Te jotka ette välitä kummastakaan pressaehdokkaasta, äänestättekö silti?
Huonot puolet on 50-50. Rehn olisi ollut minun ehdokkaani, ylivoimaisesti, vaikka muuten en keskustapuolueesta perusta.
Kommentit (214)
En oikeasti tykkää kummastakaan ehdokkaasta mutta äänestin silti Stubbia jotta vältyttäisiin pahimmalta.
Rehniä äänestin koska vaikutti tolkun mieheltä, inhimilliseltä ja enemmän Niinistömäiseltä. Näistä kahdesta valitsen samoin periaattein eli Haavisto.
Älkää jättäkö tyhjää lappua, koska on riski että siihen piirretään jommankumman ehdokkaan numero. Jos ei halua kumpaakaan äänestää mutta haluaa äänestyspaikalla käydä, kirjoittakaa tai piirtäkää lappuun ennemmin tyhjän sijaan.
Itse jätän menemättä ja olen nukkuvien prosenteissa. En vaan pysty äänestämään tällä kertaa kumpaakaan, koska molemmat niin kaukana omasta arvomaailmasta ja maailmankatsomuksesta. Nukun yöni rauhallisemmin kun tiedän etten ole kumpaakaan näistä ehdokkaista valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Huonoista vaihtoehdoista ekalla kierroksella vähiten huono oli Rehn, toisella kierroksella Haavisto on vähemmän huono.
Stubido on ehkä kaikkein huonoin kaikista ehdokkaista. En käsitä kuka sitä äänestää. Vanhemmat ihmiset muistaa sen toilailut (ellei ole dementoitunut) ja nuorempien luulisi näkevän tuon teennäisen pöyhkeilyn läpi. Toisaalta, onhan meillä muutenkin ihmisiä, jotka ajautuvat esim. ihmissuhteisiin narsistien hyväksikäytettäväksi, eivät siis tunnista ihmisen todellista luonnetta naamionsa takana ja menevät halpoihin puheisiin, vaikka tyhjät tynnyrit vain kolisevat... Ehkä nämä samat tyypit sitten äänestävät tuota.
Samaa mieltä ja näin äänestinkin.
Hälyttävää miten ihmiset ovat vietävissä. Hallituksen toimia kritisoidaan laajasti mutta sitten kannatetaan Petturi Urpon valitsemaa ehdokasta presidentiksi. Uskomatonta typeryyttä.
Äänestin Mikaa. Kiinnostus jäljellä oleviin kiusaajiin lopahti suorilta nollaan. En äänestä enää.
"Nukun yöni rauhallisemmin kun tiedän etten ole kumpaakaan näistä ehdokkaista valinnut."
Kuin kynästäni.
Vierailija kirjoitti:
Ekalla kierroksella Rehn, nyt Stubb
Äänestin ekalla Haavistoa, tokalla myös Haavistoa. En siedä tuon toisen makeaa neitimäisyyttä ja "minä"-höpötystä.
Rutto vai kolera? Siinäpä vasta kysymys!
Hieman huolestuttaa ajatella seuraavaa reilua 3 vuotta kun sekä hallitus että presidentti jakaa kansaa...
Olisimmepa saaneet Rehnin. Stub on mainosmies, ei mikään johtaja.
Pakkohan se on, kun silti voi vaikuttaa. Stubb olisi täysi katastrofi kun taas Haavisto diplomaattinen ja karismaattinen sekä asiantuntevampi. Joten haavistolle ääni, vaikka Rehn ehdokkaani olikin. En jaa asioita haavoston taustalla ja ideologiassa, mutta noissa kahdessa henkilönä ja presidenttinä on suuri ero. Stubbin yleinen epäpätevyys ja vastenmielisyys on suurta.
Äänestän, mutta en pidä kummankaan valintaa totaalisena katastrofina.
Protestissa mukana siis, äänestän numeroa 5! Kosto on suloinen vihervasemmisto medialle!
En pysty äänestämään kumpaakaan. Äänestään protestiksi uudelleen Rehniä.
Vierailija kirjoitti:
En pysty äänestämään kumpaakaan. Äänestään protestiksi uudelleen Rehniä.
Mietin aiemmin samaa, harmittaa niin miksei ihmiset tajunneet että hän olis ollut eniten koko kansan pressa. Haavistoa kävin kuitenkin nyt äänestämässä, koska on vähemmän hasardi kuin Stub.
En ole Vihreä eikä kiinnosta ehdokkaiden intiimielämät.
Mietin valinnassani vakautta, neuvottelutaitoja, kokemusta, osaamista. Epävakaaseen maailmanaikaan.
Rehn oli 1.valintani, nyt se on Haavisto, sillä Stubista ei noita ominaisuuksia löydy. Hän haluaa vain huomiota ja kivan CVn.
Olen ulkomailla ja tänään olisi ollut viimeinen ennakkoäänestyspäivä. Jätin ensi kertaa ikinä nyt äänestämättä. Sen ratkaisi oikeastaan Timo Soinin kommentti parin päivän takaa, että tietty leiri "pitää nyt pari viikkoa f a s I s t I ja r a s I s t I - kortit pannassa".
Ääneni on oikeastaan viesti Orvolle, ei mielipide paremmasta presidentistä. Viesti on sössit sinulle annetun mahdollisuutesi.
Kävin antamassa protestiäänen. Minulle on yhdentekevää kumpi ketkuista tulee valituksi.
Komukkalehden päätoimittajana ollut kaveri pressaksi, no ei. Siksi stubbi
Rehn olisi lopulta ollut paras, vaikken kepulaisesta pekkaroinnista välitä tippaakaan. Viimeinen kierros onkin valinta ruton ja koleran välillä. Molemmat ovat liberaaleja, omahyväisiä, pää syvässä omassa per seessään olevia, lopulta ei kovin paljon maalaisjärkeä omaavia ehdokkaita. Molempien osalta voisi kuvitella, että nettirunk kaus ei heitä saa laukeamaan, mutta heijastus omasta naamasta kuvaruudulla sen tekee. Samaa poliittisten hahmojen sarjaa kuin samarin.