Yle: Japanissa 25-vuotias nainen on jo pahasti yli-ikäinen
https://yle.fi/aihe/a/20-10006177
"- Minua verrataan joulukakkuun.
Näin sanoo 26-vuotias näyttelijä Mika Mano.
Joulukakkuun?
Istumme Manon kanssa tokiolaisen pasta-ravintolan terassilla Nakameguron alueella.
Alue on nuorten varakkaiden aikuisten suosima, täynnä pieniä kahviloita, ravintoloita ja putiikkeja. Kaupunginosan läpi virtaa Meguro-joki, jonka varrella ihmiset viihtyvät. Varsinkin kirsikankukkien aikaan jokivarren kukkaloistoa tullaan katsomaan myös kaukaa.
Joulukakku taas on Japanissa kermakakku, jollaisia perheissä syödään jouluna, aivan kuten Suomessa joulukinkkua tai laatikoita.
Mika Manon ajatus menee näin. Joulukakku vanhenee aaton jälkeen ja jo 25. joulukuuta sitä myydään alennuksella. Ja Manon ikäinen nainen on kuin joulukakku.
Hän on itse 26-vuotias, siispä hänen mukaansa tässä yhteiskunnassa parasta ennen -päivä on menossa umpeen. Se tarkoittaa sitä, että nyt jos koskaan pitäisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia."
Japanissa asiat sentään uskalletaan sanoa, niin kuin ne ovat! Täällä Suomessa jos menisi tuollaista sanomaan, niin varjele, millaisen äläkän feministit nostaisivat!
Kommentit (127)
Kyse onkin siellä perheen perustamisesta eli lapsista. Suomessa miehet eivät edes ymmärrä mistä lapset saavat alkunsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun tapaus on ihan totta. Ei mulla ennenkään vientiä ollut paljon mutta yhtäkkiä loppui kuin seinään. Toki muutkin tekijät voi vaikuttaa kuin ikä.
N27"
Ensimmäinen viestini tähän ketjuun, mutta varmaan ne ovat sitten nuo muut tekijät, kun minullakin näin lihavana kolmekymppisenä on "vielä vientiä". Olen itseasiassa ollut tällä 29-33 ikävälillä suositumpi kuin koskaan aiemmin elämässäni, vaikka olen "tätimäistynyt" kovaa tahtia. Olen tasapaksu, laittamaton maatilan emäntä -tyyppinen nainen (joskus olen myös kuullut olevani dadbodin naispuolinen vastine, jonkinlainen "mammakroppa"), ja miehiä ikäväliltä 25-45 saa oikein hätistellä kimpusta.
Sulla on sitten jotain muita vetovoimaisia tekijöitä. Nätit kasvot, nuorekas olemus tms.
No kasvot se ei ainakaan ole, se on itsea
Jos oikeasti olet muotoa matami ja kasvot kuin lapiolla runnotut, niin pidän aika epätodennäköisenä että miehiä on jonoksi. :D Joko aliarvioit itseäsi tai miehet "tähtäävät alaspäin" parinvalinnassa. Eivät uskalla yrittää kauniimpia?
Suomessa ollaan näissä asioissa täysin Japanin tiellä. Mutta me tehdään vielä yksi ja hyvin suuri virhe sen lisäksi.
Meillä syrjitään myös ihmisiä sieltä ikähaarukan yläpäästä. Japanissa työllistetään myös ikääntyneitä, mutta meillä +50 vuotiaat on työelämässä enää ongelmajätettä joista koitetaan päästä eroon ja työntää pelkästään yhteiskunnan elätettäviksi. Eli me tuhlataan resurssit kahdesta suunnasta. Ja ihan omalla tyhmyydellä ja lyhytnäköisellä ajattelulla. Kukaan ei voi suunnitella elämäänsä enää 3 kuukautta pidempää/kvartaalitalous. Suomi tekee hidasta itsemurhaa tällä toiminta mallilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun tapaus on ihan totta. Ei mulla ennenkään vientiä ollut paljon mutta yhtäkkiä loppui kuin seinään. Toki muutkin tekijät voi vaikuttaa kuin ikä.
N27"
Ensimmäinen viestini tähän ketjuun, mutta varmaan ne ovat sitten nuo muut tekijät, kun minullakin näin lihavana kolmekymppisenä on "vielä vientiä". Olen itseasiassa ollut tällä 29-33 ikävälillä suositumpi kuin koskaan aiemmin elämässäni, vaikka olen "tätimäistynyt" kovaa tahtia. Olen tasapaksu, laittamaton maatilan emäntä -tyyppinen nainen (joskus olen myös kuullut olevani dadbodin naispuolinen vastine, jonkinlainen "mammakroppa"), ja miehiä ikäväliltä 25-45 saa oikein hätistellä kimpusta.
Sulla on sitten jotain muita vetovoimaisia tekijöitä. Nätit kasvot, nuorekas olemus tms.
Mulla ainakin niin hyvä luonne että miehet tykästyy, olin sitten ollut minkä ikäinen tahansa
Mikä tämä on tämä hysteria naisten iästä? No ilmeisesti keino yrittää alistaa. Kun ei enää mitään muutakaan keinoa ole, johon tarttua. Kyllä on säälittävää ja noloa.
Kyllä se pipari on ihan hyvä kolmikymppisilläkin. Ehkä kosteus vähenee 40 kohti, se on toki harmillista.
Vai sellaista tällä kertaa. Itse olen 41-vuotias ja enpä ole vielä huomannut parasta ennen päiväyksen menneen. Miehiä riittää kyllästymiseen asti ja varsinkin nuorempien miesten keskuudessa tälläinen lapseton, treenattu, koulutettu, itsenäinen, nätti nainen on aika kuumaa kamaa. Tällä hetkellä tapailen 10 vuotta nuorempaa miestä. Ihan oikeasti ei kannata uskoa aina kaikkea mitä mediassa ja varsinkaan täällä palstalla totuutena toitotetaan.