Parisuhteet ei kestä, koska niihin ladataan liikaa odotuksia. Oletetaan, että mies tekee elämästä täydellisen.
Kommentit (169)
Tämä ei voi pitää enää (viim.50-60v:een!) mitenkään paikkaansa:
' ladataan liikaa odotuksia/oletetaan, että mies tekee elämästä täydellisen.' ?
En ole ikinä tavannut ko.olevaa oletettua naista ( 1980-luvulta aina 2020-luvulle asti naisia kun olen tavannut seurustelumielessä) en yhden yhtä joka edes pienimmässäkään mielessä mielessään edes ajattelisi noin: yksioikoisen primitiivisesti.
Ei voi pitää mitenkään paikkaansa, vuosi 2024..
Vierailija kirjoitti:
No juu. Itselläni ei ollut naisen suhteen juurikaan odotuksia ja olisin vain halunnut viettää mukavaa yhteistä aikaa mutta nainen alkoi heti pian vääntämään jostain omista haluistaan ja vaatimuksistaan mitä en täyttänyt. Mitäpä nainen tuumisi jos mies heti alkuun alkaa kiukuttelemaan kun nainen ei tee sitä ja tätä ja ole sellanen ja tällanen, no varmaan tekin lähtisitte lätkimään ja jääköön toinen etsimään sitä täydellisyyttään.
Niin eli sun mielestä naisen olisi suhteen alussa pitänyt jättää ne oman halut ja vaatimukset huomiotta ja keskittyä toteuttamaan sun käsitystä mukavasta parisuhteesta? Eikö se suhteen alku ole juuri sitä aikaa kun selvitetään että onko teillä rahkeita pidempään, MOLEMPIA OSAPUOLIA miellyttävään ratkaisuun? Ilmeisesti sinun käsityksesi "mukavasta yhteisestä ajasta" ei ollut hänen tarpeitaan tyydyttävä ratkaisu. Miksi naisen olisi pitänyt tyytyä suhteeseen, jossa hänen tarpeensa eivät tule kohdatuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa-a. Kyllä riittäisi ihan tavallinen mies, joka kykenee vastavuoroiseen suhteeseen. Ei ole juoppo, eikä väkivaltainen. Jopa nämä kriteerit tuntuvat olevan liikaa.
Edelleen monet miehet on kasvatettu luulemaan, että riittää kun olet mies, mistään ei tarvitse kantaa vastuuta, voit tehdä mitä haluat. Monet naiset taas on kasvatettu vastuunkantajiksi muitten hyvinvoinnista, oman hyvinvoinnin kustannuksella.
Minä kannan vastuuni ja olen aina kantanut. Kannan vastuun myös naisen veloista, kun nainen ei halunnut kantaa vastuuta mistään ja eleleekin töitä vältellen lopun ikäänsä.
Jotkut kuvittelevat noin mutta ei se niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Ne harvat vastuulliset, tunne-elämältään tasapainoiset, kunnostaan huoltapitävät, työssäkäyvät miehet joilla ei ole alkoholiongelmaa tai muita addiktioita ovat kyllä todella harvassa täytyy sanoa. Kaikenlaista tuli nähtyä ennen kuin tapasin mieheni 33-vuotiaana.
On meitä paljonkin, mutta minä en vain sytytä juuri kaltaistani ja itseäni taas ei lihavat sytytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa-a. Kyllä riittäisi ihan tavallinen mies, joka kykenee vastavuoroiseen suhteeseen. Ei ole juoppo, eikä väkivaltainen. Jopa nämä kriteerit tuntuvat olevan liikaa.
Edelleen monet miehet on kasvatettu luulemaan, että riittää kun olet mies, mistään ei tarvitse kantaa vastuuta, voit tehdä mitä haluat. Monet naiset taas on kasvatettu vastuunkantajiksi muitten hyvinvoinnista, oman hyvinvoinnin kustannuksella.
Minä kannan vastuuni ja olen aina kantanut. Kannan vastuun myös naisen veloista, kun nainen ei halunnut kantaa vastuuta mistään ja eleleekin töitä vältellen lopun ikäänsä.
Jos puhutaan yhteiskunnallisella tasolla, niin miehillä maksuhäiriömerkinnät ovat yleisempiä kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Yh:t ovat parisuhdemarkkinoiden kuonaa, pahnanpohjimmaisia jotka kelpaavat vain itsetunnottomalle miehelle.
Aika käsittämätön kommentti ja ajattelutapa.
Jos olet parttiarallaa 30-60v mies ja etsit itsellesi VAPAATA SINKKU naista, joka on samanikäinen kuin sinä,niin vaihtoehdot ovat aika rajalliset.
Katsos kun vapaat sinkkunaiset tuossa ikähaarukassa ovat TOIVOTTAVASTI jo olleet pitkissä,vakavissakin parisuhteissa. Noista suhteista tuppaa syntymään lapsia. Ei toki aina.
Toiseksi vaihtoehdoksi jää nainen, joka yli 30 vuotiaana ei ole ikinä ollut vakavassa suhteessa. Toki lapsia voi olla silti...
Voithan toki löytää yli 30 vuotiaan,sinkun,lapsettoman naisen,joka vastaa muitakin 'kriteereitäsi'. Toivotan onnea.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla parisuhde huonontaa elämänlaatua, terveyttä ja taloutta. Sinkkunaiset ovat onnellisempia,kuin parisuhteessa olevat. Miehillä se on toisinpäin.
Minulla ja miehellä on omat asunnot ja olen onnellisempi kuin koskaan. Molemmat ollaan asuttu entisten kumppanien kanssa ja erottu. Kun tavattiin, niin kumpikaan ei halua muuttaa yhteen vaan pitää oma asunto. Suhde pysyy koko aika hyvänä eikä turhia riitoja ole ollenkaan. Suurimmat riidat suhteissa on oma aika, rahankäyttö, kuka maksaa sitä ja tätä jne ja miksi sukat on lattialla tai ei ole siivottu jne. Silti minulla on kumppani kenen kanssa haluan olla.
Jos ajattelen tätä vkloppua, niin olen ollut yksin ja nauttinut omasta ajasta ja mies on tehnyt omia juttujaan. Tänään menen hänen luokse, koska ei olla oltu yhteyksissä ollenkaan koko vkloppuna. Kaipaan häntä ja odotan näkeväni hänet. Ollaan oltu nyt 8v yhdessä ja oltain asuttu yhdessä, niin oltais erottu jo ajat sitten. Suhde pysyy hyvänä, kun ei ole toinen 24h vieressä.
Te jotka ette tunnu löytävän vastakkaisesta sukupuolesta kuin vikoja, kehotan teitä katsomaan peiliin ja kasvamaan aikuisiksi.
Ja kyllä, täällä on paljon naisia ja miehiä jotka ovat lapsen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh:t ovat parisuhdemarkkinoiden kuonaa, pahnanpohjimmaisia jotka kelpaavat vain itsetunnottomalle miehelle.
Jos olet parttiarallaa 30-60v mies ja etsit itsellesi VAPAATA SINKKU naista, joka on samanikäinen kuin sinä,niin vaihtoehdot ovat aika rajalliset.
Katsos kun vapaat sinkkunaiset tuossa ikähaarukassa ovat TOIVOTTAVASTI jo olleet pitkissä,vakavissakin parisuhteissa. Noista suhteista tuppaa syntymään lapsia. Ei toki aina.
Toiseksi vaihtoehdoksi jää nainen, joka yli 30 vuotiaana ei ole ikinä ollut vakavassa suhteessa. Toki lapsia voi olla silti...
Voithan toki löytää yli 30 vuotiaan,sinkun,lapsettoman naisen,joka vastaa muitakin 'kriteereitäsi'. Toivotan onnea.
Täällä on yksi yli 30v, sinkku ja lapseton henkilö. Lapsia ei ole koska en niitä halua ja sinkku olen koska en ole kovin parisuhdeorientoitunut henkilö. Viihdyn erinomaisesti yksin ja tämä taas johtaa siihen, että kriteerini miehelle ovat korkeat (miksi ottaisin huonon kompromissin kun voin olla täysin onnellinen kokonaan ilmankin?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu. Itselläni ei ollut naisen suhteen juurikaan odotuksia ja olisin vain halunnut viettää mukavaa yhteistä aikaa mutta nainen alkoi heti pian vääntämään jostain omista haluistaan ja vaatimuksistaan mitä en täyttänyt. Mitäpä nainen tuumisi jos mies heti alkuun alkaa kiukuttelemaan kun nainen ei tee sitä ja tätä ja ole sellanen ja tällanen, no varmaan tekin lähtisitte lätkimään ja jääköön toinen etsimään sitä täydellisyyttään.
Niin eli sun mielestä naisen olisi suhteen alussa pitänyt jättää ne oman halut ja vaatimukset huomiotta ja keskittyä toteuttamaan sun käsitystä mukavasta parisuhteesta? Eikö se suhteen alku ole juuri sitä aikaa kun selvitetään että onko teillä rahkeita pidempään, MOLEMPIA OSAPUOLIA miellyttävään ratkaisuun? Ilmeisesti sinun käsityksesi "mukavasta yhteisestä ajasta" ei ollut hänen tarpeitaan tyydyttävä ratkaisu. Miksi naisen oli
Jos ylläolevan olisi kirjoittanut nainen niin olisi kummasti toinen ääni kellossa eikä tällaista miehen yksipuolista syyllistämistä.
Onpa kommentteja tässä ketjussa. Relatkaa, hyvät ihmiset! Ei parisuhteen tarvi olla noin vaikeaa. Musta tuntuu, että suhteisiin ladataan ihan älyttömiä odotuksia. Ei ihme, ettei suhteet nykyään kestä.
Pikku vinkki: aina kun arvostelet kumppaniasi, katso ensin omia vikojasi tasapuolisuuden nimissä. Suhteessa myös molemminpuolinen kompromissi on kova sana, varsinkin jos tulee riitaa.
Kukaan ei ole täydellinen, ei siis voi odottaa toiselta täydellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli sun mielestä naisen olisi suhteen alussa pitänyt jättää ne oman halut ja vaatimukset huomiotta ja keskittyä toteuttamaan sun käsitystä mukavasta parisuhteesta? Eikö se suhteen alku ole juuri sitä aikaa kun selvitetään että onko teillä rahkeita pidempään, MOLEMPIA OSAPUOLIA miellyttävään ratkaisuun? Ilmeisesti sinun käsityksesi "mukavasta yhteisestä ajasta" ei ollut häne
Mä en syyllistä miestä suhteen lopettamisesta, mutta ihan sama kuka tuo on kirjoittanut, niin onhan toi todella omaa napaa tuijottava ja toista vähättelevä kirjoitus, jossa kirjoittaja demonstroi varsin huonoa tunneälyä.
"Suhde oli ihan hyvä ja mä olin oikein tyytyväinen tilanteeseen, mutta sitten se typerä nainen pilasi koko homman määkimällä jotain tyhjänpäiväistä OMISTA haluistaan ja vaatimuksistaan."
Kyllä naiset on ihan käsittämättömiä nykyään kun haluavat ja jopa kehtaavat vaatia asioita suhteelta. Pitäisi vaan tyytyä siihen mitä annetaan.
No ei kukaan kyllä tuollaista odota. Se ainoa odotus on, että elämä kumppanin kanssa on parempaa kuin yksin. Jos näin ei ole, niin ei suhteessa ole silloin mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kommentteja tässä ketjussa. Relatkaa, hyvät ihmiset! Ei parisuhteen tarvi olla noin vaikeaa. Musta tuntuu, että suhteisiin ladataan ihan älyttömiä odotuksia. Ei ihme, ettei suhteet nykyään kestä.
Pikku vinkki: aina kun arvostelet kumppaniasi, katso ensin omia vikojasi tasapuolisuuden nimissä. Suhteessa myös molemminpuolinen kompromissi on kova sana, varsinkin jos tulee riitaa.
Kukaan ei ole täydellinen, ei siis voi odottaa toiselta täydellisyyttä.
Mä voin jatkaa yksin.
Enpä usko ap:n teoriaan. Mimä ainakin suunnittelen eros siksi, että mies huonontaa elämänlaatuani. Ei esim tee kotitöitä ollenkaan vaan sotkee vain ja saan siivota perässä, eikä maksa mitään elinkustannuksia, eikä ole halunnut seksiä åitkään aikaan. Paremmin minulla menisi ilman sellaista painolastia. Parisuhteen pitäisi antaa edes yhtä paljon kuin vie eli olla nollasummatasolla, että siinä kannattaisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomppa! Prkl kun sulla ei ole mitään naista. Vihaat naisia. Aloit vihaamaan meitä vielä enemmän kun jäit kii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli sun mielestä naisen olisi suhteen alussa pitänyt jättää ne oman halut ja vaatimukset huomiotta ja keskittyä toteuttamaan sun käsitystä mukavasta parisuhteesta? Eikö se suhteen alku ole juuri sitä aikaa kun selvitetään että onko teillä rahkeita pidempään, MOLEMPIA OSAPUOLIA miellyttävään ratkaisuun? Ilmeisesti sinun käsityksesi "mukavasta yhteisestä ajasta" ei ollut häne
Jos ylläolevan olisi kirjoittanut nainen niin olisi kummasti toinen ääni kellossa eikä tällaista miehen yksipuolista syyllistämistä.
Jos ylläolevan olisi kirjoittanut nainen, niin todennäköisesti hänelle sanottaisiin että kannattaa selvittää mitä molemmat haluavat suhteelta ja jättää suhde, jossa halutaan eri asioita. Ihan kuin tuolle miehellekin nyt sanottiin. Jos hän ei ole sellainen kuin nainen haluaa, suhde on mahdoton. Ei kukaan nainenkaan ajattele että miehen pitäisi jatkaa suhdetta jos hänellä on vaatimuksia joita kumppaninsa ei täytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin TOIVOTTAVASTI? En todellakaan toivo, että tulevalla puolisollani olisi enemmän historiaa kuin minulla. Haluan, että meillä on samanlaiset arvot ja elämänkokemus.