Syy miksi lopetit alkoholin käytön kokonaan? Itsellä se
Että krapulat paheni kun täytin 30. Ripaska ja yrjö lensi kaksi päivää. Liian raju hinta hauskasta illasta.
Kommentit (88)
Alkoholi on kuin lämmin peitto.Elämän tuska muuttu siedettäväksi, edes vähäksi aikaa.
Synnynnäinen sydänvika, korjaussarja ei mahdollista juomista, jos haluaa olla elossa parin kaljan jälkeen.
Olin jo vähentänyt rajusti ennen leikkausta. Ei ole mitään hohtoa olla heikossa hapessa. Eikä alkoholisoituneiden ihmisten kanssa oleminen ole mitenkään viihdyttävää. Kunnostakin on helpompi pitää huolta ilman viinaa ja krapulapäiviä. Oikeastaan toivon, etten olisi koskaan juonut ensimmäistäkään. Miinukset on lopulta suurempia kuin plussat.
enemmänkin kiinnostaa syyt miksi kukaan juo
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, etenkään kunnolla humalahakuisesti. Se on hermomyrkkyä.
Raha. Voin juoda jos joku tarjoaa tai ostaa pullon lahjaksi
Sormet turpoaa, pienikin määrä alkoholia kertyy nesteeksi elimistöön. Halun neuloa ja ommella ja tehdä käsilläni asioita ilman että on paksut nakkisormet. Toinen syy on ettei minulla ole varaa liuottaa yhtäkään aivosoluani enää. Haluan pitää pääni skarppina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vie unet. Uni on tärkeää. Ei vaan pysty.
Tämä on yksi iso syy. En juo edes pieniä määriä, koska jo yksi lasillinen liian myöhään huonontaa unta, vaikka ei olisi humalassa tai tulisi krapulaa. Harrastan paljon liikuntaa ja myös siitä palautumiseen tarvitsen unta.
En halua olla humaltunut, en edes pienessä hiprakassa (harva ihminen on muuten oikeasti mukavampi, hauskempi, seurallisempi jne. alkoholin seurauksena. Tämän taas huomasin viikonlopun juhlissa.) En halua olla krapulassa tai laskuissa. Alkoholi ei maistu hyvälle. Alkoholissa on turhaa energiaa ja se pöhöttää.
Kurjaa, kuinka niin moneen tilanteeseen liittyy alkoholi ja niin harva kyseenalaistaa sen tarpeellisuuden. On mikä tahansa juhla tai iloinen tapahtuma, alkoholin ajatellaan kuuluvan siihen. Minulle on helppoa olla juomatta, mutta aina en jaksaisi joutua vastaamaan muiden ihmettelyihin, va
Hassua on myös se miten on täysin normaalia tuoda alkoholia lahjaksi. Tuodaan ylpeänä joku kalliimpi pullo ja sitten vielä vitsaillaan jotain sen juomisesta. Tuojat kyllä tietävät etten juo, liekö taustalla se etteivät ymmärrä miten ihmiset voivat ajatella eri tavalla. Itse olisivat varmaan onnessaan kuin saisivat viinaa.
Näkisitpä naamat kun juomisen kokonaan lopettanut tuo tuliaisiksi vaikka pullon hyvää viinaa tai konjakkia vanhasta avaamattomasta varastostaan. Ne ilmeet ovat näkemisen arvoisia.
Viininjuonti oli nautinto, kuten parempien konjakkienkin nauttiminen, mutta jossain vaiheessa huomasi, että ne ovat vain tylsistymisen korvikkeita ja tapa.
Kun on ollut pidemmän aikaa juomatta (yli vuoden) ja maistaa hyväksi tietämäänsä viiniä, aromit ovat edelleen hyvät, mutta maku aivan kamalan raaka. Kun lasi on juotu loppuun, herää kysymys, mitä pitäisi tapahtua jotta vapaaehtoisesti totuttaisi itsensä kyseiseen makuun uudelleen?
En ole lopettanut kokonaan, mutta vähentänyt terveyssyistä. Ja aamulla on kyllä sitten edes hitusen parempi olo kun ei ole juonut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin että aloin odottamaan vesi kielellä jokaperjantaisia siidereitä niin päätin lopettaa kokonaan. Nyt raittiina jo parikymmentä vuotta
Mulla sama, kun aloin miettiä, että en ole oikeastaan ollut kertaakaan selvin päin viikottaisessa saunavuorossani paitsi kerran pakolla flunssan takia. Siitä alkoi vähentäminen.
Ja käyttöhän ei ikinä oikeastaan vähene ellei itse tee tietoisesti asialle jotain, yleensä se vain lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkoholisti, joten vaihtoehtoja oli tasan kaksi. Raitistuin, koska tahdoin elää.
Itse pystyin vähentämään ihan sillä, että mikään ei ole sen pahan olon arvoista, joka tulee juomalla liikaa. Niin sitten aloin todella varomaan alkoholimyrkytystä.
Ja rajoittamalla juomistani pitämällä selviä kausia ja pitämällä muutenkin väliä juomisissa.
Nyt minulla on ns. lupa juoda, join likööriä sitten 3 annosta toissapäivänä. Mutta siihen se pullo jäi, kun mieliala oli vaan niin paska aamulla sitten. En tiedä milloin juon loput.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule euforiaa humalasta. +kaikki haittavaikutukset. Toisaalta kun katsoo humalaisia niin eivät hekään useinkaan näytä siltä, että nauttisivat olostaan?
Musta tuntuu et se euforia kestää nykyään 2 minuuttia, mikäköhän siinäkin
Vierailija kirjoitti:
Olin 8 vuotta ottamatta mitään. Nyt olen aikuinen 68v js osaan käyttää alkoholia. Vodka on puhdasta juomaa. Sitä otan max 8cl lauantai iltaisin.
Voitko perustella millä tapaa vodka voisi mahdollisesti olla parasta juomaa?
Mä haluan polttaa tupakkaa samalla kun juon, se ei oo enää kämpillä mahdollista.
Kun miettii milloin joisi eli minkä viikonpäivistäni haluan pilata?
Vierailija kirjoitti:
Olin ravintolassa kaunotar "ystävän" kanssa joka osoitti yksin baaritiskillä istuvaa n.60v elämää nähnyttä naista,naurahti ja sanoi "tuolla istuu tuleva sinä".Olin alle 40v, kauniiksikin mainittu,siisti ja hillitysti pukeutunut,viinilasillisen illassa nauttiva, pääsääntöisesti toisen murheita kuunteleva nainen.Tuon illan jälkeen kieltäydyin lähtemästä enää esiliinaksi kenellekkään "ystävälle", jotta kehtaisivat astua ravintolaan.Yksin kun oli vielä yli 30v sitten naisen "noloa" siten tehdä.Tuo lausahdus herätti ymmärtämään että aikansa voi käyttää paremminkin,esim. kirjan tai hyvän leffan ääressä.Jos jostain syystä juomaa on pitänyt sen jälkeen nauttia, olen pyytänyt alkoholitonta tai kaatanut lasillisen vaikka kukkaruukkuun🤣
Olen alkoholistin aikuislapsi(74v) joten ilmeisesti on geneettinen perimä,kiitos ystävälle joka näki vanhuuteeni.Olis kamalaa olla juova vanhus.
Tuollaiset ystävät pilkkaavat myös siitä jos sanoo jäävänsä kotiin lukemaan kirjas eikä tahdo juoda.🤷 Sitten oletkin joku erakkohamstraaja tai kissanainen tai lesbo.
Hermostosairaus ja nivelpsori - lääkkeitä sekä kipua sen verran etten halua yhtään itse hankittuja vaivoja osakseni. Raittiina vuodesta 2013.
Vierailija kirjoitti:
Maun takia.
En ole lopettanut, mutta vähitellen jäänyt. Jos juhlat tai tapahtuma, niin saattaa alkumalja mennä tai 1-2 annosta. Käytännössä tulee alkoholia nautittua enää 2-5 krt/vuosi tuo pieni määrä. Ja olen siitä vain iloinen.
Hyvät unet voittaa humalan 100-0 :-)
En saa juomisesta enää nautintoa. Isoimmat nautinnot on jo nautittu. Nykyään siitä tulee vaan sellaseen pieneen pöhnään. Nousuhumalassakin sitä hyvää oloa kestää ehkä joitain minuutteja.