Mikä vika on Antonio Floresissa?
Heteromiehenä en ole mikään miesasiantuntija mutta olen hiukan hämentynyt uutisotsikoista tyyliin -Kolmasosa ei äänestäisi Haavistoa hänen puolisonsa takia. Mikä Antoniossa nyt muka on vialla, voisin päätellä, että hän on aika edustava ja komea mies, ainakin komeampi kuin minä itse olen ja haastattelujen perusteella ihan mukavan oloinen mies.
Kommentit (623)
Vierailija kirjoitti:
En ole syrjinyt muissa asioissa seksuaalista suuntaamista ja on ollut työkavereina joitain homoja ja lesboja. Nyt syrjin jos se siksi katsotaan. En halua homopresidenttiä enkä halua nähdä miesparia edustamassa. Minulla on täysi oikeus olla tätä mieltä. Enkä ole yksin, eikä kyse ole homofobiasta. Tulin hyvin toimeen työssä homon kanssa. Kyse on instituutiosta joka ei ole valmis homojohtajaan. Kansa ei halua sellasta. Jossain oli että maailmalla on parisataa itsenäistä valtiota. Ei taida olla niissä homopressaa? Jos olis muutama, ei vaikuttaisi mitään, jos kymmeniä ehkä vaikuttaisi. Mutta painaa muutkin arvostamani seikat sitä kumpi ehdokas " kelpaa " presidentiksi. Koulutus, asevelvollisuus jne..
Latvian presidentti on homo, ja jos lasketaan kaikki maailman ministerit, senaattorit ym. korkeissa viroissa olevat, niin homoja heistä löytyy satoja ellei tuhansia.
Jos Suomessa haetaan mitä tahansa muuta virkaa tai tointa, niin laki kieltää kaiken syrjinnän esim. iän, sukupuolen, uskonnon, sukupuolisen suuntaumisen ym. vuoksi, mutta sitten on tämä tärkeä presidentin virka, jossa hakijaa saa syrjiä, eikä tarvitse huomioida hakijan osaamista.
Presidentiksi hakevien pitäisi tehdä pari kolme päivää erilaisia testejä, joilla selvitettäisiin, kuka hakijoista on paras johtamaan Suomea, paras pitämään huolta Suomesta ja suomalaisista. Monissa paljon vaatimattomammissakin työtehtävissä tehdään hakijoille tosi tarkat testit, joissa tutkitaan niin psykologiset soveltuvuudet kuin asiaosaaminenkin hyvin tarkasti.
Testien jälkeen äänestäjät valitsisivat kahdesta parhaasta toisen presidentiksi. En ole ollenkaan varma, että Stubb olisi päässyt kahden parhaan joukkoon, mutta Haavisto olisi päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb on muutenkin parempi ja tehokkaampi LGBTQ+ sanoman ja yhteiskunnallisen muutoksen tekijä kuin Haavisto Floresineen.
Stubb oli ministerikaudellaan Priden vitallinen suojelija ja kannattaja.
Stubbin työ seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien puolesta on huomattu laajalti sateenkaariyhteisössä ja onkin erittäin tärkeää, että korkean profiilin poliitikot nostavat esiin hlbti-ihmisten oikeuksia koskevia aiheita myös kansainvälisesti.
Stubb on toiminut pitkään seksuaalivähemmistöjen hyväksi. Hän muun muassa toimi europarlamentissa seksuaalitasa-arvoverkoston varapuheenjohtajana sekä teki aloitteen homofobian vastaisen päätöslauselman hyväksymiseksi.
Stubb on muunmuassa myös nostanut LGBTQ:n asiat ja edut esille kansainvälisesti näkyvällä TEDx luennolla.
Alexander Stubb ehdottomasti presidentiks
Tietenkin Alex ajaa noita asioita, koska hän on itse kertonut julkisesti lehdessä 2004, että on bi-seksuaali.Onko bi-seksuaali sekä hetero että homo samassa ihmisessä? On, ja se on ihan ok!
Tietenkin Alex ajaa noita asioita, koska hän on itse kertonut julkisesti lehdessä 2004, että on bi-seksuaali.
Onko bi-seksuaali sekä hetero että homo samassa ihmisessä? On, ja se on ihan ok!
Sillä on liian iso parta tasavallan ensimmäiseksi naiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin Alex ajaa noita asioita, koska hän on itse kertonut julkisesti lehdessä 2004, että on bi-seksuaali.
Onko bi-seksuaali sekä hetero että homo samassa ihmisessä? On, ja se on ihan ok!
Totta kai se on ok. Haavisto nyt vaan muuten sattuu olemaan selkeästi parempi ehdokas.
Jännä, että niin moni kertoo äänestävänsä Stubbia vain siksi, että hän on hetero, vaikka ei sitä ole:
"Stubb on kertonut poliittisen uransa alkuvaiheessa olevansa biseksuaali." Lähde: https://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Alexander_Stubb&oldid=103397… kohta 6, Yksityiselämä
Eduskuntavaaleissa moni uskoi kokoomuslaisten lupaukset, kuinka varmasti pidetään hyvää huolta esim. vanhuksista ja lapsiperheistä, ja kuinka Orpo hehkutti, että juuri siksi laitetaan hyvinvointivaltio kuntoon, että voidaan aina pitää hyvä huoli heikompiosaisista.
Kiinnostaisi tietää, kuinka moni kokoomusta äänestänyt on myöhemmin katunut valintaansa.
Ennen sanottiin, että kepu pettää aina, Se sama lause käy myös kokoomuksesta. Kokoomus todellakin pettää aina. Olen nähnyt sen monia kertoja politiikassa vuosikymmenien aikana. Ihmetyttää, kuinka ihmiset voivat vieläkin uskoa, mitä kokoomuksen edustajat puhuvat ja lupaavat.
Tällä kertaa moni tuntuu uskovan kokoomuslaista Stubbia, joka tosiaan olisi aivan loistava myyntimies monella alalla, mutta ei hänestä hyvää presidenttiä voi tulla.
Erikoinen juttu, kun Stubb on niin kauan puolustanut ei-heteroita, niin nyt kun hänellä on näissä vaaleissa vastassa ehdokas, jota vainotaan sukupuolisen suuntauksensa takia, niin sekä Stubb että kokoomus ei ota mitään kantaa asiaan ja eikä yhtään puolusta Pekkaa.
Stubb ei nyt sopivasti halua kenenkään tietävän, ettei hän olekaan hetero, vaan oikein mielellään salaa asian ja toivoo, etteivät siitä tietämättömät ihmiset saakaan sitä tietää. Eräs lehti yritti kysyä häneltä aiheesta viime viikolla, tosin Haaviston homouden vaikutuksesta vaaleihin. Sopivasti Stubbia ei saatu kiinni, jotta hän olisi voinut vastata.
Erikoista sekin, että monet toimittajat ovat nostaneet esiin Haaviston homouden mutta eivät Stubbin bi-seksuaalisuutta, vaikka hän on sen itse julkisuuteen halunnut aiemmin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että niin moni kertoo äänestävänsä Stubbia vain siksi, että hän on hetero, vaikka ei sitä ole:
"Stubb on kertonut poliittisen uransa alkuvaiheessa olevansa biseksuaali." Lähde: https://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Alexander_Stubb&oldid=103397… kohta 6, Yksityiselämä
Tuota en ole huomannut. Mielenkiintoista. Ajattele jos vaikka yllättäen rakastuu Haavistoon.
Miten olisi Antonio ja Alexander? Elähtänyttä yo-Haavistoa en siedä, mutta AA Dream Team voisi olla hyvä kombo.
Muistaakseni joku oli Ylilaudalta käynyt tuon lehtijutun lukemassa (vuodelta 2004), ja siinä Stubb EI sanonut olevansa biseksuaali. Wikipediaanhan voi kirjoittaa kuka tahansa mitä vain.
Tällainen vanha wikipediasivu löytyy. Kohdassa yksityiselämä on maininta Stubbin biseksuaalisuudesta.
https://fi.m.wikipedia.org/w/index.php?oldid=10339790&title=Alexander_S…
** Sinulta löytyy sisua, ja olet niin rauhallinen mies, humanisti. Kyllä minä uskon, että jos sinusta tulee presidentti, olet paras siihen hommaan, hän jatkaa. **
Ei ole kovin vahvoja perusteita presidentin virkaan. Pitää varmaan osata muutakin. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Tuo Hesarin kysely oli outo. Ihan kuin olisi joku pakko äänestää Haavistoa. Jos et äänestä olet luuseri homofoobikko. Antoniohan on symppis vaikka onkin vaikea kuvitella häntä keskustelemaan sotaveteraanien kanssa linnanjuhlissa. Stubb voi sentään nakittaa homman puolisoltaan Pirkko Mannolalle.
Miksi oletat, että satavuotiaat haluavat mieluiten keskustella satavuotiaan kanssa? Uskoisin, että enemmän heitä piristäisi keskustelu Antionion kanssa. Nuori ja energinen yrittäjä..
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen juttu, kun Stubb on niin kauan puolustanut ei-heteroita, niin nyt kun hänellä on näissä vaaleissa vastassa ehdokas, jota vainotaan sukupuolisen suuntauksensa takia, niin sekä Stubb että kokoomus ei ota mitään kantaa asiaan ja eikä yhtään puolusta Pekkaa.
Stubb ei nyt sopivasti halua kenenkään tietävän, ettei hän olekaan hetero, vaan oikein mielellään salaa asian ja toivoo, etteivät siitä tietämättömät ihmiset saakaan sitä tietää. Eräs lehti yritti kysyä häneltä aiheesta viime viikolla, tosin Haaviston homouden vaikutuksesta vaaleihin. Sopivasti Stubbia ei saatu kiinni, jotta hän olisi voinut vastata.
Erikoista sekin, että monet toimittajat ovat nostaneet esiin Haaviston homouden mutta eivät Stubbin bi-seksuaalisuutta, vaikka hän on sen itse julkisuuteen halunnut aiemmin kertoa.
Vai vainotaan Haavistoa? Päinvastoin, tälläkin palstalla nostetaan jalustalle juuri homouden takia.
Taipumus vihaisuuteen ei sovi valkoiseen taloon
Olisihan se melkoinen hyppy Jenne Haukiosta Antonio Floresiin.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen vanha wikipediasivu löytyy. Kohdassa yksityiselämä on maininta Stubbin biseksuaalisuudesta.
https://fi.m.wikipedia.org/w/index.php?oldid=10339790&title=Alexander_S…
Kuten todettu, Wikipediaan voi kuka tahansa kirjoittaa mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai vainotaan Haavistoa? Päinvastoin, tälläkin palstalla nostetaan jalustalle juuri homouden takia.
Kyllä. Ja Haaviston kannattajista suuri osa äänestää häntä juuri hänen suuntaumisensa takia. Viis siitä, mitä hän on urallaan mokannut ja millainen tausta hänen puolisollaan on. Antonio ei todellakaan sovi presidentin puolisoksi.
Sitä on kysytty monta kertaa, miksi Pekasta tulisi hyvä presidentti, Flores sanoo.
Sinulta löytyy sisua, ja olet niin rauhallinen mies, humanisti. Kyllä minä uskon, että jos sinusta tulee presidentti, olet paras siihen hommaan, hän jatkaa.
Haavisto vastaa puolisolleen.
Kiitos. Ja minä olen joskus miettinyt, miksi sinusta tulisi hyvä presidentin puoliso.
Sä olet hirveän sosiaalinen. Tapaat ihmisiä ja tutustut uusiin ihmisiin helposti. Olen huomannut, että sinun luoksesi tulee joskus pidempi jono, kun aletaan ottaa valokuvia. Minusta se on hirveän tärkeä ominaisuus, että ihmistä on helppo lähestyä. Ja sitten on erityispiirre, että tykkäät niin paljon lapsista. Aina kun lapsia tulee vaalikentillä ottamaan kuvia, juttelet heidän kanssaan erikseen, Haavisto kiittää Floresia.
Flores löytää selityksen lapsirakkaudelleen perhetaustastaan.
Omassa perheessäni sukulaisilla on ollut niin paljon lapsia. Olen sisaruksistamme vanhin ja pitänyt huolta pienemmistä sisaruksistani. Se varmaan johtuu siitä, Flores arvioi.
Eilen illalla olimme Kemissä Ramonassa karaoke- ja dj-keikalla. Miten sinun mielestäsi Antonio on tämä kiertue mennyt? Haavisto kysyy.
Siis aivan loistavasti. Mun mielestä on ollut hienoa tavata niin paljon ihmisiä ja jutella eritaustaisten ja eri-ikäisten ihmisten kanssa. Se on siis ollut aivan fantastista.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c54648d2-bb2b-46d2-974c-547379447…