Miten toimit, jos tuntematon ihminen haukkuu ulkonäköäsi?
Lauotko jotakin nasevaa takaisin vai teeskenteletkö kuuromykkää? Itse olen joutunut koko aikuisikäni ajan melko säännöllisesti kuulemaan muilta ihmisiltä ( useimmiten ihan uppo-oudoilta ohikulkijoilta) inhottavia kommentteja normista poikkeavien kasvonpiirteideni takia. Näissä tilanteissa yleensä itse jäädyn ja tyydyn ignooraamaan huutelijat, mutta joskus harmittaa, kun haluaisin vastata samala mitalla takaisin.
Kommentit (41)
siis noi kommentoijat on usein,kriminaaleja negaajia,haluaa naisen huomioo. sitten on huumeporukat,sitten jotkut mt tai sairaustyypit.jos mulle joku kommentoi jotain, en jää kuunteleen ,vaan jatkan matkaa muualle.toi on henkistä väkivaltaa ,en jää odotteleen fyysistä. eli en vastaa ja jatkan matkaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hihittelisin päin naamaa. En tiedä, ei ole tällaista tilannetta tullut koskaan vastaan. Pitäisin vaan jotenkin hämmentävänä ja koomisenakin, että täysin vieras (?) ihminen kokisi jotenkin tarpeelliseksi alkaa kommentoimaan mun ulkonäköäni ihan ääneen.
No jep. Tosin luultavasti tuijottaisin sitä hyvin hämmästyneen näköisenä että mitä v*ttua tuo sekoilee. Tai katselisin ympärilleni, että puhuiko se edes minulle. Ja sit vaan jatkaisin matkaa, hitonko väliä jonkun random-ääliön möläytyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis huuteleeko ihmiset kadulla ihan oikeesti uppo-oudolle random ohikulkijalle etta sulla on ruma naama? Missa sijaitsee sellainen nolo junttila etta noin tehtaisiin ihan jatkuvasti?
Tajuan etta lapset ja teinit on tyhmia ja tekee joskus kavereilleen tuollaista, mutta siis aikuisetkin? No ehka mielenterveysongelmaiset, mutta etta ihan normaalitkin?
Itse pysahtyisin, katsoisin tiukasti kohti ja alkaisin kavella kohti huutelijaa. Siina vaiheessa ne yleensa vaikenee kun tajuaa etta huutelulla voi olla seurauksia. Ainakin joutuu kiusalliseen keskusteluun huutelun kohteen kanssa kun tarkoitus oli vaan naurattaa kavereita nokkelalla kommentilla ja olettaa etta kohde nolostuu ja menee nopeasti pakoon.
Tervetuloa Tampereelle, Hämeen Hölmölään. Täällä ei ainakaan tuntemattomillakaan ole mitään suodatinta.
Minä olen kyllä ihan asunutkin Tampereella, mutta ei ole kyllä tuommoista tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni saanut kuulla pituudestani. Useimmiten kommentoijina on miehet, tyyliin: "Tarvitaan tikapuut, että ylettyy paneen" jne.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi vielä nykypäivänäkin jonkun pituus on niin omitunen asia. Sille kun nainen ei voi mitään. Vielä vuosikymmneten jälkeenkin kieltämättä joskus tulee apea mieli noista kommenteista.
En ole pitkä nainen, mutta ajattelisin että tuollaisille voisit vastata jotain v i t t u maista, kuten "ei kiinnosta sun mielipiteesi, vasta 195-senttiset on miehiä" tai jotain sellaista. :p
Baaritiskillä kerran kolmen naisen kopla koitti kiilata. En antanut ja siitä hermostuneena yksi tokaisi "toiki epätoivoinen arpinaama vois painua kotiinsa". Mulla siis on näkyvä iso arpi kaulan alueella, ei tosin naamassa. Katsoin vain pitkään takaisin ja sanoi sitten että "musta tuntuu Obelix että sä oot elämäsi siiderit jo juonut, ainakin noin niinku vartalosta päätellen". Arvaa vaan tuliko jäätävät raivarit :D Liukenin nopeasti siitä heti juoman saatuani. Mutta mä en aloittanut.
Tökkäisin sitä rollaattorilla nilkkaan.
Kyllä jotkut miehet vaan on niin tökeröitä , että kommentoivat ihan tuntemattomankin ulkonäköä . Viimeksi kun niin kävi , toivotin hyvää Joulua vain sinullekkin , tosin oli heinäkuu . Meni ainakin sanattomaksi .
En reagoi mitenkään. Yleensä hiljaisuus ärsyttää vastapuolta enemmän kuin minkään sortin vastaisku.
Mietin joskus illalla sängyssä, että mitenköhän ukko olisi reagoinut, jos olisin revennyt hysteeriseen itkukohtaukseen. Huvittava ajatus, ei mene testiin.
En mitenkään. Minua ei oikeastaan edes kiinnosta mitä muut ajattelee minun ulkonäöstä.
T:tavallisen näköinen mies
Sanot vaan suoraan että haista vttu
Nauran typerykselle ja poistun paikalta.
Ei mulla oo aikaa kiinnittää semmosiin huomiota.. joskus pari kesää sitten , muistaakseni kun yksi keski-ikäinen (harmaahiiri, itseäni noin tuhat kertaa rumempi)nainen ei suostunut antamaan tilaa kun juoksin junaan, ja suuttui kun lopulta joutuikin antamaan tilaaa, taisi haukkua pulleroksi tms.😬😭😭😭
Espoossa juntteja voi olla vielä, mutta harvemmin jossain hkissä.. ei kyllä kun muutaman kerran elämäni aikana oo kukaan random kommentoinut mitään negaa, mutta ne muutamat kaikki taitaa olla vanhempia naisia jotka joko tulleet pätemään jostakin esim miten pitäisi muuttaa meikkityyliä (tämää nuorempana) tai sitten tuo..😑
Ehkä kaksi kertaa joku mies sanonut jotain elämän aikana. Junttejahan ne on, ja rumia olleet kaikki, ja he varmasti sen itsekin tietävät ei oo ollut aikaa jäädä juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ryhtyisin itkemään säälittävästi.
Oikeasti minulle on ainoastaan yhden kerran sanottu jotain rumaa ulkonäöstäni.
Ällähdin sanattomaksi ja kurkkuun nousi pala, seuraavalla kerralla itken reilusti sen palan pois kaikkien nähden.
Älä oleta että itku saisi esim. empatiakyvyn heräämään noilla kiusaajilla. Ehei. Luultavasti vastareaktio on jonkinlainen gaslightaus eli tilanteen kääntäminen ihan vinksalleen. Lisää ivallisia kommentteja on myös varmasti luvassa. Joku kirjoitti oikein että nuo kommentoijat on mt ongelmaisia tai päihteidenkäyttäjiä ja he käyttävät henkistä väkivaltaa. Heille ei kannata vastata tai jäädä itkemään lähelle, varo seuraavaksi fyysistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni saanut kuulla pituudestani. Useimmiten kommentoijina on miehet, tyyliin: "Tarvitaan tikapuut, että ylettyy paneen" jne.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi vielä nykypäivänäkin jonkun pituus on niin omitunen asia. Sille kun nainen ei voi mitään. Vielä vuosikymmneten jälkeenkin kieltämättä joskus tulee apea mieli noista kommenteista.
Tuohan kuulostaa lyhyiden miesten ongelmalta. Yritä ottaa se kohteliaisuutena, olit selkeästi fantasioiden kohde. Pitkät naiset ovat upeita! :)
Olen mies ja olen koko ikäni kuullut tuntemattomilta naisilta ulkonäon haukkumista ja arvostelua niin siihen tottuu varsinkin kun jos naiselle sanoo yhtään mitään takaisin nainen loukkaantuu, ahdistuu ja triggeröityy ja alkaa oksentamaan puhdasta sukupuoli vihaa
On haukuttu. Varsinkin kun ei osoita kiinnostusta saa sontaa päälleen.
Teini-iässä se oli haavoittavaa, vieläkin muistan sen kerran kun bussissa törjuin yhden tällaisen "komistuksen" jolla pissaa päässä. Voi sitä haukkumisen tulvaa! Kaverinsa kyllä näytti häpeävän mutta oli kuitenkin hiljaa eikä stoppuutellut kaveriaan.
Itsetunto onneksi kasvoi iän myötä eikä tällaiset oman typeryytensä ja alemmuudentunteensa osoittavat liikuta mihinkään suuntaa. En riitele, en sano mitään. He ovat ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tirvasen lärviin.
Kannattaako? Risikeeraat saada nyrkistä. Niin kävi minulle 14-vuotiaana kun käytiin vielä kiinni heukkumisen päälle ja siinä sitten jotenkin tulin huitaisseeksi ja osutuksikin. Ihan aikuinen mies, Tampereella, Hämeensillalla alkuillasta. Oltiin menossa tyttöporukassa elokuviin.
Varmaan vastaisin "Ok, se on sinun subjektiivinen mielipiteesi ja sinulla on siihen oikeus" ja jatkaisin omaa elämääni.