Miksi yrittäjästä on tullit jokin pyhä lehmä?
Pitäisi saada minimaalisilla kuluilla maksimaalinen voitto.
Jos yritystoiminta on pelkkää pikavoittojen tavoittelua, en ole valmis tuohon yhtälöön työntekijänä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Itse ollut toiminimiyrittäjä vuodesta 2006. Todellakaan, ei ikinä vapaapäivää. Tämäkin vkl on töitä tehdessä mennyt. Nyt klo 18.50 ja lopetin työt. Huomenna sitten klo 6 ylös.
Niin ja kyllä, olen asianajaja. Yksi niistä ryhmistä vielä lisäksi, joiden sanotaan laskuttavan hurjasti ja rikastuvan. Ihan hyvin toimeentulen, mutta ei todellakaan tällä verotuksella koskaan edes ns. rikkaaksi. Onneksi olen sinkku, niin 24/7 työ on mahdollinen.... Vai meniköhän se sittenkin niin, että olin aina töissä eli koskaan en ehtinyt deittailla tai perhettä perustaa....
Siinä mielessä kyllä toisenlaisessa asemassa, että ei tarvitse varastoja ostella ja niitä myydä, vaan omaa aikaani (sitä 24 tuntia...) myyn ja osaamistani. Mutta koska aivoilla teen töitä, niin tosiaan, aina sitä samaa...
Mielellään olisin aikoinani sihteerin palkannut. Mutta mielettömät palkkakulut, vaikka olisi sairauslomalla, äitiyslomalla, jne.... Parempi
Löytyikö niille haukkujen kohteeksi tarkoitetuilla yrittäjille jokin parempi termi?
Sinun tapauksessa suosittelen jättämään kaikki työnantajiin ja riistäjiin liittyvät yrittäjähaukkumiset huomioimatta, koska ne eivät liity sinun yritystoimintaasi millään tavoin. Yrittäjähaukkumiset ei myöskään liity niihin yrittäjiin, jotka maksavat käypää palkkaa työntekijöilleen ja muiltakin osin toimivat vastuullisen yrittäjän tavoin.
Yksikin palkaton työntekijä tai palkkatukityöntekijöiden ketjuttaminen, niin yrittäjä ansaitsee kaikki mahdolliset haukut.
Väärää tietoa. Yrittäjä ei ole kaikkien sosiaaliturvien ulkopuolella. Yrittäjillä on oma työttömyysturvansa - eri asia sitten on kannattaako siitä maksaa. Yleensä yrittäjä on sen verran "rikas", että ehdot viimesijaisiin tukiin edellyttää oman elannon kannalta typeriä ratkaisuja.
Jos yrittäjä maksaa itselleen säännöllistä kuukausipalkkaa, niin miksi hän olisi palkkaturvan ulkopuolella (?).