Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Japanissa 25-vuotias nainen on jo pahasti yli-ikäinen

Vierailija
01.02.2024 |

https://yle.fi/aihe/a/20-10006177

"- Minua verrataan joulukakkuun.

Näin sanoo 26-vuotias näyttelijä Mika Mano.

Joulukakkuun?

Istumme Manon kanssa tokiolaisen pasta-ravintolan terassilla Nakameguron alueella.

Alue on nuorten varakkaiden aikuisten suosima, täynnä pieniä kahviloita, ravintoloita ja putiikkeja. Kaupunginosan läpi virtaa Meguro-joki, jonka varrella ihmiset viihtyvät. Varsinkin kirsikankukkien aikaan jokivarren kukkaloistoa tullaan katsomaan myös kaukaa.

Joulukakku taas on Japanissa kermakakku, jollaisia perheissä syödään jouluna, aivan kuten Suomessa joulukinkkua tai laatikoita.

Mika Manon ajatus menee näin. Joulukakku vanhenee aaton jälkeen ja jo 25. joulukuuta sitä myydään alennuksella. Ja Manon ikäinen nainen on kuin joulukakku.

Hän on itse 26-vuotias, siispä hänen mukaansa tässä yhteiskunnassa parasta ennen -päivä on menossa umpeen. Se tarkoittaa sitä, että nyt jos koskaan pitäisi mennä naimisiin ja hankkia lapsia."

Japanissa asiat sentään uskalletaan sanoa, niin kuin ne ovat! Täällä Suomessa jos menisi tuollaista sanomaan, niin varjele, millaisen äläkän feministit nostaisivat!

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallinen suomalainen nainen ja Japanissa sain huomiota miehiltä liikaakin, ja ikäluokka oli arviolta 20-60 jotka kiinnostui. Hetken seurustelin 30 vuotiaan kanssa. 

N37

Pitääkö paikkaansa että aasialaisilla miehillä on pieni muna?

Vierailija
42/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suomessakin 25v nainen alkaa olemaan jo yli-ikäinen koska ne lihoo ja rupsahtaa aika nuorena. 

M46

Joo ja miehet pysyy ikuisesti hehkeinä, hohdokkaina ja nuorekkaina! Koskaan en ole muuten tavannut +30v. suomimiestä, joka näyttäisi päivääkään alle 30v. Useita naisia sen sijaan kyllä.

Toisekseen, eikös japanilaiset nimenomaan ole tunnettuja pitkästä iästään ja siellä monet voi elää jopa yli 100-vuotiaiksi? Miten tämä sitten toimii, jos parasta ennen menee umpeen jo kolme neljännesvuosisataa sitä ennen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kinuskikakku

Vierailija
44/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja omat kermatkin voisin vatkata joulukakun päälle! T: M65+

Mitä säkin vanhuudenhöperö ukko vatkaat, kun ei sulla enää edes muna pelitä 👴

Vierailija
45/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessakaan ei syntyvyys nouse koska naisista tullut todella nirsoja. Tavis naiset ei halua tavis miehiä vaan komeita top 10 miehiä eli pitää olla komea pitkä ja rikas. Tavis näköisen miehen kanssa naiset ei lapsia halua vaikka 90% naisista on taviksia. Joku 40 vuoden päästä suomessa ei ole ketään jotka suomea puolustaa. Venäjä saa tämän maan ilman sotaa.

En ole koskaan tavannut suomalaista naista joka haluaa rikkaan miehen. Pituudesta toki moni kyllä viehättyy. Mutta ihmettelen tätä että SUOMALAINEN nainen on muka rikkauksien perään🤔 Erikoisessa seurassa liikutte jos näin on

Mistä se kertoo että akka ei saa haluta mitään mutta mies saa aina nimensä jatkumaan ja hän saa vaatia pelkkiä poikia? Mieti sitä.

Vierailija
46/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallinen suomalainen nainen ja Japanissa sain huomiota miehiltä liikaakin, ja ikäluokka oli arviolta 20-60 jotka kiinnostui. Hetken seurustelin 30 vuotiaan kanssa. 

N37

Tässä varmaan syy japanilaisten naisten nirsoiluun. Suomalainen mies on heille hyvinkin kiinnostava. Japanilaiset miehet taas kiinnostuu suomalaisesta naisesta koska, noh, suomalainen nainen tunnetusti antaa helpommin 

Vierailija
47/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin vasta päälle 26 v etsimään miestä. Ja ei, en ollut harrastanut seksiä tai pyöriny k*llukarusellissa. Miehen tapasin 26v ja nyt ollaan oltu yhdessä 7 vuotta. Tuohan on just hyvä pariutumisikä 25-29 vuotta

Vierailija
48/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei kai kukaan nyt Japania miksikään misogyniasta vapaaksi mallimaaksi ole väittänytkään? Vai pitäisikö meidän suomalaisten naisten nyt kollektiivisesti huolestua mitä mieltä japanilaiset miehet meistä ovat?

Eikä tästä "päiväyksestä" huolimatta ollut mitään ongelmaa löytää Japanissa miesystävää 30-vuotiaana. 

Naisia yritetään lietsoa paniikkiin milloin mistäkin. Moni japanilaisnainen ei edes halua seurustella, saati hankkia perhettä.

Vierailija
49/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mull kävi niin et aamulla kahvipöytään tytön ja sen vanhempuen kaa, siinä sitte kahvit juotiin. Ni tytön äiti sit sano et

jai sä tiedät et neiän k*** on vasta 14 vuotias.

näytti muuten ihan takuuvarmasti ja olus menny täysikäsestä

kyllä punotti korvia, vähin äänin poistun ja jätin tytön rauhaan siemenineen ja ite olin sillon 28

En ymmärtänyt tästä sepustuksesta mitään. Huolestuttavan moni ei osaa kirjoittaa selkeästi.

Ja sitten ne ihmettelee, miksei kiltti mies kelpaa. Kirjoitustaidoton hölmö. 

Vierailija
50/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N37

Tämäpä, oman ikäiset ja itseä paljon nuoremmat kiinnostuivat. Ja varmaan vanhemmatkin mutta en heitä paljon tavannut.

Vierailija
51/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Kyllä pitää. Olen katsonut japanilaista pokea ja kaikilla on sellaiset camping-makkarat.

Pidän japanilaisten tyylistä harrastaa seksiä, siis miesten tyylistä. Jotenkin luonnollisempaa eikä niin suorituskeskeistä. Ei tarvitse olla edes iso kikuli, tuntuu silti kivalle. 

Vierailija
52/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mull kävi niin et aamulla kahvipöytään tytön ja sen vanhempuen kaa, siinä sitte kahvit juotiin. Ni tytön äiti sit sano et

jai sä tiedät et neiän k*** on vasta 14 vuotias.

näytti muuten ihan takuuvarmasti ja olus menny täysikäsestä

kyllä punotti korvia, vähin äänin poistun ja jätin tytön rauhaan siemenineen ja ite olin sillon 28

En ymmärtänyt tästä sepustuksesta mitään. Huolestuttavan moni ei osaa kirjoittaa selkeästi.

Ja sitten ne ihmettelee, miksei kiltti mies kelpaa. Kirjoitustaidoton hölmö. 

Enemmän huolestuttaa mies joka päätyy 14 vuotiaan seuraan luullen tätä vanhemmaksi...Ei ole tuossa kirjoitustaidolla väliä

Vierailija
53/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä totta kai haukutaan suomalaisnaiset lyttyyn, mutta Japanissa olin hyvin suosittu. Myöskin aina luultiin paljon nuoremmaksi, kun taas yhtä suomalaismiestä luultiin minun oikeaa ikääni vanhemmaksi vaikka on viisi vuotta nuorempi.

Että jatkakaa vain sitä haukkumista, ei se totuutta muuta.

Vierailija
54/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on syy miksi fiksut ihmiset kiertää Suomen kaukaa..

Vierailija
55/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy miksi en ymmärrä japanilaisia. Huh, huh 26 on aika nuori nainen. Noilla on ikäkriisit ihan eri tasolla eikä mitenkään terveellä pohjalla. 

M.52

Vierailija
56/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Jos noin muiden miesten munat kiinnostaa, voi mennä katsomaan tilastoja.

Finland 13.77 cm, Japan 13.56 cm

Vierailija
57/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täälläkin saa kuulla olevansa eltaantunut ja pilalla kun ikä menee yli 25. Pahimmat haukkujat on sitä mieltä että jo 17 v jälkeen nainen on pilalla. Mutta niin sitä vaan on miehen rinnalleen löytänyt aina vaikka ikää jo yli neljäkymmentä. Ja ihan vakavia suhteita eikä mitään yhden illan juttuja.

Vierailija
58/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on myös paljon enemmän ihmisiä kuin täällä joten porukkaan mahtuu paljon sellaisia jotka pitävät itseään vanhemmistakin naisista. Naimisiin ylipäätään mennään sielläkin myöhemmin kuin ennen, eikä enää ole pakko mennä ollenkaan.

Vierailija
59/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N37

Jos noin muiden miesten munat kiinnostaa, voi mennä katsomaan tilastoja.

Finland 13.77 cm, Japan 13.56 cm

suomalaisilla miehillä on Euroopan pienimmät munta. Johtuu siitä että ollaan mongoolien jälkeläisiä.

Vierailija
60/127 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mitä mieltä iästä muut ovat. Oli suomessa tai muualla.