Help itken!!! Olen paniikissa, kurkusta tuli limaklöntti jossa on verta!!
Sellainen ihan pieni kova koppurainen kökkäre jossa oli punainen veriviiru ja klöntti oli alta vähän tummempi.
Kurkku on ollut vähän kipeä.
Irtsosi kurkusta "kääntäessä" limaa. Ei tullut yskiessä eikä ole yskää.
Pelkään silti ihan sikanaan, olen tupakoitsija ja nainen, ikä 37 vuotta.
Onkohan tämä keuhkosyövän oire? Vasta kävin keuhkoröntgenissä muista syistä, rutiini, eikä näkynyt mitään.
Kommentit (19)
Keuhkosyövän verisyskä, tarkoittaa, että yskiessä nousee syvältä veristä limaa tai jopa pelkkää verta roiskuaa syljen mukana, tuo ei tarkoita kyseistä oiretta, vaan on ihan normaalia jos limakalvo on mennyt rikki tai ärtynyt.
En olisi huolissani tuosta.
Se pieni kova kökkäre on vain raapaissut nielua ja saanut aikaan verinaarmun.
Ihan normaalii. Sit oisin huolissaa jos yskit verta.
:D
Älä inise joutavista asioista! Miksi nykyihmiset on niin avuttomia eivätkä kestä enää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän keuhkosyöpä aina näy tavallisesa röntgenkuvassa?
Aloittaja
Näkyy, jos kasvain tarpeeksi iso.
En ymmärrä liman kääntämistä mutta kaksikymmentäviisi vuotta olen noita toisinaan lavuaariin räkinyt. Ei siis mikään jokapäiväinen ilmiö minulla. Kävin kyllä lääkärissäkin, useamman kerran ja yksi lääkäri totesi, että joku tulehdus on, paranee itsestään. Jos pahenee niin tule takaisin. Kyllästyin kuulemaan lääkäreiden "emmä tiä" kommentteja.
En suosittele palstapuoskareiden puoleen kääntymistäkään.
Vaihtoehtoja. Talvella nenä kuivuu, tulee pieni vuoto nenästä, valuu kurkkuun. Tai poskiontelosta, jos on kuiva nenä. Ikenestä voi vuotaa kurkkuun pieni veri. Tai olla pieni tulehdus ja ärsytys. Keuhkoputki vai kurkku. Se ei ole useinkaan keuhkosyöpä, se taas ei kaikilla oireile. Entä kitarisat, nielurisat, kurkkupurje. Onko närästystä ollut.
On voinut tulla vaikka nenästä, jos kuivat/ärtyneet limakalvot. Minulla noita tulee useinkin talvella, mutta keuhkosyöpää en ole osannut epäillä. Eikä kyllä ole näkynytkään, on kuvattu keuhkot vähän aikaa sitten flunssan yhteydessä.
Onko nuhaa tai nenänieluun valunut. Eli kuiva nenä samalla.
Ole ihan rauhassa. Jos sama toistuu, mene lääkäriin. En usko, että olisi vaarallista.
Mitäs jos lopettaisit sen syöpätutin imuttelun?
Mun ex kuoli keuhosyöpään ja ilmioireilu alkoi just verisyskällä.
Ilmeisesti ei ole sukupuolitauteja (tartunta) tai joku muu joka olisi ärsyttänyt limakalvoja. Sekin nyt joskus tulee mieleen mistä tulehdukset karkaavat.
Huhhuh. Sullahan tulee psyyke pettämään ihan täysin kun saat oikeasti jonkun syövän, keuhkoahtauman tai muun vaikean sairauden.
Yli 20 vuotta minäkin sitä saastetta keuhkoihini käryttelin ja kurkusta nousi milloin minkäkin värisiä klimppejä. Sitten tuli mitta täyteen ja lopetin. Nyt olen ollut pari vuotta ilman ja täytyy sanoa että lopettaminen on yksi elämäni parhaista teoista.
m40
Mulla tipahti ruskehtava, jossa pieni veri hyytymä, kynnen kokoinen köntti suu sta lattialle, kun kumarruin kissaa silittelee. Ei ole mitään vikaa suussa. Se vaan jostain nielun onkaloista pullahti. Kuiva suu ongelmana.
Mutta eihän keuhkosyöpä aina näy tavallisesa röntgenkuvassa?
Aloittaja