Miksi jotkut poltta tupakka pelaa rahanssa ja sitten valittaa köyhyyttä.
En ymmärrä miksi jotkut tuhlaa rahanssa turhuksiin ja sitten ollan niin köyhiä mukamas.
Kommentit (81)
Tupakan polttaminen ei ole oma päätös vaan kyse on huumeriippuvuudesta mitä valtiovalta käyttää häikäilemättömästi hyväkseen kerätäkseen rahaa ja näin köyhdyttää tupakoitsijoita.
Vierailija kirjoitti:
Poltin tupakkaa runsaasti opiskeluaikoina. Yhtenä päivänä sain tarpeekseni ja siihen loppui. Ilman mitään laastareita tai purukumeja.
Näin minäkin lähipiiristäni tiedän. Joko heillä ei ollut geneettistä alttiutta riippuvuuksiin tai sitten henki oli lihaa vahvempi. Vieroitusoireet voivat olla sangen pahat mutta vaikeinta on tapojensa muuttaminen etenkin jos liikkuu seurassa, jossa muut polttavat.
Järkikin sen sanoo, ettei tupakointi lopu vähentämällä eikä juominen tissuttelemalla tai pirikoukku puolittamalla annoksen.
Poikkeus näihin riippuvuuksiin on tietenkin syömishäiriö eli ruokariippuvuus, koska kukaan ei voi lopettaa syömistä kokonaan.
Koksa ne on tyhäm ap menne ylli lautale kysememälän tämösäi ne tiettä silä paremi
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaukaa sä olet Suomeen muuttanut? Aika kivasti alkaa sulla jo kielikin sujumaan, jatka ihmeessä opintoja 👍
Mä muutin Suomeen Paskastaniasta vuonna 1998, säätänän räsisti!
Vierailija kirjoitti:
Tupakan polttaminen ei ole oma päätös vaan kyse on huumeriippuvuudesta mitä valtiovalta käyttää häikäilemättömästi hyväkseen kerätäkseen rahaa ja näin köyhdyttää tupakoitsijoita.
Vai että ei ole oma päätös. Tupakka vain itsestään menee jonkun raukkaparan suuhun, ja hän on uhri. Tupakka ostaakin itse itsensä ja veloittaa summan uhrin tililtä.
Vierailija kirjoitti:
Valtiovalta ei valmista, maahantuo eikä myy tupakkaa. Jos valtiolla olisi munaa, se kieltäisi tupakan maahantuonnin, hallussapidon, käytön ja myymisen. Rinnastaisi muihin huumeisiin.
Vaan kun tämäkin päihdekauppa on EK:n suojeluksessa.
Sen takia, ettei kaikilla ole käsitystä siitä, että ne isot säästöt syntyvät arjessa monista pienistä summista yhteensä.
Todella usein kuulee sanat "tämä maksaa vain euron". Ja sitten niitä "vain euron" ostoksia ostellaan useita viikossa, koska ostos on "vain euron". Yhtään ajattelematta, montako euroa meni yhteensä.
Yleensä tupakoijat väittävät, että lopettaminen on niin vaikeaa, ettei se onnistu. Höpö höpö. Olen itse lopettanut tupakoinnin noin 15 vuotta sitten. Alkusysäyksenä tosin oli paha kurkkutulehdus, joka ei sallinut tupakointia. Kun kurkku parani, päätin jatkaa tupakoimattomuutta. Minulla oli yksi täysi savukerasia, jonka työnsin komeron perälle "hätävaraksi", jota en sitten koskaan tarvinnut. Rasia löytyi muutaman vuoden kuluttua, kun siivosin komeron perusteellisesti. Roskiin meni! Ihme ja kumma, koskaan ei tehnyt mieli aloittaa polttamista uudelleen, ei edes päiväkahvin jälkeen, jolloin tupakka oli ennen maistunut parhaalle.
Vierailija kirjoitti:
Säälin lapsia jotka joutuvat elämään perheissä jossa vanhemmat eivät osaa elämänhallintaa
Niinpä, valitetaan lapsiperhelämän kalleutta ja suurimmat kuluerät aiheuttavat vanhemmat itse. Jos molemnat vanhemmat tupakoivat askin päivässä ja oluttakin ostetaan jonkun verran, niin jo näihin menee helposti rahaa yli 600 euroa kuukaudessa.
Onnellinen ja tasapainoinen elämä = dopamiiniä rittävästi
Onneton ja epätasapainoinen elämä = päihteet / ja paheet että saa dopamiinit ylös.
Ja kohta tulee uusi tutkimus missä tupakointi onkin terveellistä se tuhoaa/myrkyttää haitallisia viruksia ja bakteereja elimistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiovalta ei valmista, maahantuo eikä myy tupakkaa. Jos valtiolla olisi munaa, se kieltäisi tupakan maahantuonnin, hallussapidon, käytön ja myymisen. Rinnastaisi muihin huumeisiin.
Sama koskee Alkon monopolia ja alkoholin myyntiä suomessa, munaton hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaukaa sä olet Suomeen muuttanut? Aika kivasti alkaa sulla jo kielikin sujumaan, jatka ihmeessä opintoja 👍
Mä muutin Suomeen Paskastaniasta vuonna 1998, säätänän räsisti!
Päätit sitten tuoda Paskastanian ja kaikki veljet tänne mukanasi, vaikka olisit voinut jättää ne kotiin 🥺
Minun mieheni on tupakoitsija , ja jos röökit loppu niin hän kyllä menee heti kauppaan . Mutta jos ruoka loppuu niin hän ei liikahda sohvalta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee Alkon monopolia ja alkoholin myyntiä suomessa, munaton hallitus!
Kyllä,kaikki huumeet myös tupakka ja alkoholi pitäisi joko kieltää tai vapauttaa kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että ei ole oma päätös. Tupakka vain itsestään menee jonkun raukkaparan suuhun, ja hän on uhri. Tupakka ostaakin itse itsensä ja veloittaa summan uhrin tililtä.
Ei ole oma päätös enää senjälkeen kun sitä kerran koittaa ja jää riippuvaiseksi, sama pätee alkoholisteilla alkoholin kanssa.
Ongelma on ainoastaan ap:llä.
Jostakin syystä hän välittää siitä, mistä muut valittavat, niin kuin se olisi hänen oma ongelmansa.
Varakkalla on varaa addiktiohin köyhällä ei. 500 euron toimentulotuella kuin polttaa ja pelaa niin ei siinä paljon ruokaan jää. Onneksi on ilmaiset avustusruoat.