Törkeät tori-myyjät
Taas kävi näin. Sovittu eilen, että käyn ostamassa varaamani tuotteen tänään klo 15.00 ja osoite valmiina jne. Ja sitten tulee ilmoitus että myyty jo, joku pääsi hakemaan aikaisemmin... Eikä missään ilmoituksessa edes käynyt ilmi, että myykin nopeimmalle ostajalle. Monesko kerta tämäkin, kun jo ns sovitut kaupat peruuntuvat kun joku hakeekin tyyliin 1-2h aikaisemmin. Itse en koskaan toimisi näin, jos olen ilmoittanut osoitteen ja sovittu hakuaika vaikkakin viikon päähän. niin ne pitävät vaikka kuinka joku hakisi vaikka heti. Yhden kerran käynyt niin että myyjä ei edes ilmoittanut että tuote jo myyty, vaikka sovittu kellonaika ja hakupaikka, joten turhaan menin paikalle.. törkeää!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torin säännöissä kerrotaan että myyjä saa myydä kenelle tahtoo.
Itse ostajana pyrin pikaisiin kauppoihin ja myyjänä samaten. Tosin ei millään jaksaisi vastata kysymykseen, onko vapaana! Varsinkaan kun ei sen jälkeen mitään ostajasta kuulu.
Jos ilmoitus on Tori.fi:ssä, niin kannattaisi lähteä siitä että on vielä myynnissä.
Tuohan on ihan perusasia että onko vielä myynnissä.
Mikä siinä voi noin pahasti ottaa luonnolle.
Mitenkä muulla tavalla pitäs asia selvittää
Se on kato nämä torimyyjät tommosia, mitään ei saa kysyä, vaan ainoa hyväksyttävä lähestymisviesti on:
"OSTAN TÄMÄN, MAKSAN TÄYDEN HINNAN TULEN HETI NOUTAMAAN KIITOS!"
Ostaja ei ole oikeutettu kysymään yhtään mitään.
Myyjä saattaa kuulua ryhmään yksi kuva ja yksi sana ilmoituksessa...ehkei silloin kannata kysyäkään mitään. Kyllähän ne palautteetkin kertovat jotain, ainakii myyjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin valmistanut tilauksesta eräät tuotteet. Ei ostopakkoa. Kun tuotteet valmiit kysyn tilaajalta, että onko tilaus vielä voimassa. Vastaus kyllä on. Laitan kuvat. Vastaus, ihanat. Kiitän. Jonkun ajan kuluttua tulee kysymys. Mikä näitten hinta sitten/nyt on?(Oli ollut tilattaessa puhe hintahaarukasta ja odotin, että hän itse ottaa kantaa siihen ensin) Kysymyksen sanat herättävät tunteen, että onkohan nyt kysytty joltain mielipide ja ei hyvä. Kysyn, että muistaako oliko puhetta hinnasta (muistaako hän, minä muistan, mutta ok)Hän kommentoi, ei ollut puhetta hinnasta. No alitan sen sovitun noin hinnan ja kerron perusteet miten olen hinnoitellut materiaali jne.
Lopputulos on ettei tilaaja enää vastannut mitään eli ei voinut sanoa, että peruu (tai joku muu sanoi, että liian kalliit/ei sovi tms). Hinta työmäärään nähden kuitenkin edullinen, jos vertaa muihin käsillä tehtäviin töihin. Toinen saa tKyllä sanoin hinnan.
Vierailija kirjoitti:
No, tässäkin on luultavasti taas se kaksi tarinaa, joista kuulimme vaan toisen. Oliko ihan varmasti sovittu? Vai olitko vaan sanonut että maksat 50% hinnasta ja tulet hakemaan viikon päästä?
Toki itse varaan siksi päiväksi jos joku ostaa, mutta jos arvot ja mietit tai varsinkaan TINGIT ja joku ostaakin tuotteen siinä välissä oikealla hinnalla, totta kai se menee sille joka maksaa täyden hinnan.
Mutta ilmoitatko varaajalle heti että myit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostajana pyrin pikaisiin kauppoihin ja myyjänä samaten. Tosin ei millään jaksaisi vastata kysymykseen, onko vapaana! Varsinkaan kun ei sen jälkeen mitään ostajasta kuulu.
Jos ilmoitus on Tori.fi:ssä, niin kannattaisi lähteä siitä että on vielä myynnissä.
Se on kato nämä torimyyjät tommosia, mitään ei saa kysyä, vaan ainoa hyväksyttävä lähestymisviesti on:
"OSTAN TÄMÄN, MAKSAN TÄYDEN HINNAN TULEN HETI NOUTAMAAN KIITOS!"
Ostaja ei ole oikeutettu kysymään yhtää
"Myyjä saattaa kuulua ryhmään yksi kuva ja yksi sana ilmoituksessa...ehkei silloin kannata kysyäkään mitään. Kyllähän ne palautteetkin kertovat jotain, ainakii myyjästä"
Sitten ostaja voi kuulua siihen ryhmään "laitatko lisää kuvia" vaikka on jo joka kantilta kuva. Kohteliaasti ilmoitan että voit tulla kuvaamaan mieleisiä kuvia. Jankkaajat ei yleensä osta.
Sama nämä jos ja kun ilmoituksessa "maksu käteisellä". Hyvä että eivät tyhjiä pulloja tarjoa maksuksi, puhelin ojossa "maksan mobile baylla"
"Onko vapaana"-kyselijöille en vastaa mitään. En myöskään sellaisille, joilla on pitkä lista kysymyksiä asioista, jotka selviävät ilmoituksesta. Nipot ja hajamieliset tietävät nimittäin ongelmia kaupantekohetkellä, esim. ilmoituksessa mainittu naarmu saattaakin muuttua ongelmaksi, hintaa pitäisi pudottaa tms. Ei kiitos. Lisäksi, vastaan vain suomeksi, suomen kielellä kirjoitettuihin viesteihin. Turha siis kirjoitella "I want to buy I come now"..
Itselläni on kaikissa myynti-ilmoituksissa ollut toimitustapana postitus.
Syy: olen päivät töissä ja töiden jälkeen on lähes joka päivä menoa ja nukkuakin pitää.
Kaksi kertaa on lähestytty viestillä, että josko kuitenkin voisi noutaa, kun "asun lähellä ja tarvin tuotteen nopeasti".
No nopeasti ja nopeasti, useita viestin vaihtoja ja säätämisiä ja lopulta saatu sovittua paikka ja aika.
= OHARIT
Toisella kertaa ihan pyysin, että "ilmoita jos tulet toisiin ajatuksiin, että en turhaan odota". "Juu, tottakai ilmoitan!"
Ei enää kertaakaan.
Jos ihminen laittaa useita viestejä, niin hän ei ole ostamassa mitään. Hän viihdyttää itseään ikkunaostoksilla.
En enää lähde tuohon peliin mukaan, vaikka "ostaja" asuisi samassa rapussa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmoitatko varaajalle heti että myit?
Jos oikeasti haluatte tuotteen, niin ostakaa. Älkää varatko.
Jostain syystä miehet vaikuttavat osaavan tämän kaupanteon paremmin. He ostavat. Jos joku joskus varaa, niin hänkin ostaa. Naisten varaukset ovat erittäin usein hupivarauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tässäkin on luultavasti taas se kaksi tarinaa, joista kuulimme vaan toisen. Oliko ihan varmasti sovittu? Vai olitko vaan sanonut että maksat 50% hinnasta ja tulet hakemaan viikon päästä?
Toki itse varaan siksi päiväksi jos joku ostaa, mutta jos arvot ja mietit tai varsinkaan TINGIT ja joku ostaakin tuotteen siinä välissä oikealla hinnalla, totta kai se menee sille joka maksaa täyden hinnan.
Ööööö... tinkiminen kuuluu kirpputorikaupankäyntiin🤦🏼
Ei kuulu.
Itse varaan tuotteen vain jos ostaja maksaa etukäteen. muussa tapauksessa menee ekalle hakijalle.
Olen huomannut että 90% ostajista häviää kuin pieru saharaan jos haku menee vaikka ylihuomiselle, puhumattakaan pidemmästä ajasta. Haku unohtuu, mieli muuttuu, löytyy toinen kivempi tuote, lapsi/koira/lemmikki undulaatti sairastuu, naapurin mummo oli eri mieltä ostosta..
Olipa taas... kaikenlaista tyhjänpäiväistä kyselyä ja "onkohan sitä ja tätä ja tuota vikaa".
Vaikka (erinomaisessa, täysin virheettömässä kunnossa oleva) tuote ei ostajaa aivan miellyttänyt, niin silti halusi ostaa. Mutta ei maksaa. 130 € tuote (jota ei myydä Suomessa ja ulkomailta tilatessakin pitää maksaa tullaus) oli niinkin räävittömässä hinnassa, että vain reilun 100 € hinnan alennus, koska tuote ei ole enää ihan käyttämätön. Voi voi. Kauhean huono tuote. Silti haluaa ostaa. Siis "ostaa".
Estin tinkaajan.
Ei pysty. Asiallinen ostaja ostaa jos haluaa tuotteen. Kyselijä ja tinkaaja ei oikeasti halua tuotetta vaan viihdettä.
Useimmat ostavat ja kiittävät joko heti tai tuotteen saatuaan. Sujuvat kaupat.
Sitten aina väliin joku Toria chattipalveluna käyttävä ilmeisesti tarvitsee dopamiinit jonkun toisen kustannuksella.
Miksi tinkaajan estäminen ei näy mitenkään tinkaajalle? Myyjälle tulee iso laatikko, jossa lukee "olet estänyt käyttäjän," mutta tälle estetylle ei tule mitään tietoa. Estetty voi lähettää vaikka kuinka monta viestiä myyjälle eikä myyjä niitä tietenkään saa. Joskus vain olisi mukava kun tinkaaja saisi tiedon, että "käytöksesi takia sinut on estetty."
Ostin vaatteen postituksella ja paketista tuli muuten oikein hyvä, mutta aivan järkyttävästi sisäilmaongelmaiselle talolle haiseva merkkivaate. Pakkausmateriaaliatkin haisivat niin, että ne oli välittömästi heitettävä pihalle.
Ihmettelen, miten kukaan kehtaa tollasta myydä.
Moni myy kyllä kamppeitaan niin puutteellisilla tiedoilla, että ei ihme kun kyselyjä tulee. Usein lukee, että kuvanmukainen tuote. Kuvat on sitten niin sumeita ja surkeita, ettei zoomaamallakaan saa mitään selkoa. Vaatteista ei kerrota materiaalitietoja, kengistä ei koron korkeutta eikä ole sivukuvaakaan, josta korkoa näkisi, väriä ei kerrota ja kuvasta sitä ei erota jne.
Joten kirjoittakaa niitä tietoja niihin ilmoituksiin. Ja lisäksi ottakaa kuvia, joista on hyötyä. Sillä ei ole mitään lisäarvoa, että on 15 kuvaa, jos kaikki ovat samanlaisia.
Joo, just kysyin yhden vaatteen materiaalia. Vastaus oli - trikoo.
Öö...trikoo ei ole mikään materiaali. Esim. puuvilla, pellava, viskoosi, polyesteri jne.
Ei mitään varausta ole olemassakaan ilman varausmaksua. W-tuako mua kiinnostaa kenenkään varailut vaan se joka oikeasti lyö rahat kouraan ja tekee sen mahdollisimman nopeasti.
Pöpipäitä niin myyjissä kuin ostajissa
Olisin just yx päivä ostanu yheltä tyypiltä useamman vaatteen. Kirjoitin samaan viestiin, mistä vaatteista olen kiinnostunut ja kysyin, voinko tulla juhannuksen jälkeen kattoon. Heti tuli useemman viestin litania, miten niitä vaatteita pitää hänelt kysyy ja miten hänel ei voi sovittaa.
Siis mitä vattua! En pyytänyt mitää sovitusta ja ihan asiallisest kerroin, mitkä vaatteet.
Pitäköö rääsynsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä olen kyllästynyt "Onko myynnissä?"-kyselijöihin. Miksi ei voi laittaa viestiä: "Hei! Voisin ostaa tämän ja tulisin hakemaan x-päivänä klo y. Yst.terv. Matti" tai jos haluaa postilla niin laittaa tiedon siitä
En ymmärrä miksi joitakin harmittaa:"onko vielä vapaana" yms kyselyt. Se juontaa juurensa siihen kun ennen torissa n.85% myyjistä ei jaksanut poistaa ilmoitusta vaikka tuote olisi mennyt. Järjestään jatkuvasti sai kuulla vastauksen:"on jo mennyt, en vaan muistanut poistaa ilmoitusta."
Nykyään poistaminen tai myydyksi merkkaaminen on jotenkin yksinkertaisempaa, vaikka ei se vaikeaa ennenkään ollut. :D
Koska "onko vapaana?"-kyselyt aiheuttaa myyjissä närää, niin laitan yleensä nykyään vain että:"Jos on vielä vapaana, niin ostaisin tämän."
Minä laitan ostajana viesti esim: Hei, jos nämä kengät olivat vielä vapaana ja pohjat ja kärjet kokonaan ehjät, ostaisin mielelläni. Sopiiko nouto esim. ti tai ke iltapäivällä? Terveisin, Nimeni