Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Top Gear Suomi Official - autoviihdeohjelmien kunkku rantautuu Suomeen

Vierailija
02.02.2024 |

Lauantaina 24.2 siis alkaa Nelosella ja Ruudussa. *Hiukan* myöhässä muista kansainvälisistä versioista, mutta eiköhän tästä ihan hauska show tule ;)

Luvassa puolisentoista tuntia triviaa, kilpailuja ja viihdettä autoista varmaan Suomen hauskimman, jollei niin viihdyttävimmän juontajakolmikon seurassa.

Alkuperäistä brittiversiota kunnioittaen Suomen oma Top Gear ei eroa merkittävästi siitä, mutta ehkä juuri sopivasti tehdäkseen tästä uniikinlaisen ohjelman "automakasiinien" kategoriassa!

Top Gear Suomi | Ruutu

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Top Gear Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (741)

Vierailija
441/741 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Land Rover Defender on citymaasturi? 🤔🙈

Ihan täydestä maastoautosta menee jo... Juu, olen ajanut nimenomaista autoa samassa paikassa kuin herrat kävivät kokeilemassa -> Land Rover Experience.

Vierailija
442/741 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lausuta eli älähän itse lässytä puutaheinää. 

Tesla Plaid lausutaan Tesla Plääd 

Mistään lähteistä ei löydy mitään muita ääntämistapoja.

Luonnollisesti myös Elon Musk itse ääntää Plaidin "plääd". 

Mutta sä voit toki inttää asiasta maailman tappiin asti nyt tietoisena siitä että olet väärässä.

Opettele suomea niin ei tarvitse kysellä tyhmiä. Suomeksi se lausutaan plaid.

Eikä englantikaan ole mitenkään yksiselitteinen lausuntansa kanssa kun sitä lausutaan aika monessa paikassa. Tuonkin olisit tiennyt jos olisit tuota kieltä joskus opiskellut ja käyttänyt eri puolilla maailmaa.

Tai googlaa jos ei muuten järki riitä. Ihan vaan vinkiksi: se eka hakutulos ei ole koko totuus juuri koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/741 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koe-ajavat sähköautoja ja vertailevat missä paras range?

Toivottavasti yhtään sähköautoa ei oteta ohjelmaan mukaan vaan ainoastaan oikeita eli polttomoottoriautoja.

"oikeita"... voi sua. Kun pääsisit kokeilemaan sitä ekan jakson plaidia, niin ihmettelisit että miksi koskaan edes tykkäsit corollasta. 

Sähköautot ovat todellakin leluja, joita ei pidä päästää oikeisiin auto-ohjelmiin. Oikea paikka niille on lastenohjelmat  : )

Vierailija
444/741 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo Teslan arviohan oli negatiivinen eikä kukaan ole tajunnut sitä! Koko Suomen Top Gear alkoi sillä että ajettiin maailman tehokkain perheauto, Tesla pleid ja haukuttiin se pystyyn ja se meni kaikilta ohi. Sitten heti perään valtava lauma Corvetteja jotka sai hehkutusta. Nerokkaasti suoraan meidän silmien alla!

No et sä nyt ainoa ollut joka ei sitä tajunnut. Ehkä Teslan kaikki lisäkilkkeet piti esitellä negatiivisessa valossa jotta ei heti suututettaisi vannoutuneita polttiskuskeja. Mua vähän kyllä ärsytti. :) Tesla on nimenomaan hauska auto, (kaikki ne lisäkilkkeet ja kutkuttavan ihana kiihtyvyys) mutta se hauskuus esiteltiin typeryytenä. 

Sitähän se on.

Vierailija
445/741 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisillä mennyt järki että katsovat ja avoimesti kehuvat ohjelmaa jok ihannoi BENSIINILLÄ käyviä autoja kun tässä yritetään kovasti päästä niistä eroon. Ihan sulaa hulluutta! Ja vielä lauantai illan paraatipaikalla tällainen propagandaohjelma. Mielummin jotain toivoa antavaa ja opettavaista eikä tällaista lapsellista ja toksista roskaa. Eikä edes yhtään naista ole saatu juontajaksi. EN tue tällaista. Hävetkää. 

Maailmassa ei ole yhtään auto-ohjelmaa, jossa noita sinun ihannoimiasi ei bensiinillä käyviä autoja ihannoitaisiin. Woke-ohjelmat voit katsella muualta. Top Gear on nimensä mukaisesti vaihteellisiin autoihin keskittyvä ohjelma. Vaihteitahan on nimenomaan bensiinillä käyvissä autoissa : Manuaali- tai automaattivaihteistolla.

Vierailija
446/741 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumaasturivertailu oli hyvä.

Vierailija
447/741 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankillisella pisimmälle oli hölmösti tehty sillä Britti-TGssä ideana oli mahd. pian saada tankki tyhjäksi eikä kurvailla paikallisella moottoritiellä, Strandbergin sakkokysely oli taas niin suunnitellusti tehty että ei enemmästä väliä mutta pääasia että rikas (eli Selänne) sai kertoa valtakunnallisella kanavalla että Suomen sakotussysteemi on huono ja sai kertoa että sai lähes kuolonkolarista neljännesmiljoonan (Suomen Markkaa) sakkoa (vain) joka mukamas oli niiiiiiiiiiiiiin väärin kun muut saivat vain muutaman satasen (tosin Nelosen tekstityksen mukaan Selänne sai vain vähän yli 2500 Markkaa josta olisi varmaan myöskin valittanut).

Katumaasturitesti oli ihan hyvä (mitä nyt voittaja tuntui etukäteen päätetyltä) mutta kun pahin mitä katumaasturilla oikeasti tehdään on huonokuntoisen mökkitien ajo niin metsätesti oli sinällään hyödytön.

Lisäksi Strandberg on kuin suolapatsas silloin kun on hänen vuoronsa esitellä seuraava aihe (tulee mieleen vatsastapuhujan nukke) eli se rentous puuttuu.

Harmillista että se "rata" on vain Malmin ex-lentokentällä pyörimistä eikä oikealla radalla kuten Brittiversiossa.

Silti ihan kohtuullista viihdettä kun kiklpalijana on Levyraadin uusin tuleminen ja se mitä YLE TV1ltä tulee.

Vierailija
448/741 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kiva jakso tää maasturijakso eli esiintyjät alkaa pikkuhiljaa lämmetä toistensa seurassa. Eka osa oli aika kankea. En vaan tiedä eikö nää saaneet neuvoja noiden autojen asetuksista kun esim. ismo tuntui sudittavan 2 pyörävedolla. Christoffer (Christo? Toffe? Risto?) taas olisi voinut ottaa vauhtia sillä loivemmalla osalla mäkeä niin olisi päässyt pidemmälle sen ison kuormurin hinaamisessa.

Onko noissa stigin ajamissa autoissa jotkut elokuvarenkaat kun tuntuu vinkuvan joka kohdassa rataa? Vai onko nelosella rengasvinkunamuusikko tuotannon tukena?

Vierailija
449/741 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka jakso ollut paras tähän asti ja vieras mielenkiintoisin. Ei joku gettomasa tai behm oo niin merkittävä tekijä että jaksaisi kiinnostaa. Brittiversio kyllä paljon parempi ja juuri alkoi kutosella uusinnat vuosituhannen alusta.

Vierailija
450/741 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen, joka ei koskaan ole ollut kiinnostunut autoista. Mutta silti olen jäänyt kanavasurffaillessani silloin tällöin katsomaan englantilaista Top Gearia tai sitä sarjaa, jossa kunnostetaan jonkun kuolevan ihmisen vanha lempiauto. Minua viehättää näissä ohjelmissa näiden miesten ilmeinen innostus asiaan ja myös asiantuntemus aiheesta, josta en itse mitään tiedä.

Minusta Suomen Top Gear oli ihan mielenkiintoinen, vaikka ei varmaan oikeille autonharrastajille ole tarpeeksi "vakavamielinen", eli liian vähän tekniikkaa ja sen tuntemusta. Eihän näistä kolmesta äijästä kukaan ole itse rassannut autojaan, paitsi Selänne nuorena.

Ihmettelen tämän ketjun vihamielistä asennetta monella. Teemua bannataan hänen mielipiteittensä takia, mikä on minusta aika ahdasmielistä. Eikös me eletä liberaalissa maailmassa, jossa pitäisi kunnioittaa muiden näkemyksiä?

Itse olen ollut 40 vuotta kasvissyöjä, mutta eivät Selänteen lihansyöntiä buustaavat mielipiteet minua häiritse. Pidän silti häntä hyvänä haastattelijana, osaa kohdata ihmisen ja katsoa silmiin rennosti, USA:ssa varmaan oppinut näitä sosiaalisia taitoja. Gettomasan ja hänen juttelua oli hauska seurata, vaikka en kaikkea ymmärtänytkään. :)

Enkä siis seuraa jääkiekkoakaan enkä ole Selänteen fani. Mutta hän on fiksumpi ja sympaattisempi kaveri kuin luulin etukäteen.

Vierailija
451/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä k.rväkkeet on poimittu?

Vierailija
452/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nainen, joka ei koskaan ole ollut kiinnostunut autoista. Mutta silti olen jäänyt kanavasurffaillessani silloin tällöin katsomaan englantilaista Top Gearia tai sitä sarjaa, jossa kunnostetaan jonkun kuolevan ihmisen vanha lempiauto. Minua viehättää näissä ohjelmissa näiden miesten ilmeinen innostus asiaan ja myös asiantuntemus aiheesta, josta en itse mitään tiedä.

Minusta Suomen Top Gear oli ihan mielenkiintoinen, vaikka ei varmaan oikeille autonharrastajille ole tarpeeksi "vakavamielinen", eli liian vähän tekniikkaa ja sen tuntemusta. Eihän näistä kolmesta äijästä kukaan ole itse rassannut autojaan, paitsi Selänne nuorena.

Ihmettelen tämän ketjun vihamielistä asennetta monella. Teemua bannataan hänen mielipiteittensä takia, mikä on minusta aika ahdasmielistä. Eikös me eletä liberaalissa maailmassa, jossa pitäisi kunnioittaa muiden näkemyksiä?

Itse olen ollut 40 vuotta kasvissyöjä, mutta eivät Selänteen lihansyöntiä buustaavat mielipiteet minua häiritse. Pidän silti häntä hyvänä haastattelijana, osaa kohdata ihmisen ja katsoa silmiin rennosti, USA:ssa varmaan oppinut näitä sosiaalisia taitoja. Gettomasan ja hänen juttelua oli hauska seurata, vaikka en kaikkea ymmärtänytkään. :)

Enkä siis seuraa jääkiekkoakaan enkä ole Selänteen fani. Mutta hän on fiksumpi ja sympaattisempi kaveri kuin luulin etukäteen.

Nykysuomessa on vain yksi hyväksyttävä totuus ja sitä valvoo ja kontrolloi itsensä liberaaliksi julistanut vasemmistomme. Sen mukaan selänne on paha ihminen jota  tulee kaikin keinoin vastustaa joka palstalla ja kommentissa.

Normaali ihminen näkee ettei tuossa kulttimeiningissä ole enää järjen hiventä mutta kun media seuraa täysin kultissa mukana niin ei tuollaista mielipidettä saa ikinä julki missään missä sillä olisi laajempi lukijakunta.

Suomi siis ei uppoa oikeastaan suohon venäjän vuoksi vaan siksi että mediamme ja vasemmistomme (ainakin) on seonneet aika totaalisesti viimeisten parin vuosikymmenen aikana. Meno alkaa olla hullumpaa kuin 60-70 lukujen vaihteen stalinistivuosina koska ei noilla nuorpoliitikoilla ollut silloin oikeaa valtaa kuten vasemmistolla nyt on. 

Vierailija
453/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aila väsynyttä tuon edellisen wannabeporvarin nillitykset. Suomessa on edelliset 30 vuotta ollut vallassa oikeisto ja samassa ajassa maa on ajettu Euroopan Albaniaksi (pahoittelut Albanialle, joka kehittyy valtavaa vauhtia).

Suomessa myös media on pääosin oikeistolaista. Suurin mediatalo, Sanoma-konserni on täysin oikeistolaisomisteinen. Ylen johtoporras on täysin oikeistolainen. Ja silti nuo wannabeporvarihihhulit näkee kaikkialla "vihervasemmistoa".

Lisäksi "vasemmisto"puolueiden yhteenlaskettu kannatus on alle kolmannes ja silti wannabeporvari väittää, että "vasemmisto" jotenkin hallitsee mediaa, ihmisiä ja ilmeisesti koko universumia. Aika luusereita oikeistolaiset, jos ylivoimaisessa enemmistöasemassa oikeasti tilanne on tuo.

Vierailija
454/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guukkelin kääntäjässä on "kaiutinnappi" millä voi kuunnella lausumista englaniksi ja suomeksi.

https://translate.google.com/?sl=fi&tl=en&text=Tesla%20Plaid&op=transla…

Vierailija
455/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Top Gear autoviihdeohjelmien kunkku, vaan se autoviihdeohjelma jota kolmikko Clarkson, Hammond ja May milloinkin juontaa. Top Gear ilman tuota kolmikkoa on täysin joutava ja niin on kaikki sen eri versiot muista maistakin. Heti kun tuo trio siirtyi juontamaan The Grand Touria, tuli siitä ehdottomasti paras autoviihdeohjelma. Sääli ettei Clarkson osaa käyttäytyä ja antaa jatkuvasti aiheen potkia pellolle milloin mistäkin, nyt ei taida paluuta enää olla tulossa.

Vierailija
456/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä ajetaan myös lentokenttäradalla

https://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track

Vierailija
457/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen julkkis tää gettomasa on.. 99.9 % ihmisistä ei tunne yhtään sen biisiä.. Se loppu kymmenys on jostain yläasteelta.. 

Vierailija
458/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aila väsynyttä tuon edellisen wannabeporvarin nillitykset. Suomessa on edelliset 30 vuotta ollut vallassa oikeisto ja samassa ajassa maa on ajettu Euroopan Albaniaksi (pahoittelut Albanialle, joka kehittyy valtavaa vauhtia).

Suomessa myös media on pääosin oikeistolaista. Suurin mediatalo, Sanoma-konserni on täysin oikeistolaisomisteinen. Ylen johtoporras on täysin oikeistolainen. Ja silti nuo wannabeporvarihihhulit näkee kaikkialla "vihervasemmistoa".

Lisäksi "vasemmisto"puolueiden yhteenlaskettu kannatus on alle kolmannes ja silti wannabeporvari väittää, että "vasemmisto" jotenkin hallitsee mediaa, ihmisiä ja ilmeisesti koko universumia. Aika luusereita oikeistolaiset, jos ylivoimaisessa enemmistöasemassa oikeasti tilanne on tuo.

Vasurin copypasta valmiit vastaukset taas kehissä. Eikö teillä yhdelläkään ole toimivia aivosoluja kun pitää toistaa samaa valetta palstalta toiselle?

Muutenkin mene terapiaan sen oikeistoangstisi kanssa siitä lässyttämästä. Tää on autoiluohjelma. 

Vierailija
459/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin etenee ohjelma jälleen.

Saab on todella legendaarinen auto.

Vierailija
460/741 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras ohjelma tällä hetkellä, suuri osa TV ohjelmista on silkaa roskaa ja uusintaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi