Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

180€ tippuu asumistuki 1.4. alkaen. Aika paljon

Vierailija
05.02.2024 |

Tolla rahalla ostaisin 1,5 kuukauden ruoat

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka massiivinen vuokra ap:llä oikein on? Joku 1500€?

Ei tartte olla kuin 500 e. Ansiotulovähennys lähtee kokonaan pois yksinasuvalta.

Vierailija
62/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin iloinen!

Käyn töissä

t. ap

Sitten et tarvitse tukia

Paljos on palkka vaikkapa siivoojalla kokoaikatyöstä? Ja sitten jos vielä sattuu olemaan töissä Helsingissä. Mitenhän sujuu vuokranmaksu 11 euron tuntipalkalla? 

Toki mahdollisuus on muuttaa muualle, mut sitten kitistään et ei oo Helsingissä siivoojia tai vaikkapa muita minipalkkaisia. 

Sit taas jos muuttaa jonnekin missä ois varaa tuolla minipalkalla maksaa vuokra, ei olekaan mitään töitä saatavilla. Sit samat nillittäjät nillittäänet pitää mennä töihin ja asumaan sinne missä töitä on. Eli Helsinkiin vaikkapa. Mutta kun siellä sitten ei oo varaa maksaa sitä vuokraa pikkupalkasta. 

Hankalata

Sekö takia asut suomen kalleimmassa kaupungissa eli Helsingissä että siellä olisi siivoojia? Vai asutko kuitenkin sen takia että siellä on kaikki palvelut mitä joka nainen vaatii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen käy töissä ja maksaa itse asumisensa. Asumistuet ovat olleet käytännössä suoria tulonsiirtoja veronmaksajien taskuista sijoittajien taskuihin. Se loppuu nyt, kuten loppuu oleskeluyhteiskuntakin.

nii mutkun me olemme tottuneet et valtio maksaa kaiken senkun vaan löhöö kotona.

Onneksi löhööjät pakotetaan töihin tai muuten saa pian löhötä roskalaatikossa.

Ai pakotetaan töihin, eli suomeksi työnantaja pakotetaan ottamaan minut töihin? JES, tätä olen odottanut koska työtä hakemalla ei töitä saa eli nyt minut saadaan pakolla töihin. Oikeasti, ihan herkistää kun ollut työtön niin kauan ja epätoivo vallannut mielen. Ei edes siivojaksi, varastolle, postiin, mihinkään ole huolittu. Kuulostaa hyvältä jutulta kyllä nyt

Vierailija
64/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla asumistuki nyt 300e, jos tosta lähtee parisataa niin käteen jää ruhtinaalliset 300e vuokranmaksun jälkeen:D

Vuokra on nyt 390e, eli kai sitä pitää etsiä vieläkin halvempi

Kuule, kun kaikille ei jää aina sitäkään, niin että älä ulise vaan elä sen mukaan mihin varat sallii, niin muutkin tekee ja ihan ilman ulinoita.

Vierailija
65/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin iloinen!

Olen töissä osa-aikaisesti ja sain juuri sovittua, että minut irtisanotaan tuotannollisten syiden perusteella, niin ei tule karenssia.

Ei enää kannata tehdä muutamaa tuntia päivä, kun saan enemmän kun olen kokopäiväisesti kotona.

Vierailija
66/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huvikseni vastaan: Vuokra joku 1160€ siihen vesilasku 25€, hlö ja sähkö 120€/kk. Helsinki. Uusi asukas joutuu kaiken maksumieheksi sitten. Welcome. 

Vierailija
67/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla asumistuki nyt 300e, jos tosta lähtee parisataa niin käteen jää ruhtinaalliset 300e vuokranmaksun jälkeen:D

Vuokra on nyt 390e, eli kai sitä pitää etsiä vieläkin halvempi

Kuule, kun kaikille ei jää aina sitäkään, niin että älä ulise vaan elä sen mukaan mihin varat sallii, niin muutkin tekee ja ihan ilman ulinoita.

Kyllä itse tiedän ainakin henkilön joka ulisee koska rahaa on alle 300e, mutta oma vikansa....

Vierailija
68/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huvikseni vastaan: Vuokra joku 1160€ siihen vesilasku 25€, hlö ja sähkö 120€/kk. Helsinki. Uusi asukas joutuu kaiken maksumieheksi sitten. Welcome. 

Talossa usea henkilö itseni lisäksi. Eli vesimaksua pukkaa.

Vierailija
69/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa mennä työkokeiluun tai kuntouttavaan jos ei töitä saa. Nimittäin siitä saa juurikin sen 200e millä korvata asumistuen leikkauksen.

Tämä neuvo siis niille jotka työttömiä ja saavat tt tukea myös

Vierailija
70/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain että asumistukirajat nousee 1.4.? Mitä te höpötätte. Tarkoitatteko että vuokrat nousee?

Vierailija
71/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Pitäisikö sun AP sitten muuttaa edullisempaan asuntoon?

Tämä on samanlainen harha kuin "mene töihin" -hokema. Ihan kuin meillä olisi valtavasti puoli-ilmaisia asuntoja sen kun vaan muuttaa niihin. Kaikkein huolestuttavinta on se, että näin puhuvat uu not ovat niitä muka parempia kansalaisia. Ei ihme, että Suomen tuottavuus laahaa ja talous on tässä jamassa, kun "parempi" väki on näin loputtoman tyhmää.

Vierailija
72/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla lakisääteinen julkinen lista, millä työnantajilla on palkkalistoilla työntekijöitä, jotka joutuu turvautumaan yhteiskunnan etuuksiin. Olisi huonoa mainosta firmalle, kun palkalla ei elä. Tosin alle 50:n hengen firmoissahan tuollaisesta mainehaitasta pääsisi jatkossa eroon helposti (kiitos uuden hallituksen).

Vierailija
73/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin iloinen!

Käyn töissä

t. ap

Sitten et tarvitse tukia

Paljos on palkka vaikkapa siivoojalla kokoaikatyöstä? Ja sitten jos vielä sattuu olemaan töissä Helsingissä. Mitenhän sujuu vuokranmaksu 11 euron tuntipalkalla? 

Toki mahdollisuus on muuttaa muualle, mut sitten kitistään et ei oo Helsingissä siivoojia tai vaikkapa muita minipalkkaisia. 

Sit taas jos muuttaa jonnekin missä ois varaa tuolla minipalkalla maksaa vuokra, ei olekaan mitään töitä saatavilla. Sit samat nillittäjät nillittäänet pitää mennä töihin ja asumaan sinne missä töitä on. Eli Helsinkiin vaikkapa. Mutta kun siellä sitten ei oo varaa maksaa si

Mitähän tässä yritettiin nyt sanoa...? Ja sinä olet sitä mieltä, että Helsingissä ei tarvita siivoojia tai että he voivat käydä töissä jostain matkojen takaa? Oletko ihan tossissasi...? Tämä ketju on ihan täydellistä stand up -matskua :D

Vierailija
74/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt loppui työnteko ja alan panostamaan vapaa-aikaan. Ehkä pitäisi kiittää ettei tarvitse enää pyyhkiä perseitä onnettomalla palkalla. Eli toisaalta olen kiitollinen eli winwin.

Vierailija
75/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin iloinen!

Olen töissä osa-aikaisesti ja sain juuri sovittua, että minut irtisanotaan tuotannollisten syiden perusteella, niin ei tule karenssia.

Ei enää kannata tehdä muutamaa tuntia päivä, kun saan enemmän kun olen kokopäiväisesti kotona.

Olen myös ajatellut, että ei tässä ole mitään järkeä. Minulla on useampi osa-aikainen työ, saatan saman päivän aikana olla useammassa paikassa. Kaikki vaihtuu koko ajan, työpisteet, työn sisältö, pomot, työkaverit. Tähän mennessäkään työ ei ole varsinaisesti kannattanut, olen tehnyt silti. Musta tuntuu siltä, että yhteistyöni loppuu pian. Kun kerran joudun toimeentulotuelle, miksi pinnistelisin enää. 

Vierailija
76/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asumistuen pienentäminen on nolouden huipentuma hallitukselta.

Köyhiltä murusetkin ottavat nyt pois.

Tehkää tarkat laskelmat oletteko toimeentulotukeen oikeutettuja.

Vierailija
77/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei eikö Kelan pitäisi ottaa huomioon isompi vuokra jonkun määräajan eli jos nyt ilmoitan, että haen halvempaa, niin pitäisi hyväksyä? Kelalta tuli jolu outo kirje, että muutettava halvempaan määräajan kuluessa. Ööh jos hakee, eikä löydä niin hakuajan saa siis korotettua tukea? 

Selventäkää vielä, että miten se meni ennen se tarkastaminen, että onko hakenut halvempaa? Eihän sinänsä väliä, jos korotettua tukea saa vain määräajan, mutta eikö joskus ollut, että korotettua tukea sai jos vain oli hakemus halvempaan voimassa eli ehkä jopa vuosia. Ja nyt onkin eri ääni kellossa kaikille?

Tietääköhön Kela itsekään omia lakeja vai noudatetasnko niitä mutu tuntumilla ja tapauskohtaisesti edelleen. 

Vierailija
78/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei eikö Kelan pitäisi ottaa huomioon isompi vuokra jonkun määräajan eli jos nyt ilmoitan, että haen halvempaa, niin pitäisi hyväksyä? Kelalta tuli jolu outo kirje, että muutettava halvempaan määräajan kuluessa. Ööh jos hakee, eikä löydä niin hakuajan saa siis korotettua tukea? 

Selventäkää vielä, että miten se meni ennen se tarkastaminen, että onko hakenut halvempaa? Eihän sinänsä väliä, jos korotettua tukea saa vain määräajan, mutta eikö joskus ollut, että korotettua tukea sai jos vain oli hakemus halvempaan voimassa eli ehkä jopa vuosia. Ja nyt onkin eri ääni kellossa kaikille?

Tietääköhön Kela itsekään omia lakeja vai noudatetasnko niitä mutu tuntumilla ja tapauskohtaisesti edelleen. 

Aikaa on kolme kuukautta ja sen jälkeen ei makseta korkeampaa tukea.

Vierailija
79/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne ketkä saavat toimeentulotukea ja asunto kohtuullisen hintainen niin eikö sossu maksa sen puuttuvan osan sitten mihin leikkuri osuu...? Eli eihän jo valmiiksi halvoissa kämpissä asuville koidu hankaluuksia. Kun tuolla jollakin oli 300e kämppä, eiköhän se tule puuttuva osa toimeentulotukena

Vierailija
80/119 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun alusta vuokrankorotus. Kun nyt teen uuden tukianomuksen, tarkoittaako se, että seuraavan kerran mun asumistukea tarkistettaisiin vasta 2.2025?

Eli saisin tukea nykyisillä ehdoilla 1.4. jälkeenkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän