Pelottaa millaista elämästäni tulee kun ulosotto alkaa. :(
Ei voi mitään. Velkahelvetti alkaa. 37 000€ menossa ulosottoon ja siihen kaikki kulut ja korot päälle. Myöhemmin menee ehkä lisääkin kun en pysty enää maksamaan muitakaan lyhennyksiä.
Olen kyllä asennoitunut siihen, että kun joudun hakemaan toimeentulotukea koska työkyky meni myös toistaiseksi niin elän hyvin niukasti. Yritän säästääkin pahan päivän varalle, jos tarvitsen jotain rikkinäisen tilalle.
En ole kovin vanha mutta kyllä tilanne harmittaa. Tuntuu, että elämä vain menee alamäkeen. No toisaalta onneksi se on rahaa vain. En ole ainakaan tehnyt mitään sen pahempaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
ei riitä symppikset näille ulosottoon joutuville. 99% vika on omassa holtittomassa rahankäytössä ja riskien huomioimatta jättämisissä. Enemmän sympatiat niiden VELKOJIEN puolella. Joutuvat vuosia odottelemaan omia rahojaan takaisin jos koskaan kaikkea edes saavat.
Mikä se 1prossa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei riitä symppikset näille ulosottoon joutuville. 99% vika on omassa holtittomassa rahankäytössä ja riskien huomioimatta jättämisissä. Enemmän sympatiat niiden VELKOJIEN puolella. Joutuvat vuosia odottelemaan omia rahojaan takaisin jos koskaan kaikkea edes saavat.
Velkojat saa rahansa ylisuurina uo:n sivukuluina. Älä niistä huoli.
Mitään en ole saanut ulosoton kautta. Monta velallista on mulla siellä. Vielä mietin, että pitäiskö vaan kuitenkin pistää muut maksamaan näiden källit. Ei oikein mene oikeustajuun vaan. Nämä vielä kaikki ihan tahallisia petoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään en ole saanut ulosoton kautta. Monta velallista on mulla siellä. Vielä mietin, että pitäiskö vaan kuitenkin pistää muut maksamaan näiden källit. Ei oikein mene oikeustajuun vaan. Nämä vielä kaikki ihan tahallisia petoksia.
Oisko ihan ulosottomiehen syy? Jos ulosottomies vaikkapa kaikin mahdollisin keinoin yrittää estää velallista maksamasta velkoja?
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoa ei saa ikinä maksettua. Siinä on niin kalliit korot ja kulut jotka tulee velan päälle. Se pitäisi aina ottaa huomioon, kun päästää ulosottoon.
Olen maksanut ulosottoa 520.000 euroa ja vielä on reilu 35.000 jäljellä. Kyllä ne maksetuksi tulee, vaikka kirpaiseekin ja korot sekä kulut ovat olleet järjettömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään en ole saanut ulosoton kautta. Monta velallista on mulla siellä. Vielä mietin, että pitäiskö vaan kuitenkin pistää muut maksamaan näiden källit. Ei oikein mene oikeustajuun vaan. Nämä vielä kaikki ihan tahallisia petoksia.Oisko ihan ulosottomiehen syy? Jos ulosottomies vaikkapa kaikin mahdollisin keinoin yrittää estää velallista maksamasta velkoja?
Nämä on järjestellyt itsensä tulottomiksi. Se on ihan mahdollista toiset harrastaa sellaista. Mun mielestä pitäisi olla rikos uo:ssa olevan ostaa mitään velaksi.
AP sanoit että säästät nyt rahaa. Kun sulta aletaan ulosmitata, sulta ulosmitataan ne säästöt, jos ne on sulla tilillä. Nosta rahat käteiseksi, kerää rahaa johonkin hyvään jemmapaikkaan kotonasi, pieninä seteleinä, niin on helppo sieltä ottaa vähän kun on tiukka paikka.
Jos tuota ja muita velkoja pystyt vaan neuvottelemaan, niin tee se.
Minä olen töissä paikassa johon yhdellä henkilöllä on ollut muutaman vuoden parinkymmenen tuhannen velka ulosotossa, ja hän on pari vuotta nyt maksanut velkaansa kun pääsi töihin. Sieltä on meidän tilille tullut kuukausittain noin satasesta jopa kuuteen sataan euroa, silti kun katson ulosoton sivulta, se hänen kokonaisvelkansa on hiukan jopa noussut, hän on korkoineen velkaa nyt vähän yli 30 000€ Eli meille tulee rahaa jos hän pysyy töissä, mutta hänen velkansa ei tuolla maksumäärällä koskaan tule maksettua. Sitä varsinaista velkaa eli pääomaa ei ole maksettu senttiäkään.
Minulla itselläni oli 16 vuotta laskuja ulosotossa, koska minulla oli toiminimi aikoinaan ja kun jouduin liikkeen lopettamaan, niin jäi osa laskuista maksamatta, ja kun en päässyt töihin ne velat pysyi vanhentumiseen asti siellä. Minä tein niin silloin aikoinaan, että makson jokaisesta laskusta niille joille olin velkaa, osan. Jostan laskustakin saattoi jäädä alle satanen maksamatta, lopussa 16 vuoden jälkeen sekin velka oli yli tonnin.