Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat uhoavat työntekijöiden irtisanomisella mikäli lakot jatkuu

Vierailija
02.02.2024 |

Sellasta vain Suomessa! Diktatuuriksiko tämä maa on menossa?

https://www.hs.fi/talous/art-2000010200448.html

Kommentit (833)

Vierailija
461/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni yrittämisestä on, että ainoastaan yksinyrittämisellä pärjää. Palkolliset vie perikatoon.

Yksikin asiantuntija kerran palkattiin siten, että puolet palkasta tulisi kyseisen henkilön omasta myynnistä ja tekemisistä. Laskuja kyllä lähetti, mutta tekemiset jäi. Laskutuksen perusteella ehdittiin maksaa isot palkat, kunnes korttitalo kaatui. Reklamaatioita, sopimussakkoja yms. Asiakkaat katosi ja oli kiva kitkutella pari vuotta alle tonnin kuukausituloilla. En kerralla oppinut, vaan hankalia palkollisia on osunut kohdalle myöhemminkin. Tämä on ikävää, koska olen palkannut todella reiluilla ehdoilla ja joustanut viimeiseen asti.

Nykyään jos tarvitsen ulkopuolista apua, ostan sitä luotettavaksi havaituilta yrittäjiltä. En koskaan enää palkkaa ketään, ja tällä periaatteella pärjään loistavasti. Tervetuloa vaan lakkoilijat tutustumaan riistokapitalistin arkeen.

Vierailija
462/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli huhtikuussa leikataan asumistukea. 

https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5889330/yleinen-asum…

"300 euron ansiotulovähennys poistuu yleisessä asumistuessa."

Eli jos käyt töissä vaikka lastenhoitajana Helsingissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa vaikka joku yritys kaatuisikin. Yrittäjät eivät ole korvaamattomia vaikka niin luulevatkin. Sama tietenkin työntekijöitä. Kenenkään ei kannattaisi kauheasti uhota somessa. Yritys joka kohtelee työntekijöitä huonosti on hyvin nopeasti nykyään entinen yritys. Ulkomailta saa tilattua tavaraa joten ei tuota ongelmia vaikka joku kivijalkayrittäjä lopettaisikin. Myös työvoima voi lähteä maasta kuten on jo tapahtunutkin joten se että jokin yritys uhkaa lähteä ulkomaille niin aivan vapaasti. Myös kuluttaja voi lähteä tai siirtää kulutuksensa ulkomaille. Maailma ei ole enää rajoilla eristettyjä kolkkia vaan globaali. Koskee kaikkia ja kaikkea.

Vierailija
464/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni yrittämisestä on, että ainoastaan yksinyrittämisellä pärjää. Palkolliset vie perikatoon.

Yksikin asiantuntija kerran palkattiin siten, että puolet palkasta tulisi kyseisen henkilön omasta myynnistä ja tekemisistä. Laskuja kyllä lähetti, mutta tekemiset jäi. Laskutuksen perusteella ehdittiin maksaa isot palkat, kunnes korttitalo kaatui. Reklamaatioita, sopimussakkoja yms. Asiakkaat katosi ja oli kiva kitkutella pari vuotta alle tonnin kuukausituloilla. En kerralla oppinut, vaan hankalia palkollisia on osunut kohdalle myöhemminkin. Tämä on ikävää, koska olen palkannut todella reiluilla ehdoilla ja joustanut viimeiseen asti.

Nykyään jos tarvitsen ulkopuolista apua, ostan sitä luotettavaksi havaituilta yrittäjiltä. En koskaan enää palkkaa ketään, ja tällä periaatteella pärjään loistavasti. Tervetuloa vaan lakkoilijat tutustumaan riistokapitalistin arkeen.

Tervetuloa tutustumaan arkeen kesällä, kun myynnit vähenevät. 

Turhaan sä markkinoille myyntiin viet korvakoruja tai vaatteita. 

Tai tilaat väriaineita parturiin. 

Vierailija
465/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen töissä, mutta säästän rahat työttömyysajan ruokaan. 

Puoliso leikkaa mun hiukset ja laitan ne letille, ponnarille tai nutturalle. 

Voitte kysyä jos joku niistä 60000 ihmisestä joka kuolee vuodess tulee parturiin. 

Vierailija
466/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Kaikki työntekijät jotka lakkoilevat pitäisi irtisanoa. Kyllä löytyy tilalle uudet työhaluiset työntekijät. Tuttavapiirissä on monia ulkomaalaisia joita syrjitään ja jotka ottaisivat mielellään työpaikan tehtaasta, bussikuskina jne. Jos vain annettaisiin mahdollisuus.

Laiskat suomalaiset lakkoilijat, toivottavasti työnantajat irtisanovat heidät heti pikimmiten!

Kyllä tulijoita riittää tilalle vaikka itärajan takaa! Tai virosta! Tai Somaliasta!

Vierailija
467/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isin yrityksessä töissä, mikä rääpäle. Ei olisi muualle töihin huolittukaan. 

Päinvastoin. Jo lapsesta asti isin yrityksessä töitä tehneet huolitaan kyllä muuallekin. He ovat tottuneet tekemään mitä tarvitsee, tarttumaan toimeen, arvioimaan työnteossaan tehokkuutta ja kannattavuutta, eivät kitise turhista, eivät saikuttele kun pyhien väliin osuu yksi arkipäivä...

Ei palkattaisi jos tiedettäisiin että on ollut isin yrityksessä töissä ja pelannut siellä pleikkaa. Isi ostaa bemarin ja laittaa sen verotuksessa poistoihin. 

Hölmö. Pk-yrityksessä maksetaan palkkaa työnteon leikkimisestä silloin, kun leikkijä on lapsi ja saa palkkansa viikkorahana isin lompakosta. "Bemari" on isin omista tuloistaan maksama polkupyörä tai jopa mopo (että on helpompi käydä töissä), ja sekin on ainakin osittain itse ansaittu. Siinä vaiheessa kun isin yrityksestä alkaa saada virallista palkkaa, siellä tosiaankin tehdään töitä. Ja tämän työkokemuksen kun mainitsee ansioluettelossa, niin se on työnantajille pelkkää plussaa.

Ja mistä tiedän tämän? Siitä, että olen yrittäjäperheen jälkeläinen. Nykyään olen töissä ihan muualla, mutta ehkä siksikin tykätty, että osaan katsoa asioita myös sieltä toiselta puolelta.

Vierailija
468/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa että hallitus uhkailee työttömyyden kasvamisella samaan aikaan kun se itse vähentää työlllisyyttä. Hallituksen toimien ansiosta työttömyys lisääntyy muutenkin ja hallitus eli valtio joutuu maksamaan työttömyydestä aiheutuvat kustannukset. Eli hallitus toiminnallaan lisää irtisanomisten myötä omia kustannuksiaan ja vähentää tulojaan. 🤔🤔😁

Ei tämän maan johtamiseen ole älyä tarvittu piiiitkiin aikoihin, ja siihen ei ole tulossa muutosta. On vain totuttava näihin älyttömyyksiin joita tulee jatkossakin.

Vierailija
469/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas mikä on laissa mainittu minimipalkka??

Se on 0 euroa, koska Suomessa ei ole laissa mitään minimipalkkaa.

Vierailija
470/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset aina kuvittelevät, että tukia voi koko ajan leikata ja nostaa vuokria ja silti sama määrä porukkaa käy parturissa, kahviloissa ja ostaa vaatteita. 

Herra lääkäri on hyvä ja ottaa sen 150 euron permanentin, kun naiset ei käy enää parturissa. 

Me ollaankin jo varauduttu leikkauksiin ostamalla Normal liikkeestä kaikenlaisia pampuloita millä tehdään itse kiharat kotona. Ystävä leikkaa hiusten latvat.

Onnea

Vierailija
471/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska ajatus kuinka konepajan tehtaanjohtaja laittaa hitsauskypärän päähän ja rupeaa kolvaamaan röpösaumaa 😂 

Vielä hauskempi ajatus on, että vasemmistolaiset alkavat nyt perustaa niitä omien ihanteidensa mukaisia yrityksiä.

Ahaa. MInun tuntemat yrittäjät on suurimmlata osin yrittäjiä siksi että ei niiden luonteella eikä osaamisella kenenkään palkollisena pärjäisi kuukauttakaan

Vierailija
472/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole sikariporrasta, vaan sikaporras. 

Vierailija
473/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isin yrityksessä töissä, mikä rääpäle. Ei olisi muualle töihin huolittukaan. 

Päinvastoin. Jo lapsesta asti isin yrityksessä töitä tehneet huolitaan kyllä muuallekin. He ovat tottuneet tekemään mitä tarvitsee, tarttumaan toimeen, arvioimaan työnteossaan tehokkuutta ja kannattavuutta, eivät kitise turhista, eivät saikuttele kun pyhien väliin osuu yksi arkipäivä...

Ei palkattaisi jos tiedettäisiin että on ollut isin yrityksessä töissä ja pelannut siellä pleikkaa. Isi ostaa bemarin ja laittaa sen verotuksessa poistoihin. 

Hölmö. Pk-yrityksessä maksetaan palkkaa työnteon leikkimisestä silloin, kun leikkijä on lapsi ja saa palkkansa viikkorahana isin lompakosta. "Bema

Se, että sun isi käyttää yrityksessään palkattomassa työkokeilijoita eli tunnetaan nimellä orjapiiskuri ei ole ylpeyden aihe eikä se, että teidän pihan mersu ja bemari on verorahoista maksettu. 

Vierailija
474/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat sitten laittomia irtisanomisia. Suomessa on lakko-oikeus. Käräjillä tulee olemaan kuhinaa. 

Vierailija
475/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä. Jos tulosta ei tule, niin silloin vähennetään kuluja, toisin sanoen työntekijöitä.

Ja tuota yrität punikeille selvittää - ihan turhaan 

Mitä sinä söperrät? Ei ilman työntrkijöitä ole yritystoimintaa.

vai nakkikioskinko ajattelit perustaa?

Kyllä on, eikä tarvitse olla nakkikioski. Itse kuulun yksinyrittäjänä kovatuloisiin. Mahdollisuus olisi ollut laajentaa ja antaa samalla töitä muillekin, mutta ei tässä maassa ja näillä ehdoilla. Yksikin turha saikuttelija tai tes-raamatun kanssa kävelijä on hemmetinmoinen riski pienelle yritykselle. Mutta menee se näinkin, ja hyvin meneekin.

No miten ne sun kilpailijat pärjää sitten? Onko niillä varaa maksaa palkkaa?

Mikä teidän tuotteiden hinnoittelussa on vikana kun ei kulurakenne kest' maksaa kuluja?

TAa anna olla. Ymmärränkin jo miks olet yksiyrittäjä

Vierailija
476/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on ujhottu ihan aina, kun on lakko ollut. Ei mitään uutta jasilti tyhmimmät uskoo, että jopa eiliset lomautukset on lakosta johtuvia.

Näin sitä mielipiteisiin vaikutetaan. Propagandaa. Sitä samaa on tämä ettälakko maksoi xxx miljoonaa yms. Kyllä on duunarilla nyt arvoa.

Vierailija
477/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-passi voitaisiin lopettaa. Jos saa palkkaa, on rahaa ostaa elokuvaliput ja hieronnat itse.

Työkokeilussa saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Ei kerry eläkettä, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun eikä ole mitään E-passia. 

Mikä ihmeen E-passi? Olen alhainen duunari, nettopalkka noin 2000 euroa kuukaudessa, ja ihan itse ostan elokuvalipun jos sellaisen tarvitsen, hieronnassa en ole käynyt koskaan. Ei sellaiseen ole aikaa, koska pitää olla töissä ja töitten jälkeen väsyttää ja en jaksa mitään muuta.

Vierailija
478/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli huhtikuussa leikataan asumistukea. 

https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5889330/yleinen-asum…

"300 euron ansiotulovähennys poistuu yleisessä asumistuessa."

Eli jos käyt töissä vaikka lastenhoitajana Helsingissä. 

Eli ei voi tehdä keikkatöitä.

Vierailija
479/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yököttää tuttu yrittäjä. Rakensi talon ja on maksattanut sen verorahoista ilmoittamalla pienet yel tulot.

Ja piha täynnä autoja jotka vähennetty verotuksessa poistoina esim. mersu. Kodinkoneet on myös varmaan ostettu yrityksen nimissä kotiin. 

Vierailija
480/833 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisfirman yrittäjä on kuin nuorallakävelijä. Jokainen askel on astuttava varoen, että tasapaino säilyy. - Tulosta pitää tulla, että selviytyy. Parin  päivän pysähdys voi maksaa kohtuuttomasti. Yrittäjä työskentelee pitkää päivää ilman lomia. Lakkopäivä voi olla tuhoisa. Tämä lakko kohdistuu pienyrittäjään kohtuuttomalla tavalla. -  Työntekijöillä on usein aivan väärä kuva työnantajan varallisuudesta.

Onko sinulla jostakin syystä tullut se käsitys työssäkävijän elämästä että sen ei jotenkin tarvi laskea kulujaan ja pelätä ikäviä yllätyksiä jotka suistaa talouden raiteiltaan.

Eli mikä se sun uutinen tässä oikein oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän