puolelta sivusta niin, ettei takana näy selkeää varjoa) ja vaalea tausta, niin ihan hyvä tulee.
Minun naamasta ei saa hyvää kuvaa millään, joten ei ihmekkään, jos passikuvassa näyttää strutsin peräpäältä.
Taidan suosioista seuraavan kuvan otattaa takaraivolta ja liimata vaan siihen pari irtosilmää. Ja kas, kukaan ei huomaa mitään eroa.
Älä välitä, mulla on passikuvassa säikähtäntyt näätä. Hyvin olen sillä päässyt matkustamaan.
Minä näytän passikuvassa neandertalilaiselle. Kyllä minut on siitä aina tunnistettu.
Vierailija kirjoitti:
Yritin hymyilä
Se on kiellettyä nykyään passikuvassa, joten hyvin meni, jos ei irronnut hymyä.
En minä hymyillyt vaan irvistin!
Vierailija kirjoitti:
Yritin hymyilä
Se on kiellettyä nykyään passikuvassa, joten hyvin meni, jos ei irronnut hymyä.
Ei saa hymyillä, mutta voi ajatella hymyilemistä. Niin suupielet yleensä ovat vähän neutraalimmassa asennossa. Ajattelee jotain mukavaa hetkeä. Tulee vähän vähemmän pidätyskuva fiilis
Vierailija kirjoitti:
Ihana vertaistukiketju <3. Passikuvassa häikäisevässä valossa näkyi joka ikinen aavistuskin maksaläiskistä ja nimenomaan silmien ympärillä vaikken näe edes niitä itse peilikuvastani. Siis kuva on niin järkyttävä ettei siitä edes tunnista itseään. Olen käyttänyt silmälaseja varmaan yli 20 vuotta ja nehän oli riisuttava. Onneksi tärkein on kortin takana eli viivakoodi, mutta harmittaa silti :(
Silmälasit saa kyllä käsittääkseni olla, mutta niistä tulee helposti varjoja kasvoille, on yksinkertaisesti helpompaa kuvaajalle, jos laseja ei ole.
Mullakin on passikuva aina ihan kamala. En suostu uskomaan, että näytän tuolta! Mun pitäisi vetää vähintään viikon ränni, että muistuttaisin passikuvaani.
Haha, just kävin viime viikolla passikuva-automaatissa. Oli edullisin (9,90€) ja tottakai olin ihan tunteella pilvessä sekä nauttinut muutaman ilojuoman. En ensin edes tajunnut miten se masiina toimii, eli että itse pitää siirtää se kone oikealle korkeudelle. En näytä tippaakaan itseltäni ja aidosti ihmettelen, että se kuva meni läpi koska edes korvat eivät olleet oikeilla kohdilla 🤣 Eikä haittaa pätkääkään.
Passikuvan täytyy olla mahdollisimman surkea koska se kuva jää poliiseille. Mitä masentuneempi kuva niin sen parempi.