Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi lopetit alkoholin käytön kokonaan? Itsellä se

Vierailija
04.02.2024 |

Että krapulat paheni kun täytin 30. Ripaska ja yrjö lensi kaksi päivää. Liian raju hinta hauskasta illasta.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vihdoin että mielenterveysongelmien takana oli juuri viinapiru.

Vierailija
42/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus oli viimeinen motivaattori. En ole koskaan erityisesti kaivannut alkoholia. Juominen oli vähentynyt jo vuosien varrella juhlapöydän ruokajuomaksi tai tervetuliaismaljaksi. Kun sain diagnoosin, josta opin sen, että maksa hajoaa ihan ilman apujakin, lopetin kokonaan. Joskus kaipaisin ruokajuomaksi juhlapöytään jotain vettä parempaa, mutta en ole vielä saanut hyvää alkoholitonta viiniä, joten pysyttelen veden juojana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vie unet. Uni on tärkeää. Ei vaan pysty.

Tämä on yksi iso syy. En juo edes pieniä määriä, koska jo yksi lasillinen liian myöhään huonontaa unta, vaikka ei olisi humalassa tai tulisi krapulaa. Harrastan paljon liikuntaa ja myös siitä palautumiseen tarvitsen unta. 

En halua olla humaltunut, en edes pienessä hiprakassa (harva ihminen on muuten oikeasti mukavampi, hauskempi, seurallisempi jne. alkoholin seurauksena. Tämän taas huomasin viikonlopun juhlissa.) En halua olla krapulassa tai laskuissa. Alkoholi ei maistu hyvälle. Alkoholissa on turhaa energiaa ja se pöhöttää. 

Kurjaa, kuinka niin moneen tilanteeseen liittyy alkoholi ja niin harva kyseenalaistaa sen tarpeellisuuden. On mikä tahansa juhla tai iloinen tapahtuma, alkoholin ajatellaan kuuluvan siihen. Minulle on helppoa olla juomatta, mutta aina en jaksaisi joutua vastaamaan muiden ihmettelyihin, vaikka en itse juomattomuudestani tee numeroa.

Vierailija
44/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt, että suhteeni alkoholiin ei ole terve. Muut eivät sitä tajua, vaikka olen yrittänyt selittää. Suhde on vaihdellut vuosien varrella. Mutta olen huomannut, että lasillisen jälkeen kaipaan lisää alkoholia. Ostan aina vain pienen viinipullon. Jos ostan ison, juon kaiken jne. Nyt lääkitys päällä varmaan vuosiksi, ja alkoholi kielletty. Ei tee siis tiukkaakaan olla ilman, mutta pohtinut olen näitä paljon. 

Vierailija
45/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotiaana olen huomannut, ettei mikään määrä alkoholia tuo enää sitä kivaa kevyttä nousuhumalaa. Viiniä juon harvoin, niin sillä tulee hetkellisesti kiva olo.

Joskus saatan juoda jonkun erikoisoluen tai saunaoluen. Yhden pystyy vielä juomaan ilman mitään haittavaikutuksia. Kahdesta menee yöunet. Kolmesta yöunet ja seuraava aamu. Neljästä yöunet ja seuraava päivä. Krapula, huonovointisuus, pahantuulisuus, löysä vatsa, makean ja rasvan himo.

Olenkin tyytynyt nautiskelemaan erikoisoluita, yhden silloin tällöin.

Vierailija
46/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee juotua kyllä paljon vähemmän vain siitä yksinkertaisesta syystä, että alkoholi on niin kehno päihde. Siitä ei saa oikein mitään kiksejä eikä apuja juuri mihinkään olotilaan. On kyllä todellista epätoivon huipentumaa on jos elämä ajaa alkoholistiksi.

Vierailija
47/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkään ripulointi vaan peppu hiukan tahattomasti vuotaa kosteana ja taas sitten ummetus?

Vierailija
48/54 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pitkäaikaissairaus ja lapset. Muutenkin muistaa, miten alkuhiprakka on parasta ja jos ei jatka, iskee alakulo. Jos jatkaa liiaksi, tulee paha olo, alakulo ja ylenanto. Eli eipä siinä mitään menetä.

Vierailija
49/54 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon 2 päivää niin olen sängyssä 4 päivää ja yritän "nukkua". Ei siis ole enää aine jota kannattaa käyttää. Myrkkyä.

Vierailija
50/54 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Jos illalla juo yhden oluen niin yöunet menevät totaalisesti pilalle. Tämän vuoksi juon maksimissaan kaksi kertaa vuodessa alkoholia ja silloin vedänkin ihan kunnon nollauskännit. Tosin kun juo harvoin niin jo parilla annoksella saa itsensä sellaiseen iloiseen hiprakkaan. 

Vierailija
51/54 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi iso syy. En juo edes pieniä määriä, koska jo yksi lasillinen liian myöhään huonontaa unta, vaikka ei olisi humalassa tai tulisi krapulaa. Harrastan paljon liikuntaa ja myös siitä palautumiseen tarvitsen unta. 

En halua olla humaltunut, en edes pienessä hiprakassa (harva ihminen on muuten oikeasti mukavampi, hauskempi, seurallisempi jne. alkoholin seurauksena. Tämän taas huomasin viikonlopun juhlissa.) En halua olla krapulassa tai laskuissa. Alkoholi ei maistu hyvälle. Alkoholissa on turhaa energiaa ja se pöhöttää. 

Kurjaa, kuinka niin moneen tilanteeseen liittyy alkoholi ja niin harva kyseenalaistaa sen tarpeellisuuden. On mikä tahansa juhla tai iloinen tapahtuma, alkoholin ajatellaan kuuluvan siihen. Minulle on helppoa olla juomatta, mutta aina en jaksaisi joutua vastaamaan muiden ihmettelyihin, va

Hassua on myös se miten on täysin normaalia tuoda alkoholia lahjaksi. Tuodaan ylpeänä joku kalliimpi pullo ja sitten vielä vitsaillaan jotain sen juomisesta. Tuojat kyllä tietävät etten juo, liekö taustalla se etteivät ymmärrä miten ihmiset voivat ajatella eri tavalla. Itse olisivat varmaan onnessaan kuin saisivat viinaa. 

Vierailija
52/54 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin paljon negatiivista vaikutusta, huono olo jo viinilasistakin,yöunet hemmetin huonot ja aamulla pää aivan töhnässä jo senkun takia.

6 vuotta sitten lopetin ja nykteristinä aion pysyä.

Vierailija
53/54 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pystynyt kontrolloimaan sitä ja se aiheutti sekä psyykkistä, että fyysistä haittaa. Nyt 6 vuotta raittiina.

Vierailija
54/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia enkä muutakaan myrkkyä. Paras olo tulee liikunnasta, saunomisesta ja seksistä.