Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Tietääkö joku somalialaisesta/afrikkalaisesta kulttuurista???

Vierailija
11.01.2007 |

Olen osallistunut ystävätoimintaan (maahanmuuttajien). " Ystäväksi" sain somalialaisen naisen. Jonka kanssa on yritetty tavata (tavoitteena että että tämä nainen oppisi suomea.)

Vasta kolmannella kerralla onnistuin tapaamaan tämän naisen ensi kerran järjestävän tahon kanssa yhdessä. Hän vain ei tullut sovittuun tapaamiseen.

Nyt yritetään sitten omin nokkinemme tavata ja tänään menin sovittuun paikkaan odottamaan. Häntä ei kuulunut. Soitin hänelle ja hän sanoi olevansa sairas ja että puhelin on ollut kiinni. (en tiedä mitä tuo " kiinni" tarkoittaa. onko saldoraja ummessa vai miten...) ei pyytänyt anteeksi vaikka selkeästi ilmoitin että olen odottamassa häntä.

Olisin siis odottanut että soittaa minulle jos ei pääse! harmittaa että turhaan vaivaudun paikalle ja sitten ei kuulukaan.

Soitin hänelle myöhemmin uudestaan ja yritin kysyä että miksei soittanut minulle. ei vastannut kysymykseen ja alkoi puhumaan muuta.

olisi niin mukava jos tästä ystävyydestä kehkeytyisi jotain mutta pelottaa että aina vain käy niin että menen turhaan paikalle.

Onko kenties kulttuurissa jotain että ei kertakaikkiaan ymmärrä että kun jotain on sovittu niin siitä pidetään kiinni ja PERUTAAN jos ei sovikaan.

Tietääkö joku??

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei somaleitakaan kiinnosta meidän kulttuuri ja tavat.

Vierailija
22/24 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on täsmällisyyttä alkuunkaan.

Mm Irlannissa neuvotaan sopimaan tapaaminen pubiin jotta voit siellä rauhassa viettää aikaa ja ystävä saapuu sitten kun kerkiää.

Vierailija
24/24 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Länsi-Suomesta ja mies Itä-Suomesta. Meillä on täysin erilainen aikakäsitys ja alussa se aiheutti tosi paljon hankaluuksia. Nyt sentään yleensä puhutaan jo edes suunnilleen samoilla käsitteillä, kun hänen sukulaisiaan kutsutaan kylään tms. Aiemmin jos kutsuimme illalla, saattoivat ihan hyvin karauttaa aamuseitsemältä pihaan! " Tänäänhän meidän piti tulla" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän