Te jotka ette välitä kummastakaan pressaehdokkaasta, äänestättekö silti?
Huonot puolet on 50-50. Rehn olisi ollut minun ehdokkaani, ylivoimaisesti, vaikka muuten en keskustapuolueesta perusta.
Kommentit (214)
Juu, äänestän kyllä. Nyt kun noista kahdesta yritetään etsiä erovaisuuksia niin löysin tässä yhden uuden. Kysymys on sellaisesta kummallisesta ryhmästä kuin köyhät. Pekka joutui kasvotusten iäkkään rouvan kanssa, joka kertoi antavansa Pekan vaalirahastoon kahden päivän ruokarahan, 5 euroa. Tätä sopii ihmetellä ja kummastella ihan porukalla. Alex taas ei ole tavannut yhtään köyhää koskaan, mutta hän lupasi tv- tentissä opetella ymmärtämään myöskin tämmöisiä ihmisiä.
En äänestä. Äänestin Halla-Ahoa vaikka olen vasemmistolainen, mutta pressan vaalit ovat henkilövaalit, eikä presidentin puolueella sinällään ole mitään merkitystä. Halla-Aho oli vain noista ehdokkaista mielestäni juurikin presidentin virkaan parhaiten sopinut ja koen ihan turhana äänestää jos kumpikaan finalisti ei sytytä. En haluaisi Stubbia presidentiksi, mutta Haavisto sopii paremmin niihin hommiin missä on toiminut muutenkin. Hänen seksuaalinen suuntautuminen ei ole se syy miksi häntä en äänestä. Stubbihan tuon skaban valitettavasti voittaa, mutta demokratia on puhunut.
Vierailija kirjoitti:
En pysty äänestämään kumpaakaan. Äänestään protestiksi uudelleen Rehniä.
Taidan tehdä saman. Mietin tyhjän lapun jättämistä mutta tuolla oli hyvä kommentti että siihen voi piirtää jotain, joten laitan sen kolmosen edelleen. Mutta kolmosesta saa tehtyä kasin, joten laitan jotain muuta vielä että voi varmasti hylätä. Ehkä sen hymiön tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jättäkö tyhjää lappua, koska on riski että siihen piirretään jommankumman ehdokkaan numero. Jos ei halua kumpaakaan äänestää mutta haluaa äänestyspaikalla käydä, kirjoittakaa tai piirtäkää lappuun ennemmin tyhjän sijaan.
Itse jätän menemättä ja olen nukkuvien prosenteissa. En vaan pysty äänestämään tällä kertaa kumpaakaan, koska molemmat niin kaukana omasta arvomaailmasta ja maailmankatsomuksesta. Nukun yöni rauhallisemmin kun tiedän etten ole kumpaakaan näistä ehdokkaista valinnut.
Äänestämästä kieltäytyjät ovat nimenomaan niitä hereillä olevia. Äänestäjät ovat hypnoosiunessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi olisi parempi; äänestää tyhjää vai jättää kokonaan äänestämättä.
Se kun ei käy äänestämässä viestittää että koko vaalisysteemissä ja valedemokratiassa on vikaa. Huonot ja käytännöllisesti katsoen aika identtiset ehdokkaat johtuvat siitä kun mediat, eduskuntapuolueet ja lainsäädäntö tukee pelkästään hallitsevaa luokkaa/puoluejohtojen tahtoa. Olisi voitu siirtyä elektroniseen kannatuskorttisysteemiin vaikka kuinka kauan sitten. Kannattaa pohtia pitkään miksi sitä ei ole. Se on nimittäin stratehisesti tarkoituksellista jottei kansan keskuudesta missään nimessä nousisi joku joka edustaisi jotain uutta ja totuudellisempaa. "Me päätämme mitä agendaamme sopivaa tusinaa voit äänestää. Politiikka tulee olemaan se sovittu tai ennalta määrätty, mutta voit vähän vaikuttaa siihen mitkä kasvot sinulle politiikasta ilmoittaa."
Jos käyt äänestämässä tyhjää, käytännössä viestität (se tulkitaan) että "demokratia" toimii mahtavasti ilman mitään parannettavaa.
Asia on juuri näin.
Rehniä äänestin, harmittaa, etten osaa nyt valita kahden pahan väliltä.
Äänestin Rehniä ja ärsyttää tämä asetelma, mikä nyt on, mutta pakko äänestää näistä pienempää pahaa. Haavistolle menee ääneni. Hän on sentään maltillinen ja taitaa diplomatian kiemurat, mikä on tässä ajassa Suomen etu. Stubb on vähän liian innoissaan sodasta ja muistan myös hyvin, millainen hän oli pääministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Rehniä ja ärsyttää tämä asetelma, mikä nyt on, mutta pakko äänestää näistä pienempää pahaa. Haavistolle menee ääneni. Hän on sentään maltillinen ja taitaa diplomatian kiemurat, mikä on tässä ajassa Suomen etu. Stubb on vähän liian innoissaan sodasta ja muistan myös hyvin, millainen hän oli pääministerinä.
On kai se niinkin, että ihminen voi muuttua. Olen vaan itsessäni nähnyt, että kun ikää on tullut niin sählääminen ja kohtaaminen on vaan itsestään vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kai se niinkin, että ihminen voi muuttua. Olen vaan itsessäni nähnyt, että kun ikää on tullut niin sählääminen ja kohtaaminen on vaan itsestään vähentynyt.
Siis kohkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Haavistoa.
Ajattelen olevan vakaampi kuin epävakaampi kilpakumppaninsa.
Minä taas äänestin Haavistoa vastaan. Tiernapoikariettailu oli itselleni liikaa.
En voi äänestää kumpaakaan
stubbido voittaa vaalit kuitenkin: sen on jo eu ja usa päättänyt valmiiksi.
Lyhyt vastaus. EN!
Sotisi periaatteitani vastaan. Koulukiusaaja voi saada anteeksi, mutta ei sopiva valtion ykkösvirkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä kai, mutta en usko Stubbin muuttuneen. Minulle paras todiste siitä oli se, että hän kasuaalisti mainitsi suorassa presidenttitentissä tekstailleensa vanhan kaverinsa Lavrovin kanssa Firenzestä käsin, kun Venäjä oli juuri hyökännyt Ukrainaan. Suomen valtionjohdon selän takana. Se, että sanoo tuollaista ääneen ja vielä namedroppailun hengessä, kertoo kyllä kaikkea muuta kuin sähläämisen vähentymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki. Stubbin kohdalla ei vain ole mitään todisteita siitä, että näin olisi käynyt. Viimeksi tällä viikolla hän naureskeli ja vitsaili vakavalle aiheelle vaalitentissä ja esitti hyvin mustavalkoisia näkemyksiä ulkopolitiikkaan liittyen - mikä toi mieleen kymmenen vuoden takaisin "tykkään haastaa muiden maiden johtajia" asenteen, jolla hän suututti kymmenisen vuotta sitten kumppanimaiden johtajia.
Vierailija kirjoitti:
Pekka haluaa, että Antonio kakkii sen naamalle.
Se on Pekasta niin ihanaa...
Siksi valintani on Stubb.
Haavisto oli antanut lausunnon Vihreälle langalle jossa totesi että Antooniolla on vatsa ripulilla jännityksestä.
Ja se se on vasta ihanaa, totesi Pekka kiimoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Haavistoa.
Ajattelen olevan vakaampi kuin epävakaampi kilpakumppaninsa.
Minä taas äänestin Haavistoa vastaan. Tiernapoikariettailu oli itselleni liikaa.
Sä et ole sitten ollenkaan seurannut politiikkaa. Stubb on edistänyt tiernapoikien riettailuasioita vuosikymmeniä eri tehtävissä ja keskeisissä asioissa. Huomattavan paljon enemmän kuin Pekka. Pekka on ihan amatööri tiernapoikapolitiikassa Stubbiin verrattuna. Mutta onneksi olkoon, tulet saamaan mitä tilasit äänelläsi.
Vierailija kirjoitti:
En ole Vihreä eikä kiinnosta ehdokkaiden intiimielämät.
Mietin valinnassani vakautta, neuvottelutaitoja, kokemusta, osaamista. Epävakaaseen maailmanaikaan.
Rehn oli 1.valintani, nyt se on Haavisto, sillä Stubista ei noita ominaisuuksia löydy. Hän haluaa vain huomiota ja kivan CVn.
Pekka haluaa, että Antonio kakkii sen naamalle.
Se on Pekasta niin ihanaa...
Siksi valintani on Stubb.