Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Armeijaa käymätön, mihin hommiin sinut voitaisiin määrätä kriisitilanteessa?

Vierailija
04.02.2024 |

Minun homma olisi varmaan vaatehuollossa tai muonituksessa iänkin takia (pian eläkkeellä, mutta täysin terve). Olen insinööri, mutta rakennussuunnittelualalla ja sille ei varmaan ole paljon käyttöä siinä tilanteessa. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle Vladimir.

Vierailija
22/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ase käteen ja koulutuksena 'ammu jos haluat elää'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykinruoaksi...

Ei tykkejä tarvitse ruokkia. Murkulaa vaan putkeen.

Hyville etenrmisuran tiedustelijoille a.k.a. miinanpolkijoille on aina käyttöä.

TiedTja

Vierailija
24/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Pyrkisin maasta pois. Sori vaan.

Ei kannata viivytellä. Lähde heti huomenna, kun vielä pääset...

Vierailija
25/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritykseni säilyisi toiminnassa, varmasti jatkaisin nykyisessä työssäni (onhan Ukrainassakin edelleen firmoja toiminnassa). Ammatti on sellainen, ettei suoraan sovellu sodankäynnin oloihin (kuten vaikkapa terveydenhuolto, ruokahuolto, infra).

Siitä minulla ei ole aavistustakaan millaiseen työhön yhteiskunta minut voisi määrätä. Armeijaa tai maanpuolustuskursseja käymättömänä naisena on aika nollatietous siitä, millaisia varautumissuunnitelmia ja tehtäviä modernin sodankäynnin aikana on tähän tehty. Varmaan kaikki II maailmansodan aikainen ei enää ole relevanttia.

Vierailija
26/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt armeijaa koska kun olin siinä iässä ei naisilla ollut sinne vielä asiaa.

Olen kuitenkin ensihoitaja ja sairaanhoitaja ammatiltani tosin jo pois työelämästä. Varmasti taitojani voitaisiin käyttää monipuolisesti sairaanhoitoon ja ensiapuun.

Tyttäreni avomies on vapautettu selkävian takia.  Työskentelee 5G-verkon tuen parissa joten varmaan sensuuntaisesssa jatkaisi. Poikani kävi armeijan viestipuolella, kersantti.

Vierailija
27/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä lapiomiehiä tarvitaan vähän joka paikassa. Jos pysyy vasara ja saha käsissä, niin kaikenlaista rakennushommaa piisaa kans. Logistiikka ja ruokahuolto vaativat myös paljon porukkaa.

Vierailija
28/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oikeasti sodassa suurin osa ihmisistä jatkaisi päivätöitä niin kuin ennenkin paitsi kriisialueilla. Katso vaikka miten Ukrainassa on asiat. Ei siellä rintamalla ole todellakaan lähes kaikki edes miehistä.

Vierailija
29/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne pistää jonnekin etulinjaan kantamaan tarvikkeita, kaivamaan juoksuhautoja ja sen semmoista. Veikkaan että aseettomana mun elo siellä saattaa olla lyhytkin. 

Vierailija
30/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut sitoumuksen MPK:lle. Sodan aikana Puolustusvoimat käskyttävät minut suorittamaan tehtävää, johon olen sitoutunut. MPK ylläpitää rekisteriä.

Vierailija
31/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan koulutus varmaan määrittäisi tehtäväni. Ongelma vain on, että olen ollut psykiatrialla viimeiset 20 vuotta. Niin että jos joltakulta irtoaa raaja niin voin kysyä myötätuntoisesti "ja mitä tunteita se sinussa herättää?". 

Vierailija
32/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tykinruuaksi. Näkö on huuono. lantio vinossa. Kovat kivut. ei voi nostaa oikein mitään. masentunut, itsetuhoinen. Vois vaikka laittaa minut vaikka pyssy kädessä kävelemään maalaiskylän metsiä jos vaikka vihollinen olisi siellä niin postauuttaisin ilmat ulos

Vierailija
33/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut varasto pannaan etulinjaan hernekeiton hämmentäjäksi. Olen muuten sodassa turhake.. 👍

Vierailija
34/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukopartiomieheksi, on jo kyselty. Ikääkin vasta 67v. On Rautanen kunto. 

Vierailija
35/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi sodassa ei kysellä sivareita mitä haluat tehdä... Heidät määrätään kuka mihinkin... Silloin hienoperseet eivät valitse... 👍👍👍🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
36/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OI miksi te pakanat pauhaatte ja kansat turhia ajattelevat? En pelkää kymmentuhantista joukkoa, joka asettuu yltympäri minua vastaan.

Nouse, Herra, pelasta minut, minun Jumalani! Sillä sinä lyöt poskelle kaikkia minun vihollisiani, sinä murskaat jumalattomain hampaat.

Vierailija
37/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään muonitushommaa kun en osaa kokata. Eikä vanhustenhoitoa tai muuta hoitoalaa. Muut työt käy.

Vierailija
38/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan eturintamalle ammuttavaksi kun olen saanut vapautuksen mielenterveysongelmien vuoksi, päihdeongelma, persoonallisuushäiriö, tuomioita, työtön, ei koulutusta ym. 

Vain venäläiset sotii noin, kaikkialla muualla on tajuttu jo sata vuotta sitten et kaheleilla kun antaa pyssyjä ja vähän pakottaa niin ne ampuu selkään.

Vierailija
39/39 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön yh. Nivelrikko ja byt saamassa eläkepäätöksen. Tärkein työni on huolehtia lapsistani meillä ei ole sukulaisia tai ystäviä joten lapseni ovat kokonaan minun varassani. Suomeenkin on tullut pakolaisia esim.ukrainasta,joten lähtisin lasteni kanssa pois jaloista.  Toki suomalaisilla on oikeus paeta kun tännekin tulee pakolaisia. Vai menisikö se niin että naapurin pakolaisperhe saisi lähteä karkuun ja minä joutuisin palvelukseen ja lapset laitokseen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan