Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jos ei jaksa siivota työpäivän jälkeen eikä viikonloppunakaan?

Vierailija
04.02.2024 |

Koska viikonloppuna haluan pitää yllä itselleni tärkeää liikuntaharrastusta, enkä jaksa enää sen jälkeen siivota. Koko kämppä on taas ihan läävä.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta viikkosiivous.

Vierailija
2/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta kertakäyttö astioita

ja karsi tavarat minimiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa vähän joka päivä niin ei kerralla tunnu niin pahalta.

Vierailija
4/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat minimiin ja 10 minuuttia siivousta joka päivä, tuonkin ajan voi pilkkoa vielä osiin. Jätät palstalla roikkumista vähemmälle ja käytät ylijääneen ajan fiksummin.

Vierailija
5/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se nyt niin läävä? Mikä kaikki siellä on levällään? Ennaltaehkäisynä isot laatikot, joihin tavaroita heitetään asiayhteyden mukaan. Semmoinen pyörillä kulkeva työtuoli, jolla kotia voi hoitaa istuviltaan. Siivousrobotitkin on halventuneetä

Vierailija
6/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta on jo aikaisemmin ollut keskustelua. Viikolla ei jaksa ja ehdi siivota kun työt vie kaiken energian. Viikonloppuja ei millään voi tuhlata niin turhaan kuin siivoaminen. Ainoa ratkaisu olisi löytää niin halpa siivoaja että töissä käyvällä olisi varaa maksaa siitä.

Vierailija
7/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin ryhtymällä semi minimalistiksi. 

Tarpeeton kirppikselle, täyspalveluun. Kotona kaikille tavaroille on oma paikkansa. Urakan ollessa valmis, omistin alle 1000 tavaraa.

Mulla on 4 viikon lista, mitä teen joka päivä. Teen tämän ruokatunnilla, menee n 15 min aikaa. Lisäksi eri työt, esim pesen ikkunat 3 krt vuodessa. Tähän menee aikaa n 3 h per kerta. 

Pariskunta meidän naapurustossa laittaa asuntonsa myyntiin tänä vuonna. Käyn heillä joka arki ma-pe max 2 h. Käydään kotia läpi ja se, mikä jää, pakataan yhteen makkariin, mikä ei, otan mukaani. Mä toimitan nämä itsepalvelukirppikselle. Pariskunta on muuttanut asuntoon 80 luvulla, ei ole kertaakaan karsittu. Aikovat muuttaa 50 neliöiseen, eli tavaraa pitää karsia 3/4, mielummin enemmän.

Kun haluaa helpottaa arkea, ryhdy minimalistiksi

Vierailija
8/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten voi siivota ennen harrastusta? Vai alkaako harrastus niin aikasin, että ei voi imuroida niin aikasin? Siivoa ennen työpäivää? No ei sekään käy kuiten. Mitkä työajat sulla on, onko fyysinen työ? Monelta harrastus alkaa ja kauan kestää? 

Vierailija
9/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikli roskiin. Vain aivan absoluuttisen minimi jäljelle. Et sä kuitenkaan jaksa mitään harrastaa, kokata yms et tarvitse ku sängyn ja pari vaatetta.

Vierailija
10/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa sitte ku jaksat. Ei maailma siihen kaadu.

Vierailija
11/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin että siivoat ensin huoneen ikäänkuin omassa mielikuvituksessa jonka jälkeen suoritat sen fyysiisesti.

Vierailija
12/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi tavaraa ja hanki robotti-imuri. Siivoa aina samalla kun puhut puhelimessa, laitat ruokaa tms. 

Itse inhoan siivoamista ja myös puhelimessa puhumista, yhdistän nämä aina, eli kun äiti soittaa minulle maratonpuhelua, minä järjestelen samalla tavaroita, pyyhin pölyjä, laitan pyykkiä koneeseen ja viikkaan kuivia kaappiin. Kun teen ruokaa, siivoan samalla keittiötä; tyhjennän ja täytän tiskikonetta, järjestelen, pyyhin tasoja ja kaapinovia..

Vierailija
13/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa = et halua.

Vierailija
14/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko siis yhden hengen sinkkutaloudesta? Lopeta sotkeminen, niin siivottavaa on hyvin vähän.

Vierailija
15/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä auta muu kuin asua siinä läävässä.

Vierailija
16/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko siis yhden hengen sinkkutaloudesta? Lopeta sotkeminen, niin siivottavaa on hyvin vähän.

Juuri näin. Älä sotke niin vähemmän siivottavaa. 

Vierailija
17/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsi tavaraa ja hanki robotti-imuri. Siivoa aina samalla kun puhut puhelimessa, laitat ruokaa tms. 

Itse inhoan siivoamista ja myös puhelimessa puhumista, yhdistän nämä aina, eli kun äiti soittaa minulle maratonpuhelua, minä järjestelen samalla tavaroita, pyyhin pölyjä, laitan pyykkiä koneeseen ja viikkaan kuivia kaappiin. Kun teen ruokaa, siivoan samalla keittiötä; tyhjennän ja täytän tiskikonetta, järjestelen, pyyhin tasoja ja kaapinovia..

Mikä ihmeen ehdotus on hankkia robotti-imuri? Jos lattiat täynnä tavaraa ja roskapusseja niin paskaako sillä robotilla tekee

Vierailija
18/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä siivouspäivä esim. to tai pe ja tee edes jotain silloin, ja jatka taas vähän la aamuna. Jaa pieniä siivoushommia useammalle päivälle ja eri viikkoina keskity vuoronperään eri osa-alueisiin. Keittiö, wc, lattiat, pölyt, yleinen järjestely vuorotellen. Tuttu ongelma minulle. Ei ole mahdoton sotku, mutta ei supersiistiä, välttää minulle.

Vierailija
19/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liikaa ja liian raskaita harrastuksia jos niihin ja niistä palautumiseen menee koko viikonloppu. 

Vierailija
20/65 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoudu pyyhkimällä pölyjä. Asenne ratkaisee. Tai kutsu Auri Kananen paikalle, yhdessä homma sujuu mukavammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä