Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

St1 Mika Anttonen: "Työntekoa ei haluta nähdä ilon ja tyydytyksen lähteenä vaan välttämättömänä pahana." Ehdottaa enemmän iloa kaikille!

Vierailija
04.02.2024 |

En jaksa tätä. Ehkä johtajatasolla työssä sitten on enemmän iloa. Voisin itse tehdä mielelläni jotain muutakin. En halua yhtään enempää työtunteja vuorokauteen.

Lähde: https://www.yrittajat.fi/uutiset/mika-anttonen-pelkaa-etta-tyon-heikko-…

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivisuutta Suomeen levittävät eniten Orpo ha Purra joukkoineen. Suomen koko mieliala on huonontunut sinimusta hallituksen tultua valtaan. Empaattisuus ja ihmisystävällisyys puuttuu täysin hallitukselta. Milloin olette kuulleet positiivista viestintää Suomen nykyiseltä valtiovallalta?

Tämä hallitus on siitä niin erikoinen, että jos vaikka koitkin työn tai yrittämisen iloa, niin ne on päättäneet tuoda siihen ankean twistin, jotta se ilo lähtee siitä. Ei minua ole tarvinnut töihin pakottaa, ihan omasta mielenkiinnostani sinne tungen itseäni, mutta tämä hallitus opettaa että työ on ankea ja hirveä pakko jonka tekemisestä pitää rankaista.

Vierailija
82/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotirouvana, koska mies elättää minua. Ei minulla ole mitään halua käydä töissä, kun ei ole pakko. Sosiaalitukia en nosta. Eikö suurin osa tekisi näin, jos voisi? 

En todellakaan halua olla noin riippuvainen puolisosta. En toimisi kuten sinä.

Selvästi minun olisi pitänyt jättää mainitsematta parisuhteestani ja sanoa vaan, että en ole työelämässä, mutta talous on hyvällä mallilla enkä kaipaa töihin pelkän työn takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylityötunneista menisi vain 10% vero niin kyllä se motivoisi tekemään lisätunteja. Pitää jäädä enemmän käteen työstä! 

Vierailija
84/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä joutuu olemaan kanssakäymisessä ihmisten kanssa joihin ei pitäisi muuten mitään yhteyttä.

Jos voittaisin lotossa, alkaisi välittömästi järjestelyt kämpän rakennusta varten Lapin selkosille. Ja kauas ihnisistä.

Metsähallitus myy vanhoja tukkikämpiä tälläkin hetkellä, eikä tarvitse olla lottovoittaja, halvalla menee.

Vierailija
85/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää äijä johtaa polttoainefirmaa eli tulot on sitä tasoa että varmasti on kiva käydä vähän kokouksissa kahvilla ja katsella pankkitiliä.

Vierailija
86/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnilo? Tunteja vähennetään, palkkaa alennetaan ja toimenkuvaa muutetaan, ei ole yhtään iloista. Lisäksi työpaikkakiusaamista ja ilkeitä asiakkaita. 7 tunnin työpäivään kuuluu 20 min. taukoa. Mistä sen ilon löytää?

Oletko Lidlissä töissä?

Vierailija
87/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ärsyttää nämä viikonloput. Vasta huomenna pääsee jatkamaan töitä.

Noin voi kokea esim. ihminen, jolla on vaikea perhe.

Ja sellainen jolla ei ole perhettä, mutta tykkää työstään.

Vierailija
88/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai työ ilon kautta, vaikka suomalaisten ostovoima on alimmillaan 15 vuoteen ja  vielä heikkenee pieni-ja keskituloisilla ja kun katsoo eu-maiden tilastoja, niin suimalaisten palkansaajien ostovoima on alle eu-maiden keskitason, onhan Suomessa lähes maailman korkeimmat elinkustannukset. Se ilo ei paljon lämmitå, jos leipää ei ole. 

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/selvitykset/2023/palk…

Vierailija
89/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis vaikka perii rahaa niin paljon  että pärjää tai muuta vastaavaa. Niin siltikö vaan töihin raatamaan? Mikä siinä on niin ylevää?

Tuskin joku Mika Anttonenkaan töitä tekee sen takia, että olisi pakko.  Sama koskee aika monia todella suurituloisia.  

Töitä minäkin teen, vaikka en olekaan suurituloinen.  Ennen juoksin oravanpyörässä 5pv viikossa, 47 viikkoa vuodessa.  Nyt teen työnä sitä, mikä oli ennen rakas harrastus.  Saan nyt rahaa siitä, mitä joskus tein ihan huvikseni.  Siksi teen han mielelläni töitä, enkä todellakaan tee täysiä viikkoja.  Raataa en halua, mutta voin tehdä sen verran kuin tuntuu hyvältä

En missään nimessä haluaisi mennä töihin toisen ehdoilla, tekemään jotain, mistä en pidä.  Mutta kun tykkää siitä, mitä tekee, niin silloin työ ei ole mikään mörkö.  Nyt palkkatuloni ovat puolet pienemmät kuin mitä oravanpyörässä.  Työaika runsaasti pienempi kuin puolet.  Verotus tasaa kummasti.  

Vierailija
90/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko noi kokoomuksen perk..leet laittaa kasaan lain että kansa vaan lobotomisoidaan robotin tasolle. Ei tarttis kärsiä tätä helv..tiä vuosikymmeniä.

Sehän tehtiin jo k-piikeillä...

Vierailija
91/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas. Siis työhän on ihan kivaa, kunhan työolosuhteet ja palkkaus on kunnossa. Sitten kun ei ole, niin se on usein yhtä helevettiä. 

Eli palkka, edut ja työn mitoitus kuntoon. Siinä on ratkaisu, eikä siinä että väsyneiden ja loppuunajettujen työntekijöiden pitäisi vääntää jotain tekohymyä pomojen mieliksi.

Niin nykyään on yleistynyt ns. nollatuntisopimukset jossa työnantajan ei tarvitse antaa yhtään työtunteja mutta työntekijää roikotetaan siellä kortistossa. Aiemmin tämä vaikutti myös työttömyysturvaan eli te-toimistossa olit statuksella työssä oleva vaikka käytännössä työtön jolle siltä työnantajalta ei työtä herunut ja näitä työntekijöitä oli paljon koska olivat sitä varareserviä jos ne jotka tunteja sai työllistyisivät suoraan kohdeyritykseen. 

Työnantajilla tuntuu olevan vain hirveä hinku saada niin halpaa työvoimaa kuin mahdollista. Siltikin vaikka työnantajat saavat myös kaikenlaisia yhteiskunnan tukia palkkaamiseen esim. palkkatukea palkan maksuun ja kaikkea muutakin tukea siis niistä yhteiskunnan verovaroista. Tuntuu siltä, että yrittäminen on tehty niin helpoksi että sana yrittäminen johon ennen kuului se riski että mikäli yritystoiminta on huonoa yritts ei menesty ja menee konkurssiin jossain vaiheessa. Nykyään tätä perinteistä yrittämistä ei enää ole kun yhteiskunnan verovaroista menee aika iso osa yrittäjille jitka kyllä sitten ne voitot mielellään ottavat.

Onko tässä enää mitään järjeä??! Jotta tuote olisi kilpailukykyinen sen pitäisi olla hinnaltaan sopiva sekä riittävän laadukas. Näin ei valitettavasti taida enää olla koska ajatus on se että huonotkin yritykset pidetään hengissä vaikka yhteiskunnan varoilla. Näissä sekundaa tekevissä yrityksissä ei palkatkaan täytä enää tes määräyksiä. Ja nyt yrittäjät haluaa lakkauttaa myös ammattiliitot jotta palkat saadaan niin alhaisiksi kuin mahdollusta eikä se työntekijä tule enää palkallaan toimeen. Lisäksi työtunteja pitää tehdä kellon ympäri että saa pidettyä edes jonkunlaisen katon pään päällä ja saa jotain ruokaa ja vaatteita elääkseen. 

Tähänkö on siis tultu? Näinkö pitkälle on ahneus mennyt ta puolella??

Vierailija
92/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää äijä johtaa polttoainefirmaa eli tulot on sitä tasoa että varmasti on kiva käydä vähän kokouksissa kahvilla ja katsella pankkitiliä.

Et selvästikään tiedä yhtään mitä puhut.  Aika hienoja kuvioita on ja jos tulee kunnon läpimurto, niin voi mullistaa alaa aika hienosti.

Tää äijä tekee lähes ihmeitä eikä todellakaan ole mikään kampawienerjohtaja.

Vierailija
93/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika vois kokeilla pikkupalkalla liian pienellä hoitajamitoituksella vuorotyössä vanhustenhoitoa. Pyllyn pesua ja ripulia. Katsotaa miten kivaa Mikalla on. Joku tosi-tv sarja? 

Vierailija
94/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Johdolla ja työpaikkakulttuurilla on todella suuri merkitys työntekijöiden hyvinvointiin ja viihtyvyyteen. Onneksi omalla työpaikalla nämä asiat ovat enimmäkseen kunnossa. Ei tee mieli vaihtaa työpaikkaa, vaikka moni maksaisi suurempaa palkkaa omalla osaamispaletilla.

Vierailija
95/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn töissä vain ja ainoastaan rahan takia. Jos työstä ei makseta asiaan kuuluvaa pakkaa, en ota sellaista työtä itselleni riesaksi. En tee töitä minkään muun syyn takia. Hyvin yksiselitteisesti.

Ja kaikki yritykset on perustettu vain rahan tekemisen takia. Ei niitäkään ole perustettu minkään muun syyn takia.

Työmoraalin ja työelämän jouston tason olen asettanut samalle tasolle kuin mitä työnantaja osoittaa minua kohtaan. Sitoutuminen on tarkalleen sen irtisanomisajan verran, ei yhtään sen enempää eikä sen vähempää.

Yritykset on perustettu rahan tekemisen takia, mutta sitä rahaakin voi tehdä monella tavalla. Muusikko yhdistää intohimonsa yritystoimintaansa. Ja sitten moni käy töissä muualla kuin yrityksissä, esimerkiksi yhdistyksissä, säätiöissä ja - hui kauhea - jopa siellä kaiken syypääksi väitetylle julkisella sektorilla.

Mistähän se sitten johtuu että tyytymättömyyttä työhön esiintyy yleensä kaikista eniten julkisissa toimissa ja nimenomaan siellä alemman tason työtehtävissä? Ei johtotehtävissä.

Taiteilijoista suurin osa on lähinnä harraste pohjaisia nälkätaiteilijoita joille se harrastus on intohimo. Toki suuri kiitos heille, kulttuuritarjonnasta.

Vierailija
96/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivisuutta Suomeen levittävät eniten Orpo ha Purra joukkoineen. Suomen koko mieliala on huonontunut sinimusta hallituksen tultua valtaan. Empaattisuus ja ihmisystävällisyys puuttuu täysin hallitukselta. Milloin olette kuulleet positiivista viestintää Suomen nykyiseltä valtiovallalta?

Kyllä elämisen ilo on ihmisiltä viety hallituksen touhuilla ja lisää pitäisi kiristää, ei mitään positiivista ole kuulunut ja tänä aamuna mietinkin kannattaako uutisia enään lukea, yritin jotain positiivista uutisista hakea enkä kyllä löytänyt paitsi pörssisähkö on halpaa.

Vierailija
97/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn töissä vain ja ainoastaan rahan takia. Jos työstä ei makseta asiaan kuuluvaa pakkaa, en ota sellaista työtä itselleni riesaksi. En tee töitä minkään muun syyn takia. Hyvin yksiselitteisesti.

Ja kaikki yritykset on perustettu vain rahan tekemisen takia. Ei niitäkään ole perustettu minkään muun syyn takia.

Työmoraalin ja työelämän jouston tason olen asettanut samalle tasolle kuin mitä työnantaja osoittaa minua kohtaan. Sitoutuminen on tarkalleen sen irtisanomisajan verran, ei yhtään sen enempää eikä sen vähempää.

Yritykset on perustettu rahan tekemisen takia, mutta sitä rahaakin voi tehdä monella tavalla. Muusikko yhdistää intohimonsa yritystoimintaansa. Ja sitten moni käy töissä muualla kuin yrityksissä, esimerkiksi yhdistyksissä, säätiöissä ja - hui kauhea - jopa siellä kaiken syypääksi väitetylle julkisella sektorilla.

Olen kahta eri mieltä tuosta, kannattaako intohimostaan tehdä ammattia/yritystoimintaa. Tavallaan olen sitä mieltä, että hyvä idea, silloin nauttii työstään. Mutta kyllä sekin voi muuttua kurjaksi, kun tulee stressiä, rahapulaa, epävakaa työnantaja, ikävät työkaverit jne. Ja silloin et osaa välttämättä nauttia intohimostasi edes harrastuksena. Sitten taas jos jätät intohimosi omaksi harrastukseksi, nautit siitä ja pidät hyödyt itselläsi, niin jääkö sitten ikuisiksi ajoiksi kuitenkin harmittamaan, mikset tehnyt siitä tuottoisaa businestä. Suomessa yrittäminen on vaan tehty niin pirun vaikeaksi. Jos epäonnistut, saatat olla veloissa tai rahaton koko loppuelämäsi. Ja onnistuaksesi, ja varsinkin jotta onnistut käärimään rahaa yrittämisestä, sinun pitää olla tietyllä tapaa röyhkeä ja vähän epärehellinenkin, pelata ja huijata.

Vierailija
98/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ylityötunneista menisi vain 10% vero niin kyllä se motivoisi tekemään lisätunteja. Pitää jäädä enemmän käteen työstä! 

Ryhdy pienipalkkaiseksi osa-aikaisen työn tekijäksi, niin silloin unelmasi toteutuu!

Vierailija
99/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotirouvana, koska mies elättää minua. Ei minulla ole mitään halua käydä töissä, kun ei ole pakko. Sosiaalitukia en nosta. Eikö suurin osa tekisi näin, jos voisi? 

Ei. Minä en joudu edes sietämään miestä koska koska saan tk eläkettä ihan ok. Käyn silti töissä koska kotona oleminen on helvetin tylsää ja jos on inakin työkykyä niin käyn mieluusti töissä. Olen kurkkuani myöten täynnä nettishoppailua, omaa aikaa, kuntosalia ja pitkiä päiväkävelyitä, itsensä kehittämistä, henkistymistä ja loputonta lomailua. Sain viime syksynä burnoutin vapaa-ajasta joka johtui ihan elämän merkityksettömyydestä. Hain töitä ja sain niitä. Nyt saan välillä olla niin väsynyt ettei edes ajatus liiku, ei jaksa syödä, eikä todellakaan kiinnosta ostaa roinaa kaappeihin. Hieno tunne.

Miten niin aion tehdä eläkkeellä? Minä olen eläkkeellä ja kaikkea muuta kuin tylsämielinen. Äläkä vanhuudesta huoli, voin kertoa vajaakuntoisena, että kun sairaus ja heikkous päättää pitää seuraa niin mitään muuta viihdykettä et ehdi kaipaamaan. Se ei jätä hetkeksikään rauhaan ja kalvaa 24/7. Niin ja minulla on onnea olla ilman puolisoa, ei sellaista ihme ihmistä tulekaan jonka seurassa haluaisin olla päivittäin tai edes viikottain, joka kuukausi edes. Olen jo nämä ihmissuhde kuviot nähnyt. Ne ei tarjoa mitään mitä haluaisin elämääni.

Vierailija
100/131 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viime vuodet ovat kovasti vähentäneet sitä työniloa, jossa nykyisin tuntuu että ne seitsemän ylenpää pomoa pitää luku-ja kirjoitustaidottomana idioottina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän