Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen firman duunarina nauran niille, jotka lakkoilevat palkattoman sairaslomapäivän takia. 😄Tietäisittepä miten pikkufirmoissa on asiat..

Vierailija
02.02.2024 |

Täällä lääkärintodistus pitää maksaa itse ja koko saikku on palkaton. Eipä siksi ole näillä pikkupalkoilla varaa jäädä saikulle. Pienellä porukalla koitetaan selvitä ja auttaa sairasta, jos tämä ei meinaa selvitä työstään. Tietysti sairastellaan aika paljon, koska taudit leviää mutta ei siitä ole firmalle haittaa, kun ei olla pois.

Tuntuu ihan absurdille, että isojen firmojen kermaperseet (joilla on työterveyshuolto) itkevät jonkun yhden ainoan palkattoman päivän takia, vaikka isojen firmojen palkoilla ei ole mikään ongelma olla silloin tällöin palkattomalla yksi päivä!!!! 😄

Täällä jos jäisi lakkoon, tulisi potkut saman tien. 

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista työkultuuriako haluat Suomeen? Aika monessa maassa olen nähnyt erilaisia tapoja. Sivistyneissä maissa työntekijöitä arvostetaan ja palkitaan vielä.ylimääräisillä bonuksilla. No Suomessa bonukset saa ylin johto. Ne revitään siitä.duunarista joka tyytyy tulemaan sairaana töihin. 

Esim Ruotsissa työntekijän arvostus on ihan erilaista. Siellä ihmiset tekee ja joustaa mielellään, koska työnantaja arvostaa. Suomessa työntekijä on välttämätön paha, jolle pitää näyttää kuka on vallassa. 

Millä alalla olet? Asun ruotsissa, asunut pikkutytöstä asti. 30 vuotta nyt ollut työelämässä. Tutuksi tullut hoitoala ja teollisuus. Kyllä täältäkin löytyy paljo työläisen hyväksikäyttöä. Voisit ajastuttaa tietosi.

Meilläkin on jo toi karenssipäivä. Mahatauti tai kuume niin on pakko jäädä kotiin muuten töihin.

Vierailija
62/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä "koska meillä on asiat huonosti niin kaikilla pitää olla"-trolleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa firmoissa duunarit nostavat 4000 euron kuukausipalkkaa ja juoksevat Senaatintorille itkemään pienimmästäkin. Hyvä, että irtisanomisia tulee.

Vierailija
64/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut pikkufirmassa töissä,jossa ei maksettu sairaspäiviltä palkkaa; otettiin lomista.

Lisäksi harrastettiin "paikallista sopimista" alaspäin. Itse olin niin itsepäinen,etten tähän suostunut. Osa suostui.

Eihän se oikein ollut.

Siksi suhtaudun välillä vähän epäluuloisesti tähän työnantajien "hyväntahtoiseen" "paikalliseen sopimukseen".

Yrittäjiä on joka lähtöön. Osa maksaisi mielellään vaikka euron tunnilta (kuten entinen pomoni olisi takuulla tehnyt).

Vierailija
65/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikkaansa pitää perheyrityksen kaltaisena, niin varmaan on tukku osakkeita omassa taskussa? Muuten ei mitään järkeä uhrautua.

Vierailija
66/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan sitä mieltä, että huonoissa työpaikoissa masennus tarttuu.

Vierailija
67/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi kärsi niin korkeimman kruunun saat.

-kirkkaamman

Vierailija
68/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeily siitä, kuka kestää paskimmassa työpaikassa on jotenkin tosi suomalaista. 

Vierailija
69/79 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aloittajaa vaihtamaan työpaikkaa ja äkkiä! Pitäs ihmisen edes vähän itseään arvostaa.

Vierailija
70/79 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap : lla on oma firma . Kunhan trollaa . Kyykyttää kuitenkin sitä yhtä ainoaa työntekijäänsä .

Vierailija
71/79 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet firmat noudattaa samaa TESsiä kuin isot, joten ihan turha valehdella, että saikku on palkaton. Ei se ole! TESsistä riippuu, onko ensimmäinen sairauspäivä palkaton tai onko alle kuukauden töissä olleen sairausloma palkallinen, mutta työpaikan koko ei määritä sitä, noudatetaanko TESsiä vai ei. Tosin pienessä yrityksessä on helppo tarjota saikuttajalle muuta kuin hänen "omaa" työtänsä.

Yhdessäkään TES:ssä ei voida määrätä ensimmäistä sairauslomapäivää palkattomaksi, sillä työsopimuslain mukaan palkka on maksettava. TES voi antaa vain lakia parempia ehtoja, ei huonontaa niitä.

AP:n työpaikassa ei noudateta edes lakia.

Vierailija
72/79 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas Häkämiehellä aikaa trollailla vauvalla näitä aloituksia 🥸😫

Vierailija
73/79 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin hlvettiähän niissä asiat on. Itse lähdin pikkufirmasta, koska "en mä sun takia ala työterveyshuoltoa ottamaan, vaikka lain mukaan kuuluisi", "et kai sä mitään lomaa tarvi, kun olet osa-aikainen" jne.

En suosittele pikkufirmoja kenellekään. Jatkuvaa työntekijän vähättelyä ja oikeuksien polkemista. Tehkööt pk-yrittäjät itse duuninsa, kun työntekijä on kerran pelkkä pakollinen paha.

Vierailija
74/79 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin pienessä firmassa työskennelleenä voin sanoa että ei kiitos sille tautikierteelle ja ainaiselle kipeänä työskentelylle.

Vierailija
75/79 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän "sairaat" on enimmäkseen pelkkiä pinnareita,perjantait ja maanantait noihin aina kummallisesti osuu.

Vierailija
76/79 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen firma on sellainen, että on ihan ok, että koko porukka makaa sairaana töissä? Siis mitä te teette? Itse kuvittelisin, että jos porukka sairastelee kovasti niin myöskään tulosta ei synny.

Vierailija
77/79 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairaana olet töissä  niin tartutat lopulta koko porukan. Meillä tuli tyyppi töihin voimakkaissa flunssan oireissa, vaikka oli etätyömahdollisuus. Nyt on sitten useampi sairastunut. 

On työterveyshuollon, saa olla omalla ilmoituksella kolme päivää ja on työterveys. Silti tullaan töihin tartuttamaan muut. 

Onko se tyyppi töissä teillä enää?

Vierailija
78/79 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksihan SY:n asenne on melko käsittämätön. Eivätkö he tajua, että omalla patruunamentaliteetilltaan he aiheuttavat sen, että hakijoiksi valikoituu vain sellaisia ihmisiä, jotka eivät pääse muualle töihin. Vaatii tosi kovaa luottoa hakeutua töihin mikroyritykseen.

Vierailija
79/79 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienessä yrityksessä tiedetään millä tropeilla olon saa siedettäväksi. kaverit jeesaa kuumeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan