Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jos ei jaksa siivota työpäivän jälkeen eikä viikonloppunakaan?

Vierailija
04.02.2024 |

Koska viikonloppuna haluan pitää yllä itselleni tärkeää liikuntaharrastusta, enkä jaksa enää sen jälkeen siivota. Koko kämppä on taas ihan läävä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa ap nainen. 

Minulla on ihan hyvä mies, kiitos vaan.

Siivoatte sitten yhdessä. Problem solved.

Hänellä on vielä vähemmän aikaa kuin itsellä. Kerroin tuossa aiemmin.  Ehkä se joskus helpottaa. 

Vierailija
42/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea kuuntelemaan äänikirjoja. Siivoamiseen on paljon kivempi tarttua, kun tietää, että samalla pääsee jatkamaan hyvän tarinan kuuntelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se siivous sulle merkitse käytännössä?

Mä siivoan lähes joka päivä vähän, samalla kun "jotakin" niin ei tunnu edes siltä että siivoaisin ikinä. 

Imurointi, pölyjen pyyhintä, vessojen ja kylppärin siivous, myös pyykkihuolto on ne mitkä tuntuu työläimmiltä. Kyllä me roskia viedään jatkuvasti ja keittiö yritetään pitää suhtsiistinä, ja muutenkin pitää tavarat paikoillaan,  mutta siinäkin tulee lipsuttua nykyään. Ap.

imurointiin auttaa se robotti, pyykkihuoltoon kuivaava pesukone tai pesutorni, eli vaatteet saa melkein heti kaappiin sieltä. Vessaan ja kylppäriin oma siivoussuihke + välineet, jolloin pikasiistiminen on tehty n. 5min ja se rotjake nimeltä mies voisi myös opetella siivoamaan, ei sillä yhtään sen enempää stressiä ole kun sulla.

Vierailija
44/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti imuri, ja vähän pientä järjestelyä joka päivä, keittiön siivoan itse joka ilta ennen kuin lähden nukkumaan, ihan vain siksi että inhoan tiskipöydällä astioita, joskus laitan koneen yöksi pesemään. Viidessä minuutissa saa keittiön tasot pyyhittyä. Tunnen monia ihmisiä jotka käyttävät aikansa vain siihen valitukseen ettei jaksa. Itse kuulun siihen joukkoon joka tekee mitä jaksaa, vaikka vain jotain pientä sekin on eteenpäin.

Vierailija
45/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä puhetta . Jos jaksaa liikuntaharrastaa, jaksaa siivota. Ei se ole niin fyysistä imuria heiluttaa ja rättiä bääntää.  Aloittamista vaille valmista.

Vierailija
46/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on paisunut jo mahdottomaksi, ja siivoamisen aloittaminen tuntuu isolta jutulta, etene huone kerrallaan. Siivoa vaikka makuuhuone. Ja seuraavalla viikolla keittiö jne. Ja lopeta sen jälkeen sotkeminen, niin ei ole paljon siivottavaa.

Meillä on iso huusholli, enkä itsekään siivoamisesta pidä. Kun tavarat on paikallaan, eikä ole mitään sotkua, niin ei täällä ole juuri siivottavaakaan. Imurointi, vessan pesu, kevyt lattian pyyhintä ajoittain, siinä se.

Ei silloin viikonloppuisin jaksa siivota edes sitä yhtä huonetta kerrallaan. Itse jaksan viikonloppuna vain ylläpitosiivouksen (imurointi, tiskit, 1-2 koneellista pyykkiä) ja kaikki sotku mm. tavarat pöydillä ja sohvalla jää aina ennalleen. -Eri

Vierailija
47/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivo omiin rutiineihisi pieniä juttuja joka päivä.

esim.

Kotiovesta ei poistuta ilman, että kotoa lähtee jotain lajia roskia.

Kun kahvi tippuu, järjestele keiitötä, pyyhi tasot tms.

Kun harjaat hampaat illalla, harjaa lopuksi tätä varten olevalla tiskiharjalla allas ja pyyhkäise lopuksi hana mikrokuituliinalla. Peilikin, jos on roiskeita.

Nivo tiskikoneen tyhjennys johonkin päivärutiinisi, jotta se tulee tehtyä joka päivä.

Imuroi ja siivoa huonosti. Monelle voi olla lapsuudenkodista tuttua pikkutarkka raivosiivoaminen, jonka lopputuloksen on oltava täydellinen. Välillä voi ihan hyvin imuroida vain keskilattian tai pyyhkäistä kuivalla mikrokuituliinalla lattiat. Jos ei ole eläimiä tai lapsia, ei niitä tarvitse koko ajan nuohota. 

Vierailija
48/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yksinasuvana(ikisinkku olen) siivoilen ja pesen pyykkiä viikonloppuisin. Viikolla töiden jälkeen harvemmin siivoilen tai teen muitakaan kotitöitä, ainoastaan ruokaa teen viikolla. Sunnuntai on yleensä se kotityöpäivä mulla ja tänää pyykänny jo ja sitten siivoilu kohta. Ap sanoisin sulle että koita vaan viikonlopuksi järkätä aikaa kotitöille. 

M33

Vierailija
49/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen syntymään parempiosaiseen perheeseen ja tekemään kevyitä töitä lyhyttä päivää niin pystyy siivoamaan arkenakin👍

Vierailija
50/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viikkosiivous jakautuu usealle päivälle. 

ma kylppäri

ti imurointi

ke lattioiden moppaus (vain keittiö joka kerralla, muita tiloja vähän vaihdellen)

to pölyjen pyyhkiminen

pe vapaa

la joku harvinaisempi siivouskohde tai järjestelyä, jos ei kumpikaan inspiroi niin vapaa

su kukkien kastelu, pyyhkeiden ja tyynyliinojen vaihto, lakanat joka toinen kerta.

Päivittäin: tiskit, roskat, keittiön pinnat, tavarat paikoilleen ennen nukkumaanmenoa. Jos eilisen homma jäi tekemättä, se tehdään nyt. En yleensä halua jättää mitään perjantaille tai viikonloppuun.

Vierailija
51/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoa vähän joka päivä niin ei kerralla tunnu niin pahalta.

Tällä tavalla koti ei ole koskaan täysin siisti.

Vierailija
52/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on paisunut jo mahdottomaksi, ja siivoamisen aloittaminen tuntuu isolta jutulta, etene huone kerrallaan. Siivoa vaikka makuuhuone. Ja seuraavalla viikolla keittiö jne. Ja lopeta sen jälkeen sotkeminen, niin ei ole paljon siivottavaa.

Meillä on iso huusholli, enkä itsekään siivoamisesta pidä. Kun tavarat on paikallaan, eikä ole mitään sotkua, niin ei täällä ole juuri siivottavaakaan. Imurointi, vessan pesu, kevyt lattian pyyhintä ajoittain, siinä se.

Ei silloin viikonloppuisin jaksa siivota edes sitä yhtä huonetta kerrallaan. Itse jaksan viikonloppuna vain ylläpitosiivouksen (imurointi, tiskit, 1-2 koneellista pyykkiä) ja kaikki sotku mm. tavarat pöydillä ja sohvalla jää aina ennalleen. -Eri

Kannattaisiko sitä siinä tapauksessa käydä lääkärissä. Itse olen suurperheen työssäkäyvä äiti, ja hoidan nuo imuroinnit, tiskit ja pari koneellista pyykkiä joka ikinen päivä, enkä koe siinä mitään väsymystä. Huolestuttavaa, jos ei edes kerran viikossa jaksa korjata omia sotkujaan.

Vierailija
53/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla koti on tällä tyylillä aina niin siisti, että vieraita voi tulla koska tahansa. Äidilläni oli tuo täysin siistin kodin systeemi. Koko lauantai raivosiivottiin, että oli se täyssiisteys vartin ajan.

Vierailija
54/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sitä siinä tapauksessa käydä lääkärissä. Itse olen suurperheen työssäkäyv

Minun huomioni kiinnittyy siihen, että tavaraa on sohvilla ja tasoilla, mutta imuroidaan. Tekisin jopa toisinpäin: kunhan alkaa saada tavarat paikoilleen on voimaa miettiä imurointipuolen kuntoon saamistakin. Tuolla tyylillä koti on taatusti sotkuisempi ja pölyäkin on varmaan sama määrä kuin järjestetyssä, mutta imuroimattomassa kodissa.

Vierailija
55/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa siivota on palkita itsensä päihteillä. On muuten yllättävän tehokas keino. Kelpaakohan niksi pirkkaan?

Vierailija
56/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki siivooja, niin minäkin teen.

Vierailija
57/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samassa ajassa, minkä käytät asiasta valittamiseen ja venkoiluun, olisit käytännössä jo siivonnut vähintään yhden huoneen kokonaan.

Vierailija
58/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja ei auta siihen että on vaatteita ympäriinsä ja laatikoita joille ei ole paikkaa kaapeissa, kenkiä odottamassa puhdistamista ja kestokasseja matkalla kirppareille ja kavereille ja... Varmaan monella se itse siivous olisi ihan ok, jos vaan *joku* ensin raivaisi kaapit ja löytyisi paikka kaikelle ympäriinsä seilaavalle tavaralle josta osa odottaa fiksausta. Vielä jos yhtälössä on tavaraa vaativat harrastukset ja tyypillinen ahdas kaupunkikoti niin siinähän sitä ollaan.

Vierailija
59/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tällä tavalla koti on siisti aina. Musta tuntuu etten siivoa ikinä. Kun laittaa tavarat aina paikoilleen, pyyhkii pöydän syötyä, pyyhkii keittiökaappien ovet joka päivä tiskin jälkeen, huuhtoo käsisuihkulla pöntön heti jos siihen jälkiä jää, pyyhkäisee lavuaarin hammaspesun jälkeen, pyyhkii pölyt pyykinpesukoneen päältä aina ennen kuin ottaa pyykit koneesta, suihkun jälkeen suihkuttaa saippua- ja shampoojäämät laatoilta ja suihkuvehosta ja kuivaa hanan...

Tää kaikki tulee jotenkin selkäytimestä. Sen kerran viikossa kun imuroin ja pyyhin pölyt - mihin menee vartti - minusta tuntuu että olen siivonnut. Mut aina mulla siistiä on.

Vierailija
60/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Minulle onni, että jaksan sentään siivota töissä, muuten lähtisi työpaikka. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme