Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut poltta tupakka pelaa rahanssa ja sitten valittaa köyhyyttä.

Vierailija
02.02.2024 |

En ymmärrä miksi jotkut tuhlaa rahanssa turhuksiin ja sitten ollan niin köyhiä mukamas.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus. Parempi kysymys onkin, että onko moraalisesti oikein verottaa ihan tolkuttomalla kädellä riippuvuutta aiheuttavia paheita? 

Vierailija
42/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa peiliin ja kysykää miksi toimin näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis alkaa itte kasvattaa tupakkia omaan käyttöön, jos viittis. Muita riippuvuuksia ei ole. Se on vaikiaa tämä tupakkariippuvuus. 

Jospa uskoon tuleminen auttais paheista pois, -niinhän joillekkin vangeillekkin tapahtuu kun tulevat uskoon, pääsevät pois pahuuden tieltä.

Vangista jos kenestä uskon uskoon tulemisen. Saippua palanen suihkun lattialla tietää huonoa. Usko uskoi. 

Vierailija
44/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta nostaa dopamiini tasoja ja sitä ei verotetta. alkoholi ja tupakka verotetaan. Eli jos et halua maksaa veroja.

Vierailija
45/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä. Mua kummastuttaa yks tyyppi, joka on ollut töissä jo lähes 15v, palkka joku 4 tonnia brutto ja asuu toisen töissä käyvän kanssa omistuskämpässä. Tämä tyyppi lainailee toisilta rahaa, eikä edes maksa takaisin. Jännä ettei mitään säästöjä muka ole. Taitaa kaikki rahat mennä tupakkaan ja uhkapeleihin. 

Vierailija
46/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalontovereita on paljon.

Vierailija
47/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö addikti kertomaan että miksi toimii niin.

Vierailija
48/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuudet on aika sitkeitä kun ne on kerran hankittu. Tupakkariippuvuus on kemiallisesti yhtä voimakas kuin heroiiniriippuvuus.

Vain typerä hankkii päihderiippuvuuksia. Poikkeus: sikiöt ja pikkulapset, jotka on tehty riippuvaiseksi vanhempiensa toimesta. Ei lapsilta ole kysytty, haluaako ne koukuttua.

Minun oli helppo asteittain luopua nikotiinituotteista. Kofeiinista olen yrittänyt vieroittua. Olen päässyt siihen pisteeseen, että otan vain puoli mukia aamuisin. Harvennan väliä... Kun jätän kahvin kokonaan pois, pää menee kipeäksi ja järki pei pelaa, väsyttää ja olo oli sitä viikon putkeen. En kestänyt, joten jatkoin kahvin juomista. Nikotiinista tuli vieroitusoireita, mutta se oli lähinnä miellyttävää kihelmöintiä ihon pinnalla ja sormien hermoissa. Se ei häirinnyt minua toisin kuin työkyvyn vievä päänsärky, uneliaisuus ja aivosumu mikä kofeiinin vieroitusoireista tuli.

Miksi kukaan ei puhu kofeiiniriippuvuuden vaikeudesta? Enemmän se minua häiritsee kuin nikotiini. 

Vierailija
49/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne aikamoisia ne mielikuvitusviholliset.

Jos sä istut himassa keksimässä fantasioita muista jotta ne toimis oikeutuksena sun pahan teolle ja sortamiselle niin sinä olet se josta tarvis olla huolissaan.

Vierailija
50/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me tiedetään miten addiktiot toimii ja et ne ei tosiasiassa ole niiden addiktien vika, mut vastuun kantaminen tarkottais sammon sulkemista, joten me teeskennellään että vika on uhreissa ja mikään ei muutu kun pahemmaks.

Kikkelis kokkelis, jne.

Vierailija
51/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me tiedetään miten addiktiot toimii ja et ne ei tosiasiassa ole niiden addiktien vika, mut vastuun kantaminen tarkottais sammon sulkemista, joten me teeskennellään että vika on uhreissa ja mikään ei muutu kun pahemmaks.

Kikkelis kokkelis, jne.

Tismalleen samasta syystä huimausainamarkkinat on jätetty lasten vastuulle.

Vierailija
52/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on suunnitelmissa alkaa verottamaan oikein isän kädellä (korotetaan) asumista (kiinteistövero) ja syömistä (ruoan alv) koska niistäkin moni on riippuvainen

Vierailija
53/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Alkossa hakemassa annoksen, ja tiedän että olen heikko . Mutta life is life

Vierailija
54/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Alkossa hakemassa annoksen, ja tiedän että olen heikko . Mutta life is life

Aikoinaan punkbändi Varaus laukoi "Kunnon kansalainen susta loistaa isänmaan lumous..."

Vierailija
55/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ovat polttavia toisten taskuissa 

Vierailija
56/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmönä on helppo olla, siinä ei rasitu polla😅

Vierailija
57/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ihmetyttää että miten se on muka oikeudenmukainen hyvinvointiyhteiskunta että tätä rakennetaan ja hoidetaan juurikin noiden ongelmaihmisten ehdolla? Hekö täällä määräävät tahdin?

Eikö niiden ongelmaihmisten voisi antaa "rauhassa" pelata, juoda ja/tai polttaa eläkkeensä, tukirahat tai palkkansa, vaikka sitten valittaisivatkin jälkeenpäin että mistäs sitten rahat lääkkeisiin/ruokaan, ilman että se vaikuttaisi mitenkään normi-ihmisten elämään jotka osaavat elämänhallinnan, esim, juurikin pelaamista ja alkoholin myyntiaikaa rajoittamalla, mitä nyt on tehty?

Vierailija
58/81 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta on taito 

Vierailija
59/81 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvit ja rööki sinä minun päivän aloittaja. Olen kyllä persaaukinen mutta en valita. 

Vierailija
60/81 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan polttaminen ei ole oma päätös vaan kyse on huumeriippuvuudesta mitä valtiovalta käyttää häikäilemättömästi hyväkseen kerätäkseen rahaa ja näin köyhdyttää tupakoitsijoita.

Vai että ei ole oma päätös. Tupakka vain itsestään menee jonkun raukkaparan suuhun, ja hän on uhri. Tupakka ostaakin itse itsensä ja veloittaa summan uhrin tililtä.

En ollut ajatellutkaan tupakoinnin lopettamista ennen kuin naisten yleisen terveystarkastuksen yhteydessä hoitaja heitti ilmoille ajatuksen lopetuksesta ja kertoi siihen saatavasta avusta (julkinen terveydenhoito). Minulle varattiin aika jollekin tupakkahoitajalle, joka järjesti minulla vieroituslääkkeet ja antoi neuvoja lopetukseen ja hän myös soitti lääkekuurin aikana ja tiedusteli lopettamisen onnistumista ja jatkolääkityksen tarvetta. Aloitin kuuri ja laitoin lääkityksen ohjeiden mukaisesti kalenteriin merkinnän päivästä jolloin viimeiset sauhut vedetään ja niin päättyi minun 40 v. kestänyt tupakointi eikä se loppujen lopuksi järin vaikea operaatio lievästä pahoinvoinnista huolimatta edes ollut enkä tarvinnut lääkitykseen edes jatkokuuria. Tupakkaa ei ole enää mieli tehnyt ja lopetuksesta on nyt runsaat pari vuotta aikaa.