Työkaveri on saikulla, saanko sanoa kanta-asiakkaille jotka kysyy, että työkaveri on saikulla?
Työkaveri on saikulla, ja kanta-asiakkaat tuossa kysyi, että missä se on kun ei ole näkynyt pitkään aikaan. Minulta lipsahti, että se on saikulla. Kanta-asiakkaat kysyi, että koska se tulee takaisin, sanoin, etten tiedä (tiedän kyllä koska saikku loppuu). Minä olen siis tuurannut työkaveria ja tehnyt myös sen vuoroja, joten minun työnteko on osittain riippuvainen kollegasta.
Onko odotettavissa työkaverin ja/tai pomon suunnalta jotain kun menin saikun "paljastamaan"?
Kommentit (62)
Ei tietenkään voi sanoa, voit vastata vain että on poissa/ei ole nyt paikalla. Jatkokysymyksiin voi sitten vastata, ettet voi puhua työkaverisi asioista. Tuollaiset utelevat asiakkaat on kyllä ajattelemattomia, sanoohan sen järkikin ettei kollegan henkilökohtaisia asioita levitellä.
Tuollaisessa tilanteessa minä olen sanonut, että työkaveri ei ole töissä. Ja jos asiakas on alkanut utelemassa enemmän, olen sanonut suoraan, että vaitiolovelvollisuuden vuoksi en voi kertoa työkavereiden asioista.