Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri on saikulla, saanko sanoa kanta-asiakkaille jotka kysyy, että työkaveri on saikulla?

Vierailija
04.02.2024 |

Työkaveri on saikulla, ja kanta-asiakkaat tuossa kysyi, että missä se on kun ei ole näkynyt pitkään aikaan. Minulta lipsahti, että se on saikulla. Kanta-asiakkaat kysyi, että koska se tulee takaisin, sanoin, etten tiedä (tiedän kyllä koska saikku loppuu). Minä olen siis tuurannut työkaveria ja tehnyt myös sen vuoroja, joten minun työnteko on osittain riippuvainen kollegasta.

Onko odotettavissa työkaverin ja/tai pomon suunnalta jotain kun menin saikun "paljastamaan"?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan että lomilla. Muuten alkavat kysellä kaikkea

Vierailija
22/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt itse näkisi mitään asiassa mitään vakavia seuraamuksia, kun et sentään sairasloman syytä ole eteenpäin kertonut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sais sanoa syytä miksi on poissa. Mitä se asiakas sillä tiedolla tekee. Voi sanoa, että ei ole toistaiseksi teillä töissä. Kysy pomoltasi tai hr puolelta, miten sanotaan asiakkaalle jatkossa, joku kysyy kuitenkin, koska haluaa jutella tai on utelias. 

Ei tarvitse kysyä, jatkossa sanon, ettei mulla ole lupaa keskustella henkilön x asioista, kysykää siltä itseltään.

Vierailija
24/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että työkaveri on sairaana?

Siitä, että hän on itse asiasta kertonut muille työkavereille (olin itse poissa kunnå hän aloitti saikun, tuli pariksi päiväksi takaisin, meni takaisin saikulle).

Vierailija
25/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä paljasta tuollaisia, enkä pidä sitä oikein asiallisenakaan.

No mitä sitten vastaat tuollaisiin uteluihin (tai siis ihan normaaleihin huomioihin), ettet vaikuta itse idiootilta?

Joo, en oo muuten itsekään nähnyt häntä, en tiedä.

Näin olen sanonut asiakkaan kysymykseen. Jos jatkaa jankutusta tai joka tapaamisella kysyy samaa niin saatan sanoa suoraan, että asia ei kuulu mulle eikä hänelle.

Idiootilta vaikuttaa, ja on, tuollainen saikun möläyttelijä.

Vierailija
26/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole terveystieto, että ihminen on sairaslomalla. Sen saa kertoa, jos pomo ei ole kieltänyt.

Vierailija
27/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta jos ei saa sanoa, että joku on saikulla. Miten tostakin joku voi loukkaantua?

Saikku on terveysasia eikä kuulu muille eikä varsinkaan asiakkaille. 

Vierailija
28/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerrotaan, että Pentti on poissa ja sen jälkeen kysytään heti asiakkaalta, että onko hänen asiansa kiireellinen sekä ehdotetaan voinko hoitaa asiaa. Tarvittaessa pitkän poissaolon aikana ilmoitetaan, että olen sijainen Pentin pidemmän poissaolon aikana. Tarkemmin emme mainitse syytä tai ota kantaa poissaolon pituuteen, ellei kyse ole parista päivästä, jolloin voi asiakkaalle ehdottaa palaamista esim. seuraavalla viikolla, ellei asia ole kiireellinen.

Vierailija
29/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole terveystieto, että ihminen on sairaslomalla. Sen saa kertoa, jos pomo ei ole kieltänyt.

Ei saa sanoa. Ainoastaan jos se saikulla olija on erikseen sanonut, että saa kertoa kenelle vain. Pomon lupa ei tosiaankaan riitä. 

Vierailija
30/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä paljasta tuollaisia, enkä pidä sitä oikein asiallisenakaan.

No mitä sitten vastaat tuollaisiin uteluihin (tai siis ihan normaaleihin huomioihin), ettet vaikuta itse idiootilta?

Mitä hiton väliä sillä on, vaikutanko idiootilta? 😄 Sairauslomista ei toitoteta ja fiksu asiakaskin kyllä ymmärtää ettei toisten asioista juoruilla. Viimeksi viime viikolla sanoin kollegan asiakkaalle, että soittelen X puolesta, mikäs tilanne sulla olikaan? Enkä sen kummemmin selittele.

Vierailija
31/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilön terveydentila on arkaluontoinen tieto. Fakta että henkilö on sillä hetkellä työkyvytön sisältää tiedon hänen terveydentilastaan.

Vierailija
32/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikku on terveysasia.

Itse muistutan vain,että olen vaitiolovelvollinen kaikista työkavereihini liittyvistä asioista. 

Vierailija
33/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sanoa, että on sairaana. Se on ihmisen henkilökohtaista tietoa. Ja kyllä jotain sanktiota voi tulla jos jotain ongelmia tulee. Mutta tuskinpa tulee jos on tavallisista ihmisistä kyse. Jos paljastaisi, että presidentti on saikulla, niin olisi pulassa.

Vierailija
34/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa sanoa, että on sairaana. Se on ihmisen henkilökohtaista tietoa. Ja kyllä jotain sanktiota voi tulla jos jotain ongelmia tulee. Mutta tuskinpa tulee jos on tavallisista ihmisistä kyse. Jos paljastaisi, että presidentti on saikulla, niin olisi pulassa.

Ongelmia tulee miten? 

Vierailija
35/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin, että esimieskään ei saa muille kertoa, että  työksveri on sairaana. Omalla työpaikallani esimies ilmoittaa aamuisin, että tänään on x poissaoloa tai että tänään ei ole kukaan ilmoittautunut poissaolevaksi.

Näinpä siis myöskään asiakkaille ei sanota, että on ssikulla. Kysyttäessä voi vastata että hän ei ole nyt paikalla, tai vaikka että on toistaiseksi poissa.

Vierailija
36/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kanta-asiakkaana häiritse, jos mulle ei kerrota tietyn työntekijän olevan sairauslomalla. Ennemminkin heräisi epälilys, onko kyseinen putiikki ylipäätään luotettava, kun jakelee salassa pidettäviä tietoja kenelle tahansa ovesta sisään kävelleelle, vaikka olisikin jonkun työntekijän tuttu.

Vierailija
37/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsestäänselvää, että sanotaan vaan, henkilö on poissa. Olen kuvitellut, että tuo useimpien korvissa tarkoittaa saikkua. Pitäisin kovin outona, jos joku alkaisi sitten vänkäämään, että miksi on poissa. Eiköhän tuo kuitenkin ole yleinen tapa toimia jokaisella työpaikalla.

Vierailija
38/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina et en tiedä, sanon että multa vaan kysyttiin, haluanko tehdä lisävuoroja, halusin.

Vierailija
39/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se kyselijä tavallisenkin ihmisen kohdalla olla joku eksä tai stalkkeri jolla on lähestymiskielto, siksi ihan kaikkien henkilökohtaisten tietojen kanssa pitäisi olla tosi varovainen.

Vierailija
40/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmoitettiin työkkäristä, että sovittu puhelinaika on peruttu ja uusi aika sovitaan, kun ko. työntekijä palaa töihin. Nyt ei ole kuulunut mitään useampaan viikkoon ja olen jo alkanut pelätä, että mikä kuolemantauti sillä mukavalla ihmisellä on. Mutta ei se kuulu mulle mitenkään, saan arvuutella oman pääni sisällä niin paljon kuin haluan, muttei kenenkään (muun kuin asianosaisen itse) kuulu kertoa mulle mitään enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän