St1 Mika Anttonen: "Työntekoa ei haluta nähdä ilon ja tyydytyksen lähteenä vaan välttämättömänä pahana." Ehdottaa enemmän iloa kaikille!
En jaksa tätä. Ehkä johtajatasolla työssä sitten on enemmän iloa. Voisin itse tehdä mielelläni jotain muutakin. En halua yhtään enempää työtunteja vuorokauteen.
Lähde: https://www.yrittajat.fi/uutiset/mika-anttonen-pelkaa-etta-tyon-heikko-…
Kommentit (131)
Minä olen kotirouvana, koska mies elättää minua. Ei minulla ole mitään halua käydä töissä, kun ei ole pakko. Sosiaalitukia en nosta. Eikö suurin osa tekisi näin, jos voisi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tälläiset anttoset ole vielä tuohon ikään mennessä oppineet, että ihmiset haluavat eri asioita?
Minä en täysin ymmärrä, miksi kukaan haluaa viettää suurimman osan aikuiselämästään paikassa ja tehtävissä, jotka eivät pätkääkään kiinnosta. Enkä mieti nyt anttosia vaan ihmistä itseään, joka ainutkertaista elämäänsä haaskaa.
Mutta niin, olen varmaan etuoikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensin pitäis ylitöiden verotusta pienentää. Jos vapaaehtoisesti teet pidempää päivää tai viikonloppuja niin sun veroprosentti nousee kun tuloraja ei riitä.
Ihmiset osaa laskea ja optimoi työmäärän niin, että verotuksen kannalta paras hyötysuhde. Itse en tee yhtään ylityötuntia vaan laitan veroprosentin mahdollisimman pieneksi ja nautin vapaa-ajastani 👍
Minä lasken myös, että kannattaa budjetoida niitä työtunteja myös kotitöihin. Joskus vapaapäivä kotona voi olla tuottoisampi kuin työpäivä palkkoineen. Teet esim. remonttia, polttopuita, terveellistä kotiruokaa, korjaat vaatteita, kasvatat syötävää, kalastat, metsästät jne, niin aika äkkiä se on rahallisestikin kannattavampaa kuin työssäkäynti. Kun siitä ei mene verojakaan. Tämähän johtaa ennen pitkää luontaistalouteen, jos johtajien ahneutta ei pysäytetä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kotirouvana, koska mies elättää minua. Ei minulla ole mitään halua käydä töissä, kun ei ole pakko. Sosiaalitukia en nosta. Eikö suurin osa tekisi näin, jos voisi?
Kyllä. Ainakin lahjattomat ihmiset, joita ei riivaa mikään kunnianhimo.
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan. Kaverini äiti eli kotirouvana ja nyt vanhana sanoo katuvansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tälläiset anttoset ole vielä tuohon ikään mennessä oppineet, että ihmiset haluavat eri asioita?
Kyllä se varmaan ihan fiksu tyyppi on.
Ne on ihan jotkut muut, jotka ei ole oppineet asioita.
Jos joku haluaa työltään merkitystä, haasteita jne. niin varmastikin hakeutuu sellaisiin töihin, missä pääsee toteuttamaan itseään. Jos joku haluaa työltään vain pelkästään rahaa, niin sitten ne tekee ihan mitä vain skeidahommia saadakseen sitä rahaa, vaikka muuten ei yhtään kiinnostaisi.
Olen tehnyt myös unelmatöitäni vain rahasta. Työpaikat Suomessa ei oo mitään niin ihmeellisiä, että esim. mainostaisin niitä ulkomaisille tuttavilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensin pitäis ylitöiden verotusta pienentää. Jos vapaaehtoisesti teet pidempää päivää tai viikonloppuja niin sun veroprosentti nousee kun tuloraja ei riitä.
Ihmiset osaa laskea ja optimoi työmäärän niin, että verotuksen kannalta paras hyötysuhde. Itse en tee yhtään ylityötuntia vaan laitan veroprosentin mahdollisimman pieneksi ja nautin vapaa-ajastani 👍
Minä lasken myös, että kannattaa budjetoida niitä työtunteja myös kotitöihin. Joskus vapaapäivä kotona voi olla tuottoisampi kuin työpäivä palkkoineen. Teet esim. remonttia, polttopuita, terveellistä kotiruokaa, korjaat vaatteita, kasvatat syötävää, kalastat, metsästät jne, niin aika äkkiä se on rahallisestikin kannattavampaa kuin työssäkäynti. Kun siitä ei mene verojakaan. Tämähän johtaa ennen pitkää luontaistalouteen, jos
Huutonaurua aina, kun joku väittää että kalastus on rahallisesti kannattavampaa kuin työssäkäynti.
Muistahan laskea mukaan ne investoinnit, joita remontointisi ja muu näpräily vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minä en joudu edes sietämään miestä koska koska saan tk eläkettä ihan ok. Käyn silti töissä koska kotona oleminen on helvetin tylsää ja jos on inakin työkykyä niin käyn mieluusti töissä. Olen kurkkuani myöten täynnä nettishoppailua, omaa aikaa, kuntosalia ja pitkiä päiväkävelyitä, itsensä kehittämistä, henkistymistä ja loputonta lomailua. Sain viime syksynä burnoutin vapaa-ajasta joka johtui ihan elämän merkityksettömyydestä. Hain töitä ja sain niitä. Nyt saan välillä olla niin väsynyt ettei edes ajatus liiku, ei jaksa syödä, eikä todellakaan kiinnosta ostaa roinaa kaappeihin. Hieno tunne.
1600 luvulla suomessa köyhät oli noitia jotka poltettiin roviolla. Ehkä päästään vielä takaisin siihen pisteeseen tämän hallituksen aikana!
Negatiivisuutta Suomeen levittävät eniten Orpo ha Purra joukkoineen. Suomen koko mieliala on huonontunut sinimusta hallituksen tultua valtaan. Empaattisuus ja ihmisystävällisyys puuttuu täysin hallitukselta. Milloin olette kuulleet positiivista viestintää Suomen nykyiseltä valtiovallalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan. Kaverini äiti eli kotirouvana ja nyt vanhana sanoo katuvansa.
En tarkoittanut, että kaikki olisivat puolison elätettävinä. Vaan vapaita työelämän kahleista ja silti talous turvattuna.
Jos siis vaikka perii rahaa niin paljon että pärjää tai muuta vastaavaa. Niin siltikö vaan töihin raatamaan? Mikä siinä on niin ylevää?
Aika harvassa on tosiaan tyypit jotka jatkaisi nykyisissä töissä jos yhtäkkiä tilille pamahtaisi 100 miljoonaa lotosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista on että hyväpalkkaisille, se palkka osoittaa työn arvostusta. Pienipalkkaisten pitäisi tyytyä vaan siihen, että heidän työtään sanotaan kyllä arvostavan, mutta palkassa sen ei tarvitse näkyä.
Kaikki työ on arvokasta, joo joo.
Sillä työn "arvokkuudella" ei laskuja makseta eikä kaupasta osteta.
Niinpä, mitä hyötyä on työn arvokkuudella, jos et itse hyödy siitä mittän muuta kuin että saat herran armosta pitää työpaikkasi.
Joka on niin paska, että mietit työpaikan vaihtoa liki jokaikinen työpäivä. Ja sen "unelman" varassa jaksat sitten päivästä toiseen. Kaikki ei vaan voi noin vain vaihtaa esim. äidit.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Näin se on.
Tosin tätähän on manguttu jo pitkään. Että rikkaat maksaisi enemmän veroja. Sitä varten on progressiivinen verotus, joku nousee jyrkästi heti kun tulot kasvaa.
Nyt ollaan päästy jo pisteeseen, jossa progressio iskee jo tosi alkaalla. Ja vieläkin sitä pitäisi jyrkentää entisestään. Kiristetään rikkaiden verotusta!
Paitsi että marginaalivero on jo nytkin niin hurja, että oksat pois. Ja sen seuraukset näkyy tosi raadollisesti mm. ylitöiden ja palkankorotusten kohdalla.
Sen takia ylitöiden teko ei kannata. Ehkä se on hyväkin, koska ennemmin kannattaisi palkata lisää työntekijöitä eikä teettää entisillä yhtään enempää.
Samasta syystä myöskin "lisää liksaa" -mankuminen on aika turhaa, koska jos korotuksen sattuisikin saamaan, ei siitä verotuksen kiristymisen jälkeen jää paljon mitään.
Jos vaikka onnistuisit tuplaamaan vuosipalkkasi 28 tonnista 56 tonniin, niin veron määrä viisinkertaistuisi!
Tuplapalkasta viisinkertainen vero, huh huh ...
Revitään siitä.
Ihanaa kun miljardööri opettaa miten tavisten pitäisi elää
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua olla noin riippuvainen puolisosta. En toimisi kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lasken myös, että kannattaa budjetoida niitä työtunteja myös kotitöihin. Joskus vapaapäivä kotona voi olla tuottoisampi kuin työpäivä palkkoineen. Teet esim. remonttia, polttopuita, terveellistä kotiruokaa, korjaat vaatteita, kasvatat syötävää, kalastat, metsästät jne, niin aika äkkiä se on rahallisestikin kannattavampaa kuin työssäkäynti. Kun siitä ei mene verojakaan. Tä
No esim. vaatteiden paikkauksen aloitin noin yhden euron panoksella. Lidlin outletista ostin ompelusetin. Taisi tulla katettua panostus/kulut aika nopeasti ehjillä sukilla.
Vierailija kirjoitti:
Myös lomakorvaukset ja myöhemmin eläke kohoaa isommista ansioista kannattaa tätäkin miettiä. Verotuskin selviää vasta kun verotus valmistuu seuraavana vuonna. Eli painakaan ylitötä jos perhetilanne mahdollistaa ja huolehtikaa että saatte ylityöprosentit oikein, ei niitä tehdä tunti tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minä en joudu edes sietämään miestä koska koska saan tk eläkettä ihan ok. Käyn silti töissä koska kotona oleminen on helvetin tylsää ja jos on inakin työkykyä niin käyn mieluusti töissä. Olen kurkkuani myöten täynnä nettishoppailua, omaa aikaa, kuntosalia ja pitkiä päiväkävelyitä, itsensä kehittämistä, henkistymistä ja loputonta lomailua. Sain viime syksynä burnoutin vapaa-ajasta joka johtui ihan elämän merkityksettömyydestä. Hain töitä ja sain niitä. Nyt saan välillä olla niin väsynyt ettei edes ajatus liiku, ei jaksa syödä, eikä todellakaan kiinnosta ostaa roinaa kaappeihin. Hieno tunne.
Tylsämielisillä on tylsää. Mitä aiot tehdä eläkkeellä? Silloin on vanhakin. Kyllä minä mieluummin vietän vapaa-aikaa nyt hyväkuntoisena keski-ikäisenä. Sitten vanhanakin on ehkä paremmassa kunnossa.
Kannattaa myös valita puoliso niin, että hänen kanssaan on hyvä olla. Yksinolokin on vaihtoehto.
Kyllä se varmaan ihan fiksu tyyppi on.
Ne on ihan jotkut muut, jotka ei ole oppineet asioita.
Jos joku haluaa työltään merkitystä, haasteita jne. niin varmastikin hakeutuu sellaisiin töihin, missä pääsee toteuttamaan itseään. Jos joku haluaa työltään vain pelkästään rahaa, niin sitten ne tekee ihan mitä vain skeidahommia saadakseen sitä rahaa, vaikka muuten ei yhtään kiinnostaisi.