Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeät tori-myyjät

Vierailija
04.02.2024 |

Taas kävi näin. Sovittu eilen, että käyn ostamassa varaamani tuotteen tänään klo 15.00 ja osoite valmiina jne. Ja sitten tulee ilmoitus että myyty jo, joku pääsi hakemaan aikaisemmin... Eikä missään ilmoituksessa edes käynyt ilmi, että myykin nopeimmalle ostajalle. Monesko kerta tämäkin, kun jo ns sovitut kaupat peruuntuvat kun joku hakeekin tyyliin 1-2h aikaisemmin. Itse en koskaan toimisi näin, jos olen ilmoittanut osoitteen ja sovittu hakuaika vaikkakin viikon päähän. niin ne pitävät vaikka kuinka joku hakisi vaikka heti. Yhden kerran käynyt niin että myyjä ei edes ilmoittanut että tuote jo myyty, vaikka sovittu kellonaika ja hakupaikka, joten turhaan menin paikalle.. törkeää!

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tässäkin on luultavasti taas se kaksi tarinaa, joista kuulimme vaan toisen. Oliko ihan varmasti sovittu? Vai olitko vaan sanonut että maksat 50% hinnasta ja tulet hakemaan viikon päästä?

Toki itse varaan siksi päiväksi jos joku ostaa, mutta jos arvot ja mietit tai varsinkaan TINGIT ja joku ostaakin tuotteen siinä välissä oikealla hinnalla, totta kai se menee sille joka maksaa täyden hinnan.

Vierailija
2/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos liikaa tulee pettymyksiä, niin onneksi ei ole pakko ostaa, myydä tai edes avata nettisivua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tinkinyt, ja myyjälle sopi klo 15.00 tänään ja antoi osoitteen. Ei käynyt mielessäkään että joku muu voisi ostaa sen ennen minua. Toki olisin voinut pari tuntia aikaisemminkin hakea jos se siitä olisi kiinni. Mutta yllättävän monelle merkkaa se menee sille kuka pystyy hakemaan aikaisemmin...

Vierailija
4/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos liikaa tulee pettymyksiä, niin onneksi ei ole pakko ostaa, myydä tai edes avata nettisivua. 

Ja kaupasta saa just sillä hinnalla mikä tuotteen hinta oikeasti on! Ei ole yrittää pakko tinkiä vähän käytettyä jo alhaisesta hinnasta, kun uuden saa 100% hinnalla nettikaupasta, jotka on auki just silloin kun vuorotyötä tekevä haluaa klo 23 tulla ostamaan. Joskus kaupoissa on jopa -30% aleja, niitä kannattaa kytätä kans!

Vierailija
5/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tinkinyt, ja myyjälle sopi klo 15.00 tänään ja antoi osoitteen. Ei käynyt mielessäkään että joku muu voisi ostaa sen ennen minua. Toki olisin voinut pari tuntia aikaisemminkin hakea jos se siitä olisi kiinni. Mutta yllättävän monelle merkkaa se menee sille kuka pystyy hakemaan aikaisemmin...

No nyt sitten kaupasta ostamaan uusi, niin ei tarvitse kiukutella käytetyn tavaran myyjälle että myy sen sille kelle haluaa.

Vierailija
6/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ehkä se välistä ostanut tarjosikin myyjälle 10e paremman hinnan ja sai siten ostettua sen ennen sua. Et voi tietää.

Jos oikeasti haluat tavaran etkä pääse heti hakemaan, niin osta se postilla ja maksa mobilepayllä hinta ja postimaksut. Samaan kaupunkiinkin voi postittaa. Tai ehdota että maksat varausmaksua odotusajalta. Itseäni ainakin ärsyttää sellaiset ostajat, jotka tahtoo varata tuotteen ja tulevat katsomaan vasta viikonloppuna. En varaa.

Vierailija
7/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetän rahat swishin kautta ja haen tavaran kun on aikaa.Tähän asti toiminut.Ensimmäinen maksaja on tehnyt kaupat. 

Vierailija
8/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähetän rahat swishin kautta ja haen tavaran kun on aikaa.Tähän asti toiminut.Ensimmäinen maksaja on tehnyt kaupat. 

Swish ei toimi suomalaisilla pankeilla. Suomessa on mobilepay.

Vierailija
9/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän myyjää. Ohareita tehdään niin kauheasti että melkein pakko myydä sille ketä varmasti heti tulee hakemaan. Ostaja voisi tarjoutua heti siirtämään rahan esim. mobilepaylla myyjälle.

Annettiin ilmaiseksi remontista jäänyttä tavaraa, isoa, painavaa ja tilaa vievää. Ensimmäinen kiinnostunut alkoi järjestämään kyytiä. Oli epävarmaa saako pakettiautoa. Ei kuulunut pariin päivään mitään. No sitten toinen kiinnostunut ilmoitti että pääsee peräkärrynsä kanssa vartin päästä hakemaan kaiken. Tavarat haettiin ja näin vielä perävalot kun ensimmäinen kiinnostunut ilmoitti että no nyt on pakettiauto hommattu. 

Vierailija
10/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itsellä kyllä yleensä käy toisin päin, eli nouto sovittu, mutta ostajaa ei kuulu, eikä näy. Itsekin lopen kyllästynyt varailijoihin.

Vierailija
11/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tässäkin on luultavasti taas se kaksi tarinaa, joista kuulimme vaan toisen. Oliko ihan varmasti sovittu? Vai olitko vaan sanonut että maksat 50% hinnasta ja tulet hakemaan viikon päästä?

Toki itse varaan siksi päiväksi jos joku ostaa, mutta jos arvot ja mietit tai varsinkaan TINGIT ja joku ostaakin tuotteen siinä välissä oikealla hinnalla, totta kai se menee sille joka maksaa täyden hinnan.

Ööööö... tinkiminen kuuluu kirpputorikaupankäyntiin🤦🏼

Vierailija
12/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole edes olemassa Swishiä. 

Vierailija
13/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs arvokas lasiesine oli myynnissä torissa halpaan hintaan. Lähestyin viestillä mutta kertoi maljakon olleen varattu. Tarjosin 20e enemmän mitä pyyntihinta ja teimme kaupat pikaisesti.

Vierailija
14/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule ehkä se välistä ostanut tarjosikin myyjälle 10e paremman hinnan ja sai siten ostettua sen ennen sua. Et voi tietää.

Jos oikeasti haluat tavaran etkä pääse heti hakemaan, niin osta se postilla ja maksa mobilepayllä hinta ja postimaksut. Samaan kaupunkiinkin voi postittaa. Tai ehdota että maksat varausmaksua odotusajalta. Itseäni ainakin ärsyttää sellaiset ostajat, jotka tahtoo varata tuotteen ja tulevat katsomaan vasta viikonloppuna. En varaa.

Meillä on lähimpään postitoimipisteeseen 12km. En tod harrasta postitusta.

Vierailija
15/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat myös ilmiantavat heti myyjän, joka ei suostu tinkimään hinnasta.

Tori sulkee myyjän profiilin ilman asian tutkimista.

Vierailija
16/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajat myös ilmiantavat heti myyjän, joka ei suostu tinkimään hinnasta.

Tori sulkee myyjän profiilin ilman asian tutkimista.

Höpö höpö. Tori ei poista edes feikkitavaroita myyviä, vain ne myynti-ilmoitukset.

Vierailija
17/77 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei ole tapoja.

Törmännyt liian monta kertaa haamuostajaan...

Vierailija
18/77 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ostaja joka oli saanut suorasukaisen palautteen myyjältä, halusi ostaa postitse minulta. Hieman arvelutti myydä tälläiselle mutta ajattelin että katsotaan. Kaupat sujui huonosti vaikka kuinka olin ystävällinen. Todella törkeää kielenkäyttöä viljelee. Ilmeisesti jollain tavalla sairas ihminen. En ikinä sellaista ostajaa ole koskaan tavannut. Onneksi kaupoista ei tullut mitään ja palautin rahat. Ekaa kertaa palautin. Todella törkysuinen akka viesteissään. Törkyisiä viestejä tuli tulvimalla mutta kun olisi pitänyt hoitaa kaupat loppuun asiallisesti, niin hänen puoleltaan ei ollut mitään kiirettä.

Vierailija
19/77 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia ihmisiä on sekä ostajissa että myyjissä. Ap, minäkin olen törmännyt noihin myyjiin, jotka järjestävät kummallisia kilpajuoksuja tavaroistaan. Olisin kerran ostanut yhden tavaran, kysyin milloin sopii hakea, sovittiin kellonaika sille samalle päivälle milloin myyjä on kotona, jne. Kaikki tuntui sujuvan ihan normaalisti. Sitten myyjä sanoi, että tavarasta on useampi ihminen kiinnostunut, katsotaan kuka teistä ehtii ensin paikalle.

Mitä hittoa? En todellakaan lähde 30 kilometrin päähän hakemaan jotain tavaraa, joka suattaapi olla vielä myynnissä tai suattaapi olla jo myyty.

Vierailija
20/77 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin säännöissä kerrotaan että myyjä saa myydä kenelle tahtoo.

Itse ostajana pyrin pikaisiin kauppoihin ja myyjänä samaten. Tosin ei millään jaksaisi vastata kysymykseen, onko vapaana!  Varsinkaan kun ei sen jälkeen mitään ostajasta kuulu.

Jos ilmoitus on Tori.fi:ssä, niin kannattaisi lähteä siitä että on vielä myynnissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän