Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa millaista elämästäni tulee kun ulosotto alkaa. :(

Vierailija
03.02.2024 |

Ei voi mitään. Velkahelvetti alkaa. 37 000€ menossa ulosottoon ja siihen kaikki kulut ja korot päälle. Myöhemmin menee ehkä lisääkin kun en pysty enää maksamaan muitakaan lyhennyksiä.

Olen kyllä asennoitunut siihen, että kun joudun hakemaan toimeentulotukea koska työkyky meni myös toistaiseksi niin elän hyvin niukasti. Yritän säästääkin pahan päivän varalle, jos tarvitsen jotain rikkinäisen tilalle. 

En ole kovin vanha mutta kyllä tilanne harmittaa. Tuntuu, että elämä vain menee alamäkeen. No toisaalta onneksi se on rahaa vain. En ole ainakaan tehnyt mitään sen pahempaa. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kannattanut miettiä ENNEN kuin velat otti.

Tämmöinen viisasteluhan se paljon ap:ta auttaa.

Jotakin MUUTA voi auttaa. Ja turha valittaa kun paskat olisi housussa. Fiksumpi olisi miettinyt sitäkin aikaisemmin.

Vierailija
22/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvontaan ole soittanut. Heihin olen vielä myöhemmin yhteydessä. Oli oikein mukava ihminen luurin päässä. Jos ihme tapahtuu, niin ehkä olen vielä jonain päivänä velkajärjestelyssä. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista tässä on se, että olen yksin. Ei ole ketään muuta tässä joka joutuisi tämän vuoksi myös "kärsimään". Esimerkiksi lapsia ei ole. 

Toiseksi on myös se, etten velkaannu enempää. Vielä en ole saanut edes perintäkirjeitä eli aikaa on varmaan, ennen kuin se alkaa mutta keväällä todennäköisesti. Muuten olisin pystynyt selviämään ilman ulosottoa mutta kun työkyky meni niin sitten en ole voinut pitää asioita kasassa. Kaiken takana on paljon asioita, jotka sitten ovat näkyneet tällaisina velkoina, joita ei olisi alunperin pitänyt ottaa vaan hakea heti apua. Olin liian ylpeä siihen tai en ymmärtänyt edes asian vakavuutta kunnolla, olin aika pihalla omasta elämästäni. En vain osannut hahmottaa kunnolla mitä olisi pitänyt tehdä enkä aavistanut minkälainen ongelmavyyhti alkaa pienestä velasta. 

No tilanne on nyt tämä. Kyllä silti hävettää ja harmittaa. Sitä usein miettii voisipa ajassa mennä taaksepäi

Siis velka ei ole vielä siirtynyt perintään? Jos näin, niin äkkiä yhteyttä velkojaan ja yrität sopia asian.

Vai mikä tilanne on?

Vierailija
24/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin oman kokemukseni, mutta palstan sensuuri ei päästä läpi kuvausta siitä, mikä helvetti kohtaa ihmistä, joka ei pääse töihin konkurssinsa jälkeen.

Jos olisin seitsemän vuotta sitten tiennyt, mikä minua odottaa, olisin päättänyt päiväni, kun se vielä oli mahdollista tehdä tuskattomasti ja varmasti. Nyt olen zombi lopun ikääni.

Vierailija
25/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessasi harkitsisin vakavasti huumeiden salakuljetusta, jolloin riskin onnistuessa pääsisin veloista eroon.

Vierailija
26/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkaneuvontaan ole soittanut. Heihin olen vielä myöhemmin yhteydessä. Oli oikein mukava ihminen luurin päässä. Jos ihme tapahtuu, niin ehkä olen vielä jonain päivänä velkajärjestelyssä. Ap 

Ne on nähneet kaikenlaisia kohtaloita etkä ole sieltä pahimmasta päästä.

Vierailija
27/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa toi 7% korko enää ja korkoprosenti on nyt noussut. 

Vierailija
28/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa toi 7% korko enää ja korkoprosenti on nyt noussut. 

Se on silti vähemmän kuin "järjestelyluottojen" korot ja kulut.

Vierailija
29/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että se on yhtä helvettiä. Joskus olin ulosotossa. Jos maksoi sitä velkaa vaikka 300 euroa niin siitä meni 170 euroa kuluihin ja 130 euroa varsinaiseen velkaan. Ulosotto toimisto ottaa velalliselta rahaa kuluihin. Minun 4 tonnin velka maksoi 12000 euroa oikeasti.

Vierailija
30/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppia Ap! Itellä oli 100 tuhatta ulosotossa. Kaikkinensa kesti 10vuotta että olin vihdoin velaton (hain velkajärjestelyyn joka kesti 5v, mutta siihenkään ei heti edes pääse kun eka piti lyhentää ite sitä velkaa), mut sitten kun pääsin siihen niin alko helpottaa. Maksoin 800e/kk sitä velkaa.

Nyt oon 2v ollu veloista vapaa ja ostamassa jo omaa asuntoa. 

Joten kyllä sä pärjäät ja selviät noista ajan kanssa, elämä hymyilee vielä 👍

Vierailija
31/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ulostenäyte. Vie fimlabbiin. 

Vierailija
32/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei riitä symppikset näille ulosottoon joutuville. 99% vika on omassa holtittomassa rahankäytössä ja riskien huomioimatta jättämisissä. Enemmän sympatiat niiden VELKOJIEN puolella. Joutuvat vuosia odottelemaan omia rahojaan takaisin jos koskaan kaikkea edes saavat.

Jaa.. minä sairastuin työkyvyttömäksi ja opintolainani meni ulosottoon. Miten olisin voinut välttää tämän?

Vierailija
33/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on joku ihmeellinen käsitys ettei velkaa tarvitse maksaa takaisin sovitusti. Tämä pätee pikavippeihin niinkuin huumekauppoihinkin eikä se alapeukuttamalla miksikään muutu.

Vierailija
34/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kannattanut miettiä ENNEN kuin velat otti.

Olet siis synnitön kun sait heitettyä ekan kiven!

Et voi tietää mikä on syynä!

Ei tiedetä, kun ei kerrota, ja kertomatta jättäminen yleensä vihjaa siihen, että omakin vikaa on, eikä sitä haluta myöntää. 

Eri

Vierailija
35/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei riitä symppikset näille ulosottoon joutuville. 99% vika on omassa holtittomassa rahankäytössä ja riskien huomioimatta jättämisissä. Enemmän sympatiat niiden VELKOJIEN puolella. Joutuvat vuosia odottelemaan omia rahojaan takaisin jos koskaan kaikkea edes saavat.

Jaa.. minä sairastuin työkyvyttömäksi ja opintolainani meni ulosottoon. Miten olisin voinut välttää tämän?

Sinä kehtaatkin myöntää syyn. Aika moni ei, koska tietää toimineensa väärin tai typerästi, esim. tuhlaamalla turhuuksiin. 

Vierailija
36/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto vie sen tietyn %-määrän kk-tuloista. Sen jäljelle jäävän varaan sitten on suunniteltava ne muut menot.

Leipäjonoista kannattaa tietenkin hakea kaikki ruokakassit, mitä vain annetaan, ja kaupasta katsoa edulliset halpamerkit tuotteista ja opetella tekemään perusruokaa itse: keittoja, laatikoita ym. makaronista, perunasta ym. juureksista. Ja lopettaa turhat menot, kuten alkoholin tai herkkujen jatkuvan ostamisen tai lehtitilaukset jne.

Tottakai myös tuttujen ja sukulaisten puoleen kannattaa kääntyä, jos oikein tiukkaa tekee siltikin rahan kanssa.

Vierailija
37/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin oman kokemukseni, mutta palstan sensuuri ei päästä läpi kuvausta siitä, mikä helvetti kohtaa ihmistä, joka ei pääse töihin konkurssinsa jälkeen.

Jos olisin seitsemän vuotta sitten tiennyt, mikä minua odottaa, olisin päättänyt päiväni, kun se vielä oli mahdollista tehdä tuskattomasti ja varmasti. Nyt olen zombi lopun ikääni.

Raamatun mukaan elämä jatkuu toisessa olotilassa kuoleman jälkeen, ja jotta pääsisi kerran parempaan paikkaan, kun täältä kerran kuolemme, tarvitaan syntien anteeksianto Jeesuksen kautta.

Vierailija
38/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosoton sivuilta voit käydä lukemassa fakta tietoja, koska täällä osa kommentoijista kirjoittanut ihan mitä sattuu. 

Vierailija
39/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että se on yhtä helvettiä. Joskus olin ulosotossa. Jos maksoi sitä velkaa vaikka 300 euroa niin siitä meni 170 euroa kuluihin ja 130 euroa varsinaiseen velkaan. Ulosotto toimisto ottaa velalliselta rahaa kuluihin. Minun 4 tonnin velka maksoi 12000 euroa oikeasti.

Tämä on juuri se miksi isompaa velkaa on mahdoton maksaa kun kulut ja korot ovat hurjat. Ja töissä tienaamassa on pakko olla eikä edes riitä että on töissä jos ei tienaa kunnolla.

Vierailija
40/46 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Ulosotto ei ole maailmanloppu ja et todellakaan ole yksin, vaikka yhteiskunta pyrkiikin eristämään ulosotossa olevat johonkin irrallisiin häpeäkupliin. Pyydä apua ja ota sitä vastaan, myös vertaistuki on tärkeää. Selviät tästä ja elämä jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi