Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksi lopetit alkoholin käytön kokonaan? Itsellä se

Vierailija
04.02.2024 |

Että krapulat paheni kun täytin 30. Ripaska ja yrjö lensi kaksi päivää. Liian raju hinta hauskasta illasta.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti, joten vaihtoehtoja oli tasan kaksi. Raitistuin, koska tahdoin elää.

Vierailija
22/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholin kokonaan 20 vuotta sitten. En ole siis kulaustakaan alkoholia ottanut.

Syyt: 

- järkyttävät kankkuset ihan vain vaikkapa 3 siiderin juonnista (oksensin aina seuraavan päivän aamusta iltaan noin tunnin välein, aivan järkyttävä olo)

- en koskaan ollut muutenkaan riippuvainen alkoholista, join sitä seurassa "kun kaikki muutkin joivat"

- pienikin määrä alkoholia aiheutti järkyttävän unettomuuden siihen päälle

Tuossapa noi syyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen julkkisnaisen suolistoon ryömisit peppureiän kautta piehtaroimaan ihanissa ulosteissa ja nauttimaan polttavien kaasujen tuoksusta?

Ap

Erikan

Vierailija
24/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoholinkäyttö oli niin epäterveellistä, että kaikenlaisten fyysisten terveysongelmien kanssa tuli myös mielenterveysongelmat, kuten ahdistuskohtaukset ja paniikkihäiriö. Kaikki nuo loppuivat kun lopetin alkoholinkäytön, olen nyt ollut kohta 7 vuotta juomatta. Haluan huomauttaa, että aivojen takaisinpalautumiseen normaaliksi n.20v säännöllisen juomisen jälkeen menee aikaa. Missään viikoissa tai kuukausissa ei poistu esim ahdistuskohtaukset, siihen saattaa mennä jopa vuosi, kunnes tasapaino aivoissa alkaa normalisoitua.

Huonolaatuinen uni ja olematon palautuminen varmasti aiheuttaa tai ainakin myötävaikuttaa tuohon. En tiedä onko asiaa tutkittu, mutta itselläni pikkulapsiajan jatkuva huonounisuus (vuosia kestävä!) aiheutti paniikkihäiriön ja ahdistuneisuushäiriön. Ja en ole varma oliko psykoosiakin ollut. Siitä palautumiseen on mennyt noin 10 vuotta. Voin helposti kuvitella mitä keinotekoinen pitkäkestoinen ei-palauttava uni aivoille aiheuttaa. 

Vierailija
25/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista tulee ihana oli noin tunniksi. Sen jälkeen on seurauksena paskat unet, darra, ylensyömistä (känninälkä ja darrapizza), vituttava olo pari päivää. Ei ole sen tunnin arvoista. Laskuhumalan jälkeisestä humalahumalasta en edes nauti. 

Vierailija
26/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, koska yhden "kivan" illan takia kärsin seuraavan päivän krapulasta ja pari päivää sen jälkeen meni, ennenkuin olo alkoi olla normaali - ja hups melkein puolet viikosta pilalla alkoholin takia. Elämä on aidosti parempaa ilman alkoholia.

Vierailija
27/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräyksestä. Kohonnut mcv arvo verikokeessa laskenut vasta puolentoista vuoden tipattoman jälkeen ennalleen. Terveys ennenkaikkea, eli kumpaa haluan enemmän, alkoholia lähinnä kun muutkin ottaa tai lääkkeeksi stressiin vai pysynkö terveenä. Tai ainakaan mahdolliset sairaudet ei johdu alkoholista. Itsestään täytyy ymmärtää pitää huolta, eikä alun jälkeen ole ollut edes kovin vaikeaa jättää viinit ja muut väliin.

Vierailija
28/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholista tulee ihana oli noin tunniksi. Sen jälkeen on seurauksena paskat unet, darra, ylensyömistä (känninälkä ja darrapizza), vituttava olo pari päivää. Ei ole sen tunnin arvoista. Laskuhumalan jälkeisestä humalahumalasta en edes nauti. 

Piti siis sanoa, että nousuhumalan jälkeisestä humalasta en nauti. Laskuhumalaa en ihme kyllä kokenut, mutta sekin vaikuttaa huonolta. 

Vierailija
29/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule euforiaa humalasta. +kaikki haittavaikutukset. Toisaalta kun katsoo humalaisia niin eivät hekään useinkaan näytä siltä, että nauttisivat olostaan?

Vierailija
30/54 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotapahtuman jälkeen ei vain enää tuntunut hyvältä niin laitoin korkin kiinni.

Vierailija
31/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran elämässäni maistanut alkoholia. Ei tehnyt vaikutusta, en pitänyt mausta. Päätin unohtaa koko aineen.

Vähän sama kuin olisit laittanut ensimmäistä kertaa sukset jalkaan kesällä soramontulla ja yrittänyt kävellä. Ei se homma pelkällä maun vuoksi maistelulla lähde liikkeelle.

Vierailija
32/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä ei enää ollut niin kivaa,se lyhyt hauska hetki oli nousuhumalassa mutta sen jälkeen iski väsymys ja tarve syödä aivan hemmetisti,tyyliin ostaa koko pitseria tyhjäksi. Lisäksi jo muutama siideri kaatoi tupakkalakkoni,selvinpäin ei tee edes tiukkaa mutta kännissä pakko polttaa!

Ja sitten ne uudet,keski-iän tuomat kanuunat voi v""u. Oksettava olo ilman oksentamista,löysä vatsa,sisäinen tärinä,palelu. Kun tili tyhjänä istui kuumassa suihkussa ripuloimassa, alkoi miettiä mitä järkeä tässä enää on.

Ne ajat ovat menneet kun tuli kotiin klo 4 ja klo 7 lähti  heitti Buranan naamaan ja lähti töihin.

Käyn yhä baareissa silloin tällöin mutta juon limsaa tai kahvia.

T. Nainen 51v

Vierailija
33/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8 vuotta ottamatta mitään. Nyt olen aikuinen 68v js osaan käyttää alkoholia. Vodka on puhdasta juomaa. Sitä otan max 8cl lauantai iltaisin.

Vierailija
34/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän rajumpi tarina tähän.

Lopetin alkholin käytön siihen kun makasin tehohoidossa kuukauden verran. Sain siis sairaskohtauksen kesken työpäivän ja muunmuassa haima oli tulehtunut. 

Meinasi henki lähteä minulta ja lääkärit sanoi että ei kannata alkoholia käyttää enää. Tähän loppu mun alkoholin käyttö ja ei ollut edes paha lopettaa vaikka toki yksinäisyys ja masennus puhkesi lopettamisen jälkeen.

No mutta henki pihisee vielä!

M32

Vierailija
35/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tutustuin, ihastuin ja lopulta rakastuin mieheen, joka on alkoholisti. Raitistunut kyllä jo hyvän aikaa ennen meidän tutustumista.

Hän ei ole ikinä sanonut,, että ei halua munkaan juovan. Mutta se jäi vaan itsestään pois. Saunan jälkeen vichy toimii oikeastaan paremmin kun siideri. 

Alkoholi ei oo tosin ikinä ollu mulle kovin tärkeä. Ei oo ollut ikävä. 

Vierailija
36/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jokainen työviikko päättyi siihen, että perjantaisin piti mennä alkon kautta kotiin "nollaamaan". Näin siis joka viikonloppu. Välillä join enemmän, välillä vähemmän. Väkevät jätin jo aikaisemmin, mutta viinin juominen jatkui (1-2 l punkkua). Sitten kävin ynnäämään hyötyjä/haittoja: onko se kaikki sen arvoista, että saa nousuhumalan tunteen vähäksi aikaa? Sitä yritti saada vielä seuraavana päivänä uudelleen, eikä onnistunut. Loppujen lopuksi tämä tarkoitti sitä, että 2 päivää juodaan ja sekoillaan, sunnuntai korjaillaan ja maanantaina töihin. Ei mitään järkeä. Nyt olen ollut juomatta jo melkein vuoden ja korvannut viikonlopun rentoutumiset muilla tavoilla (mm. lenkkeily).

Vierailija
37/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistuu pahalta. en ole tähän ikään (35 v) löytänyt hyvän makuista alkoholijuomaa.

Vierailija
38/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saa sanoa...

Jännä sekin miten noin viaton viesti kerää alanuolia. 

Vierailija
39/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin fitness-valmennukseen ja kisoihin, halusin onnistua treeneissä ja kisoissa.

Kyllästytti ja hävetti opeskeluaikaisen kaveriporukan örvellys ja sikailu viihteellä - huomionhakuista kännäämistä ja huutomöykkäämistä. Kukaan ei päässyt sunnuntaisin minnekkään, koska kaikki olivat aina pahassa krapulassa.

Löysin ympärilleni onneksi ihmisiä, joiden käsitys hauskanpidosta oli samaa mitä itsellä.

Pahat vatsavaivat, joita pienikin määrä alkoholia pahensi. 

Vierailija
40/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen julkkisnaisen suolistoon ryömisit kännissä peppureiän kautta piehtaroimaan ihanissa ulosteissa ja nauttimaan polttavien kaasujen tuoksusta?

Ap

Joo o

Huoh, noita peppukysymyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä