Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidät huolta opiskelijanuoristasi?

Vierailija
04.02.2024 |

Vai oletko jättänyt oman onnensa nojaan?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran avusta, ettei ole tarvinnut lainaa ottaa. Tietysti niin teen.

Nuoreni kohdalla tämä tarkottaisi 500e / kk. Vielä kun on kaksi jo kotoa muuttanutta ja yksi vielä kotona asuva, ei minun tuloni tähän riitä vaikka olenkin keskituloinen. Sponssaan pieniä summia ja annan ruoka-apua.

Vierailija
22/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoreni kohdalla tämä tarkottaisi 500e / kk. Vielä kun on kaksi jo kotoa muuttanutta ja yksi vielä kotona asuva, ei minun tuloni tähän riitä vaikka olenkin keskituloinen. Sponssaan pieniä summia ja annan ruoka-apua.

minä olen kai melko pienipalkkainen, mutta kumpikin nuori saa 250-500€/kk, riippuen tarpeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ottaa opintolainaa kun jeesaan. Nuukasti elelee, mutta nälkää ei näe.

Miksi? Sen opintolainan saa anteeksi kokonaan jos elämässä ei mene kaikki hyvin.

Miksi pitäisi ottaa lainaa jos sitä ei tarvitse?

Sijoituksiin tietysti!

Vierailija
24/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ottaa opintolainaa kun jeesaan. Nuukasti elelee, mutta nälkää ei näe.

Miksi? Sen opintolainan saa anteeksi kokonaan jos elämässä ei mene kaikki hyvin.

Miksi pitäisi ottaa lainaa jos sitä ei tarvitse?

Sijoituksiin tietysti!

Ei ole tarvetta.

Vierailija
25/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vanhemmat ostivat Helsingistä yksiön, jotta pystyin lukemaan pääsykokeisiin. Myöhemmin äiti osti minulle lääkiksen kirjoja.

Vierailija
26/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä olen kai melko pienipalkkainen, mutta kumpikin nuori saa 250-500€/kk, riippuen tarpeista.

No sitten sinulla on hyvin pienet menot jos 1000e maksimissaan annat kuukaudessa nuorelle. Pääsetkö itse harrastamaan tai koskaan lomareissullw tms.?

Vierailija
27/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten sinulla on hyvin pienet menot jos 1000e maksimissaan annat kuukaudessa nuorelle. Pääsetkö itse harrastamaan tai koskaan lomareissullw tms.?

Lomalla olen ollut viimeeksi 2020, harrastan liikuntaa ja siihen riittää rahat. Priorisoin nuoret tässä kohtaa elämää turhien omien menojen edelle. Kampaajalla käyn kerran kolmeen kuukauteen. 

Vierailija
28/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat asuu kotona toistaiseksi. Kohta on toisella luultavasti muutto edessä. Ilmainen majoitus, ruoat, puhelin, netti, vakuutukset ja kesälomareissut käydään yhdessä - minä maksan.

Molemmat ostavat vaatteet itse ja maksavat mm. Satunnaiset junaliput ja jutut kavereiden kanssa. Vaatteiden ostamisessa avustan kyllä jonkin verran eli ostan tarpeeseen mm. sukkia, alkkareita ja muuta, mitä huomaan tarvittavan ja mistä tiedän, että tykkäävät. 

Kun muuttavat kotoa, avustan varmaan niin, ettei tarvitse nälkää nähdä. Ja tietty hankinnoissa uuteen kotiin. Paljon voivat kyllä ottaa täältä kotoakin mukaansa. Lainaa en halua heidän ottavan, jos vain suinkin pystytään se välttämään.

Kummallakin on hyvin säästöjä muuttoa varten ja ovat säästäväisiä. En ehkä näin avokätinen olisi, jos olisivat tuhlareita. 

Vierailija
29/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat sijoituskämpissä. On ostettu huonekalut ja vaatteet. 

Vierailija
30/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos jotku auttaa, mää en saanu mitään apua ja jouduin lopettamaan opinnot rahapulan takia.

Voi ei. Olen pahoillani. Etkö ottanut lainaa?

Otin mutta suoritin kursseja liian nopeesti ja sitku enää ei tullu opintoviikkoja niin ei myöskään saanut enää lainaa. Ja vanhaan aikaan opiskelijat ei saannu sossusta mitään. Katkera vieläkin mutta hengissä silti ja joskus jopa hyvällä tuulella.;)

Vierailija
31/31 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea kannustan ja olen kiinnostunut. Tuen myös taloudellisesti, mutta en mitenkään säännöllisesti. Opiskelijalla saa olla opiskelijan elintaso, enkä halua totuttaa nuorta aikuista siihen, että äiti automaattisesti maksaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä