Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten leikkaukset vaikuttavat sinuun tai tuttavapiiriisi?

Vierailija
03.02.2024 |

Me emme saa enää asumistukea ollenkaan, minä ja kaksi aikuista lasta. Tiukoille menee. Olen irtisanonut kaikki "turhuudet", en käy enää kampaajalla tai kahviloissa tai missään tapahtumissa, kaiken ostan kirpputorilta. Onni on, että toisella lapsella on ollut vähän töitä, niin saa kustannettua kulujaan. Toinen ei pysty kuin opiskelemaan, ei jaksa.

Paras ystäväni menettää työttömyysturvan suojaosuuden, 300 euroa. Hän tekee töitä osa-aikaisesti, mutta työtä ei saa enempää, nytkin on tunteja ollut vain harvakseltaan. Hän irtisanoi sanomalehden ja kaikki vakuutukset kotivakuutusta lukuun ottamatta. Aikoo luopua ainoasta harrastuksestaan  joka kustantaa noin 300 vuodessa. 

Toinen ystäväni ei itse menetä mitään, mutta opiskelee kuntoutustuella uutta ammattia, koska ei pysty enää fyysiseen työhön. Avustaa opiskelevaa poikaansa, jonka asumistuki laskee yli satasella. Pojalla ei ole ketään muuta, joka voisi auttaa.

Surkeaksi menee. Ja me kaikki kolme olemme todenneet, että meillä menee vielä verraten hyvin. Olemme normaalijärkisiä ja kykeneviä sopeutumaan, kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lukea teidän juttuja. Toivon, että Suomi tästä vielä lähtee paranemaan ja toivon, että alatte pitää vähän parempaa huolta itsestänne ja läheisistänne. Mitään empatiaa ei todellakaan kenellekään teistä heru. Itse olen ulosotossa verovelkojen takia, vaikka muuta ei ole tehty kuin syöty (tämän joutui uo:kin toteamaan, tulot alle suojaosan). Olen tehnyt kaikki oikein, koulut ja työt, enkä sais omilla rahoilla ostaa itselleni edes tarpeeksi vaatteita. Ja täällä vaan päivästä toiseen saan lukea, ettei veroja edes tarvitse maksaa. 

Silti en saa edes liittymäsopimusta tehdä kännykälle, koska olen merkitty rikolliseksi, kun minä en ole maksanut kaikkia veroja. 

Toivottavasti tulee jotain oikeudenmukaisuutta tähän. 

Vierailija
62/62 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei mitenkään. En asu Suomessa.

Ystäväpariskunta ja veljeni joka asuu siellä ovat sen verran hyvätuloisia etten usko heille mitään merkittävää tapahtuvan.

Olen kyllä ajatellut että miten voinkin olla näin onnekas, suosiollisten tähtien alla syntynyt varmaan, kun olin viisas ja  jo valmistuttuani hakeuduin ulkomaille töihin. Lähdin Norjaan. Nyt sitten tämä tilanne - melkein nolottaa ja hävettää että pääsen kuin koira veräjästä. 

Olen ajatellut olevani huono-onninen kun esim. missään arpajaisissa en ole koskaan voittanut mitään. En Lotossa, en missään. Toiset vetelee ainakin pieniä voittoja. No, tämä nyt ilmeisesti on ollut minun Lottovoittoni. Olen kiitollinen, rehallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi