EK-johtaja ay-liikkeelle: Uskokaa nyt että kansan valitsema hallitus tekee päätökset Suomessa
Kommentit (47)
Mutta millä mandaatilla EK sai sanella hallitusohjelman?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus vaihtoon, sillähän tämä on hoidettu.
Fantsut fantasiat. Jotkut reppanat jopa uskovat että heidän pakkasessa seisominen vaikuttaa johonkin.
En ole missään vaaleissa äänestänyt ay-liikettä johtamaan maata. Oletko sinä?
Samaan aikaan Suomen kilpailijamaassa Saksassa:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010200279.html
Saksan paikallisliikenne pysähtyi perjantaina liki täysin työntekijöiden työnseisauksen vuoksi. Ammattiliitto Verdin mukaan lakossa oli noin 90000 työntekijää 130 yrityksestä.
Verdi haluaa työajan lyhentämistä 35 tuntiin viikossa ilman vaikutusta palkkaan, jotta vakavasta työvoimapulasta kärsivälle alalle saataisiin lisää työntekijöitä.
Ideaa Satoselle ja Orpolle?
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin mandaatilla. Mikäli Sanna olisi keskittänyt energiansa kokoomuksen vastustamiseen, eikä persujen haukkumiseen, ei tuota olisi tapahtunut. Kumartakaa Sannalle.
"Ay-liikeet eivät neuvottele minun ehtoja työnantajalle,"
Kyllä neuvottelevat. Ne ovat neuvotelleet koko sen perustan jonka päälle voit sitten sopia pienistä detaljeista sen työnantajasi kanssa.Vai mistä ajattelet tuleen 8 tunnin työpäivä, viisipäiväinen työviikko, vuosilomat, lomarahat, irtisanomisperusteet jne? Ei niitä kukaan Erkki ole itse työnantajansa kanssa neuvotellut vaan AY-liike ne on sinulle ja minulle aikanaan hankkinut.
Vähän huvittava näkemys. Todellisuudessa EK ja muut työnantajajärjestöt ajaa aina omaa politiikkaansa, kun on vasemmistohallitus vallassa. Mutta se on kai ihan eri asia.
Tuo Häkämies on hirveä tyyppi. Vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin mandaatilla. Mikäli Sanna olisi keskittänyt energiansa kokoomuksen vastustamiseen, eikä persujen haukkumiseen, ei tuota olisi tapahtunut. Kumartakaa Sannalle.
Näppärästä spinnauksestasi huolimatta et osannut kertoa mitä parlamentaarista on siinä että EK sai suunnilleen kaiken mitä keksi pyytää nykyiseen hallitusohjelmaan. Ja nimenomaan ohjelmaan josta ei kuulemma voi tinkiä tai neuvotella ollenkaan.
Tuntuu että ihmiset aivopestyjä äänestyksessä. Jotenkin mennään "helppoon". Eikä muisteta miten kävi muiden kausien aikana. Moni alkaa aina uudelleen uskomaan siihen, tuohon ja tähän. Sinisilmäisyys.
Vierailija kirjoitti:
"Ay-liikeet eivät neuvottele minun ehtoja työnantajalle,"
Kyllä neuvottelevat. Ne ovat neuvotelleet koko sen perustan jonka päälle voit sitten sopia pienistä detaljeista sen työnantajasi kanssa.Vai mistä ajattelet tuleen 8 tunnin työpäivä, viisipäiväinen työviikko, vuosilomat, lomarahat, irtisanomisperusteet jne? Ei niitä kukaan Erkki ole itse työnantajansa kanssa neuvotellut vaan AY-liike ne on sinulle ja minulle aikanaan hankkinut.
Joskus ay-liikkeet olivat työntekijän asialla. Eivät enää. Painukoot vassaroimaan ihan minne haluavat, mutta nykypäivän ay-liikkeet eivät aja työntekijöiden etuja. Eihän ay-liikkeet olleet vastustamassa halpatyövoiman tuontia, kun vassarit olivat sitä organisoimassa. Näin esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huvittava näkemys. Todellisuudessa EK ja muut työnantajajärjestöt ajaa aina omaa politiikkaansa, kun on vasemmistohallitus vallassa. Mutta se on kai ihan eri asia.
Se on eri asia koska silloin ei ole jyrätty laeilla kaikkea mahdollista vain yhtä osapuolta hyödyttävää muutosta läpi. Yleensä on neuvoteltu ja tehty kompromisseja joissa kumpikin puoli saa jotain ja menettää jotain.
"Joskus ay-liikkeet olivat työntekijän asialla. Eivät enää. Painukoot vassaroimaan ihan minne haluavat, mutta nykypäivän ay-liikkeet eivät aja työntekijöiden etuja."
Sinulle kelpaa kyllä saavutetut edut mutta et tajua että jos AY-liikettä ei olisi tai se heikentyisi huomattavasti niin sinunkin etusi rapistuisivat pikkuhiljaa. Et sinä pysty itse sopimalla pitämään kiinni kaikeista eduista jos ei ole mitään isompaa selkänojaa takana.
Uskokaa jo, minulla on vapaa tahto.
Muistakaa että EK:n mielestä PALKALLA EI TARVITSE TULLA TOIMEEN. Sitä voi miettiä kun mussuttaa näistä asioista. Että mitä tässä nyt hallituksen ja EK:n toimesta ollaan tekemässä.
Kukaan EK-johtaja ei noin tyhmästi sano. Kansa ei valitse hallitusta vaan eduskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Mutku me ei tykätä demokraattisesti valitusta hallituksesta. Saadaanhan yrittää kampinoida?
Katsopas persuääliö, kun me emme ole hallitusta äänestäneetkään, vaalien nimikin oli EDUNKUNTAVAALIT, toki persusaastalle vaikea asia, pyydä, että joku fiksu, vaikkapa kepulainen, sinulle selittää. Hallitus on taas nykyinen siksi kun vain perskokkareet ovat riittävän ääliöitä mennäkseen hallitukseen ras. Se nasse ja fasse persusaastaääliöitten kanssa. Fiksut puolueet sanoivat kiitos mutta ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EK:n edustajan olisi hyvä perehtyä työmarkkinamekanismeihin, eli siihen että työehdoista sopivat työnantajapuoli ja työntekijäpuoli keskenään. Ei hallitus.
Ja myös siihen, että jos sopimusta ei synny, niin ratkaisu ei voi olla se, että osapuolet tilaavat hallitukselta uusia lakeja omiin tarpeisiinsa.
Joo ja AY liike voi tunkea hanuriinsa poliittiset lakot. Ay liike ei ole enää työntekijöiden asialla, vaan vihervasemmiston. Emme siis jaa saamaa arvopohjaa. Keskittykööt ruikuttajien ja vemppaajien etujen ajamiseen.
Ensimmäisen sairaslomapäivän palkallisuus, parempi turva irtisanomisia vastaan yms. ovat mielestäsi vihervasemmistolaista hapatusta ja innolla luovut näistä?
Ay-liikeet eivät neuvottele minun ehtoja työnantajal
Voisitko kertoa tilanteesi vähän tarkemmin?
Mikä toimiala ja kuinka yksityiskohtainen sopimus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EK:n edustajan olisi hyvä perehtyä työmarkkinamekanismeihin, eli siihen että työehdoista sopivat työnantajapuoli ja työntekijäpuoli keskenään. Ei hallitus.
Ja myös siihen, että jos sopimusta ei synny, niin ratkaisu ei voi olla se, että osapuolet tilaavat hallitukselta uusia lakeja omiin tarpeisiinsa.
Joo ja AY liike voi tunkea hanuriinsa poliittiset lakot. Ay liike ei ole enää työntekijöiden asialla, vaan vihervasemmiston. Emme siis jaa saamaa arvopohjaa. Keskittykööt ruikuttajien ja vemppaajien etujen ajamiseen.
Ensimmäisen sairaslomapäivän palkallisuus, parempi turva irtisanomisia vastaan yms. ovat mielestäsi vihervasemmistolaista hapatusta ja innolla luovut näistä?
Ay-liikeet eivät neuvottele minun ehtoja työnantajal
Voi hellanlettas, mahtaakohan tietää kuin esimiehesi sinua vedättää. Mutta kiva, että et pidä lomia, menet sairaana töihin, teet 12 H työaikaa jne, nuo nimittäin on AYliikkeen meille hommaamia etuja.
Ay-liikeet eivät neuvottele minun ehtoja työnantajalle, vaan minä itse. Suosittelen muillekin. Olkaa niin hyviä työntekijöitä että tiestä ei haulta eroon, niin neuvottelut on helpompi hoitaa.