Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeät tori-myyjät

Vierailija
04.02.2024 |

Taas kävi näin. Sovittu eilen, että käyn ostamassa varaamani tuotteen tänään klo 15.00 ja osoite valmiina jne. Ja sitten tulee ilmoitus että myyty jo, joku pääsi hakemaan aikaisemmin... Eikä missään ilmoituksessa edes käynyt ilmi, että myykin nopeimmalle ostajalle. Monesko kerta tämäkin, kun jo ns sovitut kaupat peruuntuvat kun joku hakeekin tyyliin 1-2h aikaisemmin. Itse en koskaan toimisi näin, jos olen ilmoittanut osoitteen ja sovittu hakuaika vaikkakin viikon päähän. niin ne pitävät vaikka kuinka joku hakisi vaikka heti. Yhden kerran käynyt niin että myyjä ei edes ilmoittanut että tuote jo myyty, vaikka sovittu kellonaika ja hakupaikka, joten turhaan menin paikalle.. törkeää!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tässäkin on luultavasti taas se kaksi tarinaa, joista kuulimme vaan toisen. Oliko ihan varmasti sovittu? Vai olitko vaan sanonut että maksat 50% hinnasta ja tulet hakemaan viikon päästä?

Toki itse varaan siksi päiväksi jos joku ostaa, mutta jos arvot ja mietit tai varsinkaan TINGIT ja joku ostaakin tuotteen siinä välissä oikealla hinnalla, totta kai se menee sille joka maksaa täyden hinnan.

Ööööö... tinkiminen kuuluu kirpputorikaupankäyntiin🤦🏼

Ööööö...Tori.fi ei ole mikään kirpputorl.

Vierailija
22/77 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torin säännöissä kerrotaan että myyjä saa myydä kenelle tahtoo.

Itse ostajana pyrin pikaisiin kauppoihin ja myyjänä samaten. Tosin ei millään jaksaisi vastata kysymykseen, onko vapaana!  Varsinkaan kun ei sen jälkeen mitään ostajasta kuulu.

Jos ilmoitus on Tori.fi:ssä, niin kannattaisi lähteä siitä että on vielä myynnissä. 

Tuohan on ihan perusasia että onko vielä myynnissä.

Mikä siinä voi noin pahasti ottaa luonnolle.

Mitenkä muulla tavalla pitäs asia selvittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostajana pyrin pikaisiin kauppoihin ja myyjänä samaten. Tosin ei millään jaksaisi vastata kysymykseen, onko vapaana!  Varsinkaan kun ei sen jälkeen mitään ostajasta kuulu.

Jos ilmoitus on Tori.fi:ssä, niin kannattaisi lähteä siitä että on vielä myynnissä. 

Myyjänä olen kyllästynyt "Onko myynnissä?"-kyselijöihin. Miksi ei voi laittaa viestiä: "Hei! Voisin ostaa tämän ja tulisin hakemaan x-päivänä klo y. Yst.terv. Matti" tai jos haluaa postilla niin laittaa tiedon siitä heti ekaan viestiin.

Vierailija
24/77 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjänä olen kyllästynyt "Onko myynnissä?"-kyselijöihin. Miksi ei voi laittaa viestiä: "Hei! Voisin ostaa tämän ja tulisin hakemaan x-päivänä klo y. Yst.terv. Matti" tai jos haluaa postilla niin laittaa tiedon siitä heti ekaan viestiin.

Sitten tuleekin vastaus noitten kaikkien sepustuksien jälkeen muutaman päivän päästä että kyseinen tavara on jo myyty.

Miksei tuo lyhyt ja ytimekäs kysymys kelpaa että vieläkö on myynnissä ja jos on niin sitten aletaan tekemään kauppoja.

Vierailija
25/77 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjänä olen kyllästynyt "Onko myynnissä?"-kyselijöihin. Miksi ei voi laittaa viestiä: "Hei! Voisin ostaa tämän ja tulisin hakemaan x-päivänä klo y. Yst.terv. Matti" tai jos haluaa postilla niin laittaa tiedon siitä

Ihmettelen myös mikä tuossa kysymyksessä ihmisiä niin risoo. Itse myyjänä olen ottanut sen ihan vain keskustelun avauksena, koska useimpien ihmisten mielestä on ilmeisesti jotenkin tylyä sanoa suoraan "hei, ostaisin tämän".

Ymmärrän että moni kyselee kymmenestä samanlaisesta tuotteesta että onko myynnissä vielä vai ei, ja sitten tekee valintansa niistä joiden myyjät vastaavat. En ole Torista töitä hakemassa, joten en tarvitse mitään erillistä ilmoitusta siitä, että valinta ei kohdistunut tällä kertaa minuun.

Yhtä lailla ohareita tekee ostajat, joille on antanut tilinumeronsa tai joiden kanssa on sovittu noudosta. Minua ne kyllä harmittavat sata kertaa enemmän kuin joku ohimenevä "onko tää vielä myynnissä".

Vierailija
26/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä olen kiitollinen, jos ostaja haluaa ostaa kuin että kyselee onko vapaana? Vapaana kyselijät häipyy vastauksen saatuaan kuin tuhka tuuleen ja ostaja joka ilmaisee ostavansa ostaa eli ei kysele turhia keskustelunavauksia. Kyllä noihin varattuna oleviin ilmoituksiinkin riittää kyselijöitä.

Vierailija
27/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellistä on sanoa, ostan tämän, jos kaikki on myytävässä tuotteessa kohdallaan. Kysellä voi sitten muuta, mikä tuotteessa mietityttää, joka ei käy itse ilmoituksesta selville. Itse ainakin sanon myyjälle suoraan että ostan, loppuhan on enää sopimista. 

Vierailija
28/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tinkinyt, ja myyjälle sopi klo 15.00 tänään ja antoi osoitteen. Ei käynyt mielessäkään että joku muu voisi ostaa sen ennen minua. Toki olisin voinut pari tuntia aikaisemminkin hakea jos se siitä olisi kiinni. Mutta yllättävän monelle merkkaa se menee sille kuka pystyy hakemaan aikaisemmin...

Jos joku on ovella raha kädessä nyt, miksi ottaisin riskin että "kyllä sieltä se joku tulee tunnin päästä ja maksaa saman?"

Vierailija
29/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kato nämä torimyyjät tommosia, mitään ei saa kysyä, vaan ainoa hyväksyttävä lähestymisviesti on:

"OSTAN TÄMÄN, MAKSAN TÄYDEN HINNAN TULEN HETI NOUTAMAAN KIITOS!"

Ostaja ei ole oikeutettu kysymään yhtään mitään.

Vierailija
30/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valmistanut tilauksesta eräät tuotteet. Ei ostopakkoa. Kun tuotteet valmiit kysyn tilaajalta, että onko tilaus vielä voimassa. Vastaus kyllä on. Laitan kuvat. Vastaus, ihanat. Kiitän. Jonkun ajan kuluttua tulee kysymys. Mikä näitten hinta sitten/nyt on?(Oli ollut tilattaessa puhe hintahaarukasta ja odotin, että hän itse ottaa kantaa siihen ensin) Kysymyksen sanat herättävät tunteen, että onkohan nyt kysytty joltain mielipide ja ei hyvä. Kysyn, että muistaako oliko puhetta hinnasta (muistaako hän, minä muistan, mutta ok)Hän kommentoi, ei ollut puhetta hinnasta. No alitan sen sovitun noin hinnan ja kerron perusteet miten olen hinnoitellut materiaali jne.

Lopputulos on ettei tilaaja enää vastannut mitään eli ei voinut sanoa, että peruu (tai joku muu sanoi, että liian kalliit/ei sovi tms). Hinta työmäärään nähden kuitenkin edullinen, jos vertaa muihin käsillä tehtäviin töihin. Toinen saa tunnin työstä saman, kuin minä olisin saanut monien  päivien työstä.

No tulipahan tehtyä tilauksesta, mutta ei enää. Se mikä harmittaa on, että toinen jättää vastaamatta vaikka on muuten käyttäytynyt fiksusti. Tuo oli vähemmän fiksua ja tuli mieleen oliko ajatus, että eipä mummo mennytkään ihan retkuun vaikka häntä/työtä kehui. Ilmaiseksi olisi pitänyt tehdä. Jos oli muu syy niin sen olisin halunnut tietää eikä tarvitsisi noin ikävästi ajatella.

Vierailija
31/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää lupautua ostamaan, jos on esimerkiksi lisätietoja tuotteesta vailla? En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatusmallia, missä kysyminen on kiellettyä ja pitää luvata ostamiseen kyselemättä yhtään mitään.

Vierailija
32/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoita se myyjälle ja hauku hänet. Ei meitä. Mitä täällä huutelu auttaa?

Vierailija
33/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellistä on sanoa, ostan tämän, jos kaikki on myytävässä tuotteessa kohdallaan. Kysellä voi sitten muuta, mikä tuotteessa mietityttää, joka ei käy itse ilmoituksesta selville. Itse ainakin sanon myyjälle suoraan että ostan, loppuhan on enää sopimista. 

OSTAN! ai perhana, olikin toiselta puolelta ihan paskana eikä sitä ilmoituksessa mainittu, no ostan silti kun lupasin...

Yllättävän moni myyjä ei ilmoita virheistä ilmoituksessa, vaan siinä vaiheessa kun olet jo tyyliin rahaa siirtämässä, tulee viesti "ai niin muuten mun koira kusi sen päälle ja puri riekaleiksi, ei sitä oikeastaan edes näe jos suljet silmät ja laitat nipsun nenään, ei kai haittaa?"

Vierailija
34/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin valmistanut tilauksesta eräät tuotteet. Ei ostopakkoa. Kun tuotteet valmiit kysyn tilaajalta, että onko tilaus vielä voimassa. Vastaus kyllä on. Laitan kuvat. Vastaus, ihanat. Kiitän. Jonkun ajan kuluttua tulee kysymys. Mikä näitten hinta sitten/nyt on?(Oli ollut tilattaessa puhe hintahaarukasta ja odotin, että hän itse ottaa kantaa siihen ensin) Kysymyksen sanat herättävät tunteen, että onkohan nyt kysytty joltain mielipide ja ei hyvä. Kysyn, että muistaako oliko puhetta hinnasta (muistaako hän, minä muistan, mutta ok)Hän kommentoi, ei ollut puhetta hinnasta. No alitan sen sovitun noin hinnan ja kerron perusteet miten olen hinnoitellut materiaali jne.

Lopputulos on ettei tilaaja enää vastannut mitään eli ei voinut sanoa, että peruu (tai joku muu sanoi, että liian kalliit/ei sovi tms). Hinta työmäärään nähden kuitenkin edullinen, jos vertaa muihin käsillä tehtäviin töihin. Toinen saa tunnin työstä saman, kuin minä olisin saanut monie

Onhan se pöljää kitistä jälkikäteen, jos edes tekijä ei osaa työlleen hintaa sanoa.

Vierailija
35/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OSTAN! ai perhana, olikin toiselta puolelta ihan paskana eikä sitä ilmoituksessa mainittu, no ostan silti kun lupasin...

Yllättävän moni myyjä ei ilmoita virheistä ilmoituksessa, vaan siinä vaiheessa kun olet jo tyyliin rahaa siirtämässä, tulee viesti "ai niin muuten mun koira kusi sen päälle ja puri riekaleiksi, ei sitä oikeastaan edes näe jos suljet silmät ja laitat nipsun nenään, ei kai haittaa?"

Kai sä saat sen verran suutas auki, että kysyt missä kunnosssa, jos sitä ei ole mainittu. Ootte kyllä urpoja.

Vierailija
36/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tinkinyt, ja myyjälle sopi klo 15.00 tänään ja antoi osoitteen. Ei käynyt mielessäkään että joku muu voisi ostaa sen ennen minua. Toki olisin voinut pari tuntia aikaisemminkin hakea jos se siitä olisi kiinni. Mutta yllättävän monelle merkkaa se menee sille kuka pystyy hakemaan aikaisemmin...

Jos joku on ovella raha kädessä nyt, miksi ottaisin riskin että "kyllä sieltä se joku tulee tunnin päästä ja maksaa saman?"

Nopeat syö hitaat, näin se menee.

Vierailija
37/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän myyjää. Ohareita tehdään niin kauheasti että melkein pakko myydä sille ketä varmasti heti tulee hakemaan. Ostaja voisi tarjoutua heti siirtämään rahan esim. mobilepaylla myyjälle.

Annettiin ilmaiseksi remontista jäänyttä tavaraa, isoa, painavaa ja tilaa vievää. Ensimmäinen kiinnostunut alkoi järjestämään kyytiä. Oli epävarmaa saako pakettiautoa. Ei kuulunut pariin päivään mitään. No sitten toinen kiinnostunut ilmoitti että pääsee peräkärrynsä kanssa vartin päästä hakemaan kaiken. Tavarat haettiin ja näin vielä perävalot kun ensimmäinen kiinnostunut ilmoitti että no nyt on pakettiauto hommattu. 

Meillä oli sohva myynnissä halvalla. Paljon oli kiinnostuneita ja yksi "ostaja" teki niin tökerösti, että kun ensin oli luvannut hommata pakun ja kantajat ym., kaikenlaisen säädön jälkeen siirteli hakuaikaa ja lopulta viimeisimmän hakuajan jälkeen ilmoittikin, ettei saanut pakua. Tässä vaiheessa olimme olleet kotona koko päivän odottamassa tätä törkimystä, kun ensin hakuaika oli klo 12, sitten 15, 18 ja viimeisenä 20. Eikä sitten tietenkään tullut hakemaan kun  ei sitä pakua saanutkaan. 

Nostettiin lopulta hintaa tuplaan alkuperäisestä pyynnöstä ja sohva meni heti ilman ongelmia. 

Vierailija
38/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Onko vielä myynnissä?

-On

Tämän jälkeen ei kuulu mitään ostajasta. Aika paljon olen myynyt torissa ja hyvin harva "onko myynnissä" kyselijä ostaa. 

Vierailija
39/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pääse hakemaan heti, maksan tuotteen samantien mobilepaylla, miksei tilisiirtokin käy, ja noudan sovitusti. Tätä noudatan nykyään myös itse, vain maksettu tuote on varattu. Vähintään puolet, yleensä liki kaikki, jotka varaavat yli vuorokauden jättävät tulematta. Ennätykseni oli torissa kahdeksat (8!) oharit samasta halvasta tuotteesta. On ymmärrettävää, ettei kukaan myyjä halua tuollaista vaan sille myydään jolta tulee nopeimmin kauppasumma tilille tai käteen.

Vierailija
40/77 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoavat varaajat ovat opettaneet, että vain maksettu tuote on varattu. Mitään muuta en varaa. Aivan liikaa näitä "mä varaan tän ja tuun hakemaan kahden kuukauden kuluttua kun oon kesälomalla kaupungissa." Näitä on nyt paljon lomaaikaan. Ihan satavarmaa, ettei tule hakemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi