HS kysyi terveydenhuoltoalan työntekijöiltä alan hierarkiasta
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010105944.html
En kyllä ymmärrä miksi esim. ruokatauot pitäisi istua samoissa pöydissä? Eikö ruokatauko ole omaa aikaa ja sen saa päättää itse miten sen käyttää. Lääkärit kertoivat, että hoitajat hoidattivat ruokapöydässä omia vaivojaan.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen pahoittaa mielensä, jos joku ei tervehdi? Ja miksi se jää vaivaamaan?
Koska se on epäkohteliasta. Kuuluu myös ihan perus työyhteisötaitoihin, että tervehtii työpaikalla kaikkia; niin työyhteisön jäseniä kuin asiakkaitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen pahoittaa mielensä, jos joku ei tervehdi? Ja miksi se jää vaivaamaan?
Heikko itsetunto. Tuo ei tervehdi, koska olen vain laitoshuoltaja. Miksi ihminen häpeää omaa ammattiaan?
Kyllähän se antaa ihmisestä moukan, ylimielisen kuvan jos ei tervehdi ihmistä, jonka jo vaatetukseen perusteella tietää saman 'firman' työntekijäksi. Ja jos vielä huomaa, että tervehtii toisia työntekijöitä.
Ja jos kuljet sairaalan käytävillä yhtään enempää niin huomaat, että lääkärit tervehtivät vain toisiaan mutta muiden kohdalla ovat, kuin eivät huomaisikaan sillä ovathan he alempiarvoisia, kuin suuri ja mahtava lääkäri itse.
Eiköhän se johdu siitä, että tuntevat lähinnä omia kolleegoitaan. En minäkään omassa työpaikassani tervehdi kaikkia kulkijoita, vain sellaisia, jotka tunnen.
Kerran kuuntelin kahden lääkärin keskustelua jossa tuli ilmi, että toinen lääkäri tuli bussilla töihin jolloin toinen lääkäri kysyi kauhuissaan, että kuinka sinä voit bussilla kulkea siellähän voi olla ketä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto. Tuo ei tervehdi, koska olen vain laitoshuoltaja. Miksi ihminen häpeää omaa ammattiaan?
Kyllähän se antaa ihmisestä moukan, ylimielisen kuvan jos ei tervehdi ihmistä, jonka jo vaatetukseen perusteella tietää saman 'firman' työntekijäksi. Ja jos vielä huomaa, että tervehtii toisia työntekijöitä.
Ja jos kuljet sairaalan käytävillä yhtään enempää niin huomaat, että lääkärit tervehtivät vain toisiaan mutta muiden kohdalla ovat, kuin eivät huomaisikaan sillä ovathan he alempiarvoisia, kuin suuri ja mahtava lääkäri itse.
Eiköhän se johdu
Sana on kollega, ei kolleega.
Kyllä minä työpaikallani ainakin tunnen muitakin kuin vain niitä, jotka tekevät tismalleen samaa työtä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eiköhän se johdu siitä, että tuntevat lähinnä omia kolleegoitaan. En minäkään omassa työpaikassani tervehdi kaikkia kulkijoita, vain sellaisia, jotka tunnen. "
Et taida olla töissä sairaalassa? Täällä on kyllä niin monta osastoa ja lääkäriä, että eivät varmasti tervehdi vain omia kollegoitaan jotka tuntevat.
Kuulostaa kovasti siltä, että osa täällä kommentoivista on saanut tietonsa sairaaloista ja lääkäreistä vain television lääkäri sarjoista :-D
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs törkeä ja ammattitaidon hammaslääkäri ensimmäisellä käynnillä sanoi, että minun pitää hankkia vanhat röntgenkuvani. Hain niitä sitten ympäri kyliä kipeänä Meilahdessa yms. Toisella käynnillä tuo törkeä hammaslääkäri sanoi, ettei saa kuvia auki eikä edes tee niillä mitään. Hän vain halusi pompottaa ja alistaa minua. Oli erittäin törkeä, kylmä ja kovakourainen. Että terveisiä vain sinnekin perseeseen.
Sinä nyt vain vihaat lääkäreitä ja hammaslääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä minä työpaikallani ainakin tunnen muitakin kuin vain niitä, jotka tekevät tismalleen samaa työtä kuin minä."
Juu ja aivan sattumalta nämä lääkärit eivät tervehdi edes niitä hoitajia joiden kanssa ovat päivittäin tekemisissä joten eivät ilmeisesti tunne heitä mutta täysin toisen osaston lääkärit he tuntevat kaikki :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs törkeä ja ammattitaidon hammaslääkäri ensimmäisellä käynnillä sanoi, että minun pitää hankkia vanhat röntgenkuvani. Hain niitä sitten ympäri kyliä kipeänä Meilahdessa yms. Toisella käynnillä tuo törkeä hammaslääkäri sanoi, ettei saa kuvia auki eikä edes tee niillä mitään. Hän vain halusi pompottaa ja alistaa minua. Oli erittäin törkeä, kylmä ja kovakourainen. Että terveisiä vain sinnekin perseeseen.
Ei helkkari :-D Nytkö kaikki kritiikki lääkäreitä kohtaan kuitataan vihana lääkäreitä kohtaan? Kohta varmaan löydät ikivanhan ja typerän olet vaan kateellinen kortin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tervehtivät jopa vanhoja potilaita!!
Kyllä minä työpaikallani ainakin tunnen muitakin kuin vain niitä, jotka tekevät tismalleen samaa työtä kuin minä.
Kyllä minäkin tervehdin kaikkia niitä, jotka tunnen. Meillä on kuitenkin aivan kamala vaihtuvuus. En todellakaan tervehdi kaikkia käytövällä kulkijoita. Sen sijaan oli tuttu sitten oma työkaveri tai vaikka osastonsihteeri, niin tervehdin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin tervehdin kaikkia niitä, jotka tunnen. Meillä on kuitenkin aivan kamala vaihtuvuus. En todellakaan tervehdi kaikkia käytövällä kulkijoita. Sen sijaan oli tuttu sitten oma työkaveri tai vaikka osastonsihteeri, niin tervehdin.
Arvasinkin vastauksista, että täällä on lääkäri kommentoimassa ja puolustamassa ammattikuntaansa faktoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasinkin vastauksista, että täällä on lääkäri kommentoimassa ja puolustamassa ammattikuntaansa faktoilta.
Miltä hemmetin faktoilta? Ja olen sosiaalialalla. t: jota lainasit
Erikoislääkäri puhui minulle kunnioittavasti osastonsihteeristä.
Ei myöskään kannata unohtaa sitä, että lääkärit hyväksyvät johtajakseen vain lääkärin ja joten ei ihme, että sairaaloissa yms. terveydenhoidossa hommat pissii, kun johtajat ovat surkeita.
Vierailija kirjoitti:
Erikoislääkäri puhui minulle kunnioittavasti osastonsihteeristä.
Palava pensas kertoi minulle joulupukista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaisin ketään? Se kuluttaisi mun omaa energiaa. Mielestäni tuo oli vain outoa ja asiatonta.
Todellaki pitää tervehtiä kaikki joita säännöllisesti töissä näkee oli sitten lääkäri, johtaja, hoitaja, laikkari tms. Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.
Mä olin työssä, missä oli sairaanhoitajia. En siis itse ole hoitoalalla. Kyllä oli nyrpeitä nuo sairaanhoitajat. Todella moukkamaisia. Monesti tervehdin, mutta en saanut mitään vastausta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Todellaki pitää tervehtiä kaikki joita säännöllisesti töissä näkee oli sitten lääkäri, johtaja, hoitaja, laikkari tms. Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.
Niinhän se onkin normaaleja käytöstapoja mutta niitähän ei lääkäreillä yleensä ole. He ovat hyvä todiste siitä, että raha tai korkeakoulutus ei tee ihmisisestä viisasta, sivistynyttä tai edes opeta normaaleja käytöstapoja.