Muistatteko vanhan ajan kouluruuan hedelmäkana?
Kommentit (37)
Järkyttävää p. Kuten kaikki muutkin suolaiset soosit joihin sotketaan hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut minun kouluaikanani noin eksoottisia ruokia.
Hyvin mahdollista, mutta 80-luvulla jo oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin peruskoulua vuodesta 1973 vuoteen 1982 sekä lukiota vuodesta 1982 vuoteen 1985.
Ei ollut sinä aikana meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, ettei Suomessa ollut kaikkialla samat ruuat kouluissa? Ei ole edelleenkään.
Ei ollut meilläkään hedelmäkanaa. Olen syntynyt vuonna 82.
Hedelmäkanaan tutustuin valmisaterian muodossa ja sitten tehnyt sitä itsekin.
Olen pistänyt ainakin ananasta ja persikkaa.
tais olla persikkakanaa, ainakin meilläpäin. Aivan hirveetä sotkua. Purkkipersikan palasia ja kanaa siinä kummallisessa soossissa.
Siinä taisi olla persikkaa. Ei se kyllä minusta mikään raikas ollut.
Kouluruoat ovat aina vaihdelleet paikkakunnittain. Serkkuni asui naapurikunnassa ja heillä oli usein jälkiruokaa sekä muutakin leipää kuin näkkäriä. Meillä oli vain ja ainoastaan näkkäriä ja ainoa jälkiruoka parin kuukauden välein oli jogurtti, joka oli ohutta lirua.
Mihin on kadonnut ja miksi, ne mandariinikana-suikaleet joita paistettiin itse? Oli hyvää. Nyt on jotain ihme terijaki mausteita tms..
En tykkää ruoista joihin laitettu hedelmiä, persikkaa, ananasta, banaania, päärynää, appelsiinikanaa ym. Jotenkin imelää/kirpeää. Hedelmät hedelminä, niin on paras.
Meillä oli kanaviillokkia ja se oli hyvää. Hedelmäkanapäivänä olisi varmaan jäänyt lounas väliin.
Muistan ja muistan miten inhosin sitä syvästi. 90-luvulla.
Banaania ja kanaa, yhhhhhh.
Vierailija kirjoitti:
Mihin on kadonnut ja miksi, ne mandariinikana-suikaleet joita paistettiin itse? Oli hyvää. Nyt on jotain ihme terijaki mausteita tms..
Ihmettelin tätä itsekkin. Se oli paras marinoitu kana.
Tämä ei ole kouluruokalan hedelmäkana, mutta itse tykkään tehdä kastiketta kanasuikaleista, kermasta, sinihomejuustosta ja säilykepersikasta. Voi laittaa lisäksi muitakin kasviksia. Tarjoillaan pastan tai riisin kanssa.