Työnantajat uhoavat työntekijöiden irtisanomisella mikäli lakot jatkuu
Sellasta vain Suomessa! Diktatuuriksiko tämä maa on menossa?
Kommentit (833)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tehdä nettisivut, joilla listataan yrityksiä, jotka irtisanovat laillisista lakoista.
Loppuu se duunarin selkänahan höylääminen. Moni kapitalisti olisi ihmeissään, kun joutuisikin itse tekemään jotain henkensä pitimiksi. Ei riittäisikään se, että v1ttuilee duunarille
Eihän kukaan edes ole irtisanomassa lakkoilusta. Sen sijaan lakkoilusta pidemmällä aikavälillä johtuvat taloudelliset vaikeudet saattavat johtaa irtisanomisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä. Jos tulosta ei tule, niin silloin vähennetään kuluja, toisin sanoen työntekijöitä.
Ja tuota yrität punikeille selvittää - ihan turhaan
Mitä sinä söperrät? Ei ilman työntrkijöitä ole yritystoimintaa.
vai nakkikioskinko ajattelit perustaa?
Kyllä on, eikä tarvitse olla nakkikioski. Itse kuulun yksinyrittäjänä kovatuloisiin. Mahdollisuus olisi ollut laajentaa ja antaa samalla töitä muillekin, mutta ei tässä maassa ja näillä ehdoilla. Yksikin turha saikuttelija tai tes-raamatun kanssa kävelijä on hemmetinmoinen riski pienelle yritykselle. Mutta menee se näinkin, ja hyvin meneekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä. Jos tulosta ei tule, niin silloin vähennetään kuluja, toisin sanoen työntekijöitä.
Kyllä on, eikä tarvitse olla nakkikioski. Itse kuulun yksinyrittäjänä kovatuloisiin. Mahdollisuus olisi ollut laajentaa ja antaa samalla töitä muillekin, mutta ei tässä maassa ja näillä ehdoilla. Yksikin turha saikuttelija tai tes-raamatun kanssa kävelijä on hemmetinmoinen riski pienelle yritykselle. Mutta menee se näinkin, ja hyvin meneekin.
Itse et varmaankaan koskaan sairastu? TES on olemassa kaltaistesi huijareiden ja kusi-elmereiden varalle,
Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös sen rivitalo sähkölämmitys osakkeen jota kukaan ei halua ostaa eikä vuokrata.
Ei palkkatukitöillä mitään lainaa saa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tehdä nettisivut, joilla listataan yrityksiä, jotka irtisanovat laillisista lakoista.
Loppuu se duunarin selkänahan höylääminen. Moni kapitalisti olisi ihmeissään, kun joutuisikin itse tekemään jotain henkensä pitimiksi. Ei riittäisikään se, että v1ttuilee duunarille
Eihän kukaan edes ole irtisanomassa lakkoilusta. Sen sijaan lakkoilusta pidemmällä aikavälillä johtuvat taloudelliset vaikeudet saattavat johtaa irtisanomisiin.
Sitten viestiä eteenpäin, jotta neuvottelupöytään.
Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Ei noita sähkölämmitys asuntoja vuokraa enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työnantajat uhoavat työntekijöiden irtisanomisella mikäli lakot jatkuu"
Aika raflaavasti muotoiltu toi otsikko. Oikein uhoavat.
Eihän siinä mitään uhoamista tarvita. Jos kassavirta hiipuu, niin jossain vaiheessa työnantajan on pakko lomauttaa, vaikka ei halua olisikaan.
Siinä vaiheessa, kun puskurit on syöty, ei enää ole muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa. Vaikkei välttämättä haluaisikaan.
Ja ellei irtisano ajoissa - tai jos varat loppuu siitä huolimatta - niin edessä on konkurssi.
Ei tässä ole kyse mistään uhosta, vaan ihan pelkästään siitä, kuinka paljon on varaa heittää rahaa kankkulan kaivoon.
Enemmän tulee irtisanomisia, kun tuo 400 miljoonaa lähtee yritysten myynneistä.
Ei se yksi kokoomuslainen syö kun
Sinä edustat tasan yhtä asiakasta. Me muut näemme muutakin kuin sosialistin märkiä unia.
No sitten täytyy tehdä niin. Voidaan vaikka sitten neuvotella paikallisesti palkat kun ovat konkurssikypsiä ja joutuu tupla palkalla ottamaan ne entiset takaisin jotta tuotanto saadaan nopeasti ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työnantajat uhoavat työntekijöiden irtisanomisella mikäli lakot jatkuu"
Aika raflaavasti muotoiltu toi otsikko. Oikein uhoavat.
Eihän siinä mitään uhoamista tarvita. Jos kassavirta hiipuu, niin jossain vaiheessa työnantajan on pakko lomauttaa, vaikka ei halua olisikaan.
Siinä vaiheessa, kun puskurit on syöty, ei enää ole muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa. Vaikkei välttämättä haluaisikaan.
Ja ellei irtisano ajoissa - tai jos varat loppuu siitä huolimatta - niin edessä on konkurssi.
Ei tässä ole kyse mistään uhosta, vaan ihan pelkästään siitä, kuinka paljon on varaa heittää rahaa kankkulan kaivoon.
Enemmän tulee irtisanomisia, kun tuo 400 miljoonaa lähtee yritysten myynneistä.
Niin, amis tyhmä joka on mennyt suoraan konepajalle koulusta ei edes tiedä mitä muulla saa palkkaa ja mikä on työttömyyskorvauksen määrä.
Kaikki työttömät ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne työnantajat muutenkin pistää YT:t käyntiin jos tuottavaa työtä ei ole tarjolla. Ihan hörönlöröä tämmöiset uhkailut.
Kaupan alalla on ollut jo vuosikausia sellainen tapa, että jos myynti vähänkin notkahtaa, määräaikaisia työsopimuksia ei uusita, eikä vakinaisteta, ja niiden vakkareidenkin töitä siirrellään suorituspaikasta toiseen, kun on liikaa tunteja käytössä. Työt jaetaan jäljellä oleville. Omalla työpaikalla isossa tavaratalossa ei kaikkea sisään tulevaa tavaraa ehditä käsittelemään ja laittamaan esille kovin pian, kun flunssat jylläävät, ja toisilla taas ei kestä fysiikka raskaiden kuormien käsittelyä. Itse oikeastaan jopa toivon, että jos nyt tulisi vielä muutosneuvottelut, olisin ensimmäisenä lähtijöiden jonossa.
Niin että kun seuraavan kerran tekee mieli huutaa myyjälle, että missä henkilökunta on, ei pidä ihmetellä, jos hän sanoo, että tässähän minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on sanottu aina. Ja työehtoja halutaan heikentää, että voidaan kilpailla kehitysmaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka yritys ei kaatuisikaan, niin työntekijät voivat unohtaa palkankorotukset moniksi vuosiksi. Jotenkinhan lakon aiheuttamat tappiot on kuitattava.
Kun lakkoilu kielletään laissa barbaarivaltioiden tyyliin niin ei mitään korotuksia tule enää ikinä muutenkaan.
Miksi tulisi kun voi säätää minkä tahansa lain ja jos joku vastustaa sitä niin ei se haittaa kun ei se kuitenkaan voi lakkoilla.
Ja voi irtisanoa asiallisesta (=naaman mukaan) syystä uuden lain mukaan .
Istutaan yleislakossa öykkäri yrittäjät työttömiksi luusereiksi. Näinhän ne haukkuu työntekijöitäkin.
Parempi panna konkurssiin koko maa ja rötösherroilta miljoonaeläkkeet pois.
No niin. Nyt kaikki laskemaan saatteko asumistukea, kun hallitus leikkaa myynneistä.
Laita asumistuki laskuriin oma palkka bruttona eli verot mukana + lomarahat ja puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Ja jos koitat huijata niin kela näkee kyllä tulorekisteristä teidän tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et varmaan
Kommentoin ihan yleisesti: yksikin TURHA saikuttelija...ja kyllä sairastun ja maksan sen itse. Ei ole varaa maksaa toisten sairastumisia ja tehdä vielä itse työt päälle.
Ja tämä taas itse kommentoijalle: enkä ottaisi töihin ihmistä, joka ei ymmärrä lukemaansa ja käyttää ala-arvoista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Nyt kaikki laskemaan saatteko asumistukea, kun hallitus leikkaa myynneistä.
Laita asumistuki laskuriin oma palkka bruttona eli verot mukana + lomarahat ja puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Ja jos koitat huijata niin kela näkee kyllä tulorekisteristä teidän tulot.
Esim. palkka 2800 brutto ja työttömyyskorvaus 744 brutto.
Huhtikuussa saa vähemmän, kun omavastuu nousee ja 300 euron ansiotulovähennys poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa sota ja sotatilalaki voimaan. Olisi saunan takana ruuhkaa.
Sinäkin saisit tuntea sen, koska aseita on muillakin kun armeijalla.
Eli huhtikuussa leikataan asumistukea.
https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5889330/yleinen-asum…
Mitä tämä "vain Suomessa" öyhötys oikeinon. Menkääpä ja katsokaapa vähän, mitä tuolla muualla maailmassa tapahtuu.
Jos perusteena on "vain Suomessa" niin jotain tutkimusta ja dataa nyt, kiitos.