Määräaikainen 8-9 sentin sähkösopimus olisi tullut halvemmaksi kuin pörssisähkö.
Onko tämä "pörssisähkö on aina halvin" -hokema kusetusta? Tammikuu oli n. 14 senttiä kWh ja nyt tulee taas kalliit hinnat. Huomenna 30 senttiä. Hyvä alkaa nostaa pörssihintoja, kun on saatu ihmiset pakotettua asiakkaiksi.
Kommentit (1238)
Vierailija kirjoitti:
Nelinkertainen tuotto tekemättä mitään ja traktori myyntiin - aurinkovoimabuumi päästää maanviljelijöitä pinteestä
Voimalinja muuttui onnenpotkuksi
Orimattilalainen Marko Erland on vuokraamassa koko peltoalansa aurinkovoimalan käyttöön.
- Virallisesti saatan olla maanviljelijä, mutta käytännössä en tee maanviljelijän töitä. Saan parempaa tuottoa maaomaisuudelle ja vapaudun työvelvoitteesta, Erland kuvailee tulevaisuuttaan aurinkovoimalan vuokranantajana ja naapurina.
Kohta valtiovalta suuttuu kun maanviljelijät vetävät lonkkaa ja maatalous kyykkää.
Raha ratkaisee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pösä keskihinta 1.2 - 30.4 sisältäen veron ja marginaalin = 6,33 snt/ kwh. Tammikuussa kun asiaa ajoin , halvin määris olisi ollut 9 snt/ kwh ja lisäksi Lidl kumppanuusetuna Vattenfallin 6kk ilmaiset perusmaksut, tein 3 sopimusta ja sain heti alennusta 180€ mökillä jossa juurikin tätä kirjoitan, lämminvesiboileri lämpiää yöllä ja sähkopatterit samoin kun on tarve. Säästöä pösä tuo n 120€ vuodessä ja pösä okt tuo n 200€ = 500€ tulee kokonais säästö.
200 euroa (okt) vuodessa on naurettava raha siitä, ettei joudu kyttäämään sähkönhintaa ja tekemään pelletemppuja hinnan ollessa korkealla.
10 sec päivässä tulee varmaan käytettyä huonomminkin kuin seuraavan päivän hinnat tarkistamalla🤣 Sulla meni viestisi kirjoittamiseen enemmän eika kuin mulla päivän "säätöihin". Automatiikka hoitaa, minä vilkaisen lukemat netistä.
Olemme hyvätuloisia mutta kyllä mulle 200e on iso raha. Viimeisimmät lentoliput Milanoon maksoivat 195e, ihan vaan verrokiksi.
Oikeasti säästöä tulee n 400-500€ vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö täällä vauvalla sähkönmyyjät lobbaamassa määräaikaisia liittymiä vai mistä tämä ihme vänkäys tulee? Jos joku sanoo esimerkiksi, että vuoden keskihinta ollut pörssissä 6 snt niin toinen alkaa vänkäämään vastaan, että ei pidä paikkaansa. Tai ei ainakaan pidä paikkaansa, ellei ole istuttu kylmässä Kämpissä kynttilän valossa. Siitä pörssistä pääsee eroon kahdessa viikossa, joten kenellekään ei ole pakkoa roikkua siinä. Toisin kuin määräaikaisessa.
Kukaan ei roiku määräaikaisissa. Taas vähän harhoja. Ja kun haluaisit pörssistä eroon, sen 2vkon aikana et löydä enää halpaa korviketta. Joten pi
Muuttamalla mistä vain yhtiöstä. Onko sulla joku ongelma tässä? Et ymmärrä lukemaasi tai jotain?
Sähkö on joka talossa asia, joka liittyy talon omistukseen, vastuisiin ja velvollisuuksiin.
Yhdellä asunnolla voi olla yksi sopimus. Se ei siirry mukana, tai sitä ei voi toiselle siirtää.
Kyseessä on aina uusi sopimus, on se edellisen omistajan sopimus ollut mitä tahansa. Se päättyy kun uusi asukas tekee uuden sopimuksen. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?
Ei voi muuttaa koska sähkö. Jaahas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö täällä vauvalla sähkönmyyjät lobbaamassa määräaikaisia liittymiä vai mistä tämä ihme vänkäys tulee? Jos joku sanoo esimerkiksi, että vuoden keskihinta ollut pörssissä 6 snt niin toinen alkaa vänkäämään vastaan, että ei pidä paikkaansa. Tai ei ainakaan pidä paikkaansa, ellei ole istuttu kylmässä Kämpissä kynttilän valossa. Siitä pörssistä pääsee eroon kahdessa viikossa, joten kenellekään ei ole pakkoa roikkua siinä. Toisin kuin määräaikaisessa.
Kukaan ei roiku määräaikaisissa. Taas vähän harhoja. Ja kun haluaisit pörssistä eroon, sen 2vkon aikana et löydä enää halpaa korviketta. Joten pi
Miksi jankkaat tätä samaa vaikka vastattu monta kertaa jo. Jotain ymmärrys juttua on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pösä keskihinta 1.2 - 30.4 sisältäen veron ja marginaalin = 6,33 snt/ kwh. Tammikuussa kun asiaa ajoin , halvin määris olisi ollut 9 snt/ kwh ja lisäksi Lidl kumppanuusetuna Vattenfallin 6kk ilmaiset perusmaksut, tein 3 sopimusta ja sain heti alennusta 180€ mökillä jossa juurikin tätä kirjoitan, lämminvesiboileri lämpiää yöllä ja sähkopatterit samoin kun on tarve. Säästöä pösä tuo n 120€ vuodessä ja pösä okt tuo n 200€ = 500€ tulee kokonais säästö.
200 euroa (okt) vuodessa on naurettava raha siitä, ettei joudu kyttäämään sähkönhintaa ja tekemään pelletemppuja hinnan ollessa korkealla.
Meillä noin 500 euroa on säästö meillä vuodessa. Ei mitään kyttäämistä tarvita. Lämminvesivaraaja lämpiää automatiikalla automaattisesti vuorokauden halvimmilla tunneilla. Kellarikerroksen varaava lattialämmitys samoin myös. Kovia saunojia ei olla, eikä tiettyä saunapäivää. Yleensä saunan lämmitysidea, tulee keksittyä silloin, kun sattuu huomaamaan, että tänäänpäs on halpaa alle centin sähköä. En kuitenkaan kyttäile sitä hintoja, että milloin voitaisiin saunoa. Tuollainen puoli tonnia ei tietty ole monelle paljon rahaa, mutta kyllä keksin rahalle muuta käyttöä, sen sijaan, että annan sen sähköyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä noin 500 euroa on säästö meillä vuodessa. Ei mitään kyttäämistä tarvita. Lämminvesivaraaja lämpiää automatiikalla automaattisesti vuorokaude
Tokihan tämän ymmärtää kun hinta nyt pysynyt maltillisena.
Mutta esim se 2022 tilanne ei varmasti olisi sinustakaan ollut mukava, maksella siis tonnien laskuja sinne sähköyhtiölle päin ihan kuukausittain?
Se voi tapahtua uudestaankin, periaatteessa koska vain. Ei sitäkään tuolloin osattu ennustaa mitenkään.
Onhan se hyvä olla tyytyväinen kun on halpaa, mutta se ei ole ollenkaan varmaa tuossa sähköleikissä.
Mä oikeasti ymmärrän, että ei haluta maksaa liikaa, mitä en ymmärrä on se että miksi sillä pitää toisia solvata sillä omalla hinnalla?
Kukin maksaa sen mitä itse parhaaksi näkee. Eli valitsee itse sen sopparinsa. Ja muut voi pitää suunsa kiinni toisten valinnoista. Puolin että toisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti ymmärrän, että ei haluta maksaa liikaa, mitä en ymmärrä on se että miksi sillä pitää toisia solvata sillä omalla hinnalla?
Kukin maksaa sen mitä itse parhaaksi näkee. Eli valitsee itse sen sopparinsa. Ja muut voi pitää suunsa kiinni toisten valinnoista. Puolin että toisin.
Tottakai solvataan, jos on typerä ja maksaa liikaa iitseen verrattuna. Ihan normaalia suomalaisuutta.
Tyhmyydestä on aina huomautettu ja tullaan aina huomauttaan.
Oletko joku ruotsalainen homppeli??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä noin 500 euroa on säästö meillä vuodessa. Ei mitään kyttäämistä tarvita. Lämminvesivaraaja
2022 siirryttiin lämmittämään puilla sähkön sijaan. Ei olla mitään tyhmiä sentään että ei olisi vaihtoehtoista lämmitysmuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä noin 500 euroa on säästö meillä vuodessa. Ei
Fiksut saa halvalla.
Me kun hommattiin ilmalämpöpumppu, niin ihan vaan se että lattialämmöt jätti pois, paitsi ne pakolliset vesitilat. Niin vaikka sekä lämmitetään että viilennetään sillä niin kokonaiskulutus laski ihan tajuttomasti. Noin 20k -> 15k. On se pumppu vaan tehokas. Eli ei vain sen hinta vaan myös määrä. Joka lopulta on ratkaiseva tekijä. Siinä pienenee lasku on se hinta mikä vaan. En mä halua mitään jojoilua vaan stabiilin hinnan. Joku muu saa haluta jojoilua.
Vierailija kirjoitti:
Me kun hommattiin ilmalämpöpumppu, niin ihan vaan se että lattialämmöt jätti pois, paitsi ne pakolliset vesitilat. Niin vaikka sekä lämmitetään että viilennetään sillä niin kokonaiskulutus laski ihan tajuttomasti. Noin 20k -> 15k. On se pumppu vaan tehokas. Eli ei vain sen hinta vaan myös määrä. Joka lopulta on ratkaiseva tekijä. Siinä pienenee lasku on se hinta mikä vaan. En mä halua mitään jojoilua vaan stabiilin hinnan. Joku muu saa haluta jojoilua.
Ja tuo vaikuttaa jo siirtomaksuihinkin. Niihin pörssillä ei purra. Ne kummasti unohdetaan ottaa huomioon. Vaikuttaa voi vain laskemalla kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli kans kaksi pumppua ja kulutus laski 32k -> 24k. Sitten otettiin vielä pörssisähkö ja älyohjaus niin lasku putosi vielä 550€ vuodessa.
Minulle on tullut tavaksi käyttää sähköä aina enemmän juuri silloin kun pörssisähkö on kallista koska se ei minun sopimussähköni hintaan vaikuta lainkaan. Teoriassa pörssisähkön hintaan se vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tullut tavaksi käyttää sähköä aina enemmän juuri silloin kun pörssisähkö on kallista koska se ei minun sopimussähköni hintaan vaikuta lainkaan. Teoriassa pörssisähkön hintaan se vaikuttaa.
Seuraatko sää määris jotain pörssihinnoittelua🤣😂🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraatko sää määris jotain pörssihinnoittelua🤣😂🤣🤣🤣
Eri mut toihan on loistava tapa kettuilla muille 🤣
Meillä pörssi ollut aina halvin vaihtoehto.
Meillä kiinteä ollut aina halvin vaihtoehto.
Nelinkertainen tuotto tekemättä mitään ja traktori myyntiin - aurinkovoimabuumi päästää maanviljelijöitä pinteestä
Voimalinja muuttui onnenpotkuksi
Orimattilalainen Marko Erland on vuokraamassa koko peltoalansa aurinkovoimalan käyttöön.
- Virallisesti saatan olla maanviljelijä, mutta käytännössä en tee maanviljelijän töitä. Saan parempaa tuottoa maaomaisuudelle ja vapaudun työvelvoitteesta, Erland kuvailee tulevaisuuttaan aurinkovoimalan vuokranantajana ja naapurina.
Kohta valtiovalta suuttuu kun maanviljelijät vetävät lonkkaa ja maatalous kyykkää.
https://yle.fi/a/74-20090433?origin=rss