Miksi jotkut suhtautuvat negatiivisesti somevaikuttajiin?
Kommentit (69)
Kivoja ovat suurin osa, mut kaikista ammattiryhmistä(?) löytyy niitä pahoja omenia kans.
Seuratkaa parempia tekijöitä.
En osaa kuvitella vaikuttuvani jonkun kaupustelijan kommenteista. Sulaa tyhmyyttä.
Mikä tekee ihmisestä vaikuttajan? Se että prseilee,palvoo peilikuvaansa ja mainostaa jatkuvasti turhaa krääsää.myy turhia kurssejaanmillon mistäkin aiheesta
Kuka nyt haluaisi olla tai lapsetaan, Tuksu ykkösen, kakkosen tai Tuksu kympin. Ei kukaan, jos vain pikkasen on älynystyröitä.
Onlyfans, maailman vanhimman ammatin harjoittaja.
Oudot kaupalliset yhteistyöt vaikka päältä näkee, että toi mainostaa tuotetta tasan tarkkaan vain rahan takia. Meikkivaikuttajien jäätävät meikkimäärät ahdistavat. Se yksikin turkulainen kapeahuulinen muikkeli unboxaa pakettaja silleen, että melkein heittelee niitä pitkin poikin luettuaan nimen puolihuolimattomasti.
Sitten kymmenet kuvat samasta kuvakulmasta tai samalla kasvojen ilmeellä ahdistaa - yksi tai max kaksi hyvää kuvaa riittää.
Oman elämän feikkaaminen ärsyttää. Miksei välillä voi sanoa, että nyt on huono päivä ja harmittaa?
Se mietityttää, että onko toi vaikuttajan homma avioliiton menettämisen väärti? Miten monien liitto onkin päättynyt eroon? Kuka mies oikeasti jaksaa tuollaista feikkaamista? Ruoat jäähtyy ravintolassa kun niitä pitää kuvata moneen kertaa someen.
Somevaikuttajat ärsyttävät koska he julistavat omat mielipiteensä ainoina oikeina. Moni vielä on olevinaan asiantuntijaa ilman koulutusta. Ja se mainostainen on myös ärsyttävää. Maailman turhin työ
En seuraa. Mitä heissä on kadehdittavaa.
Olin bloggaaja yli 15 v sitten. Tein työtä siinä sivussa, 2 postausta viikossa. Kivaa työtä. Joku sisustuspuoti avattiin ja siellä oltiin, bloggaajat rinta rinnan ja kaikki tehtiin samasta tilaisuudesta juttua. Tein 3 joulua yhteistyötä yhden keittiökaupan ja sisustusliikkeen kanssa. Pidettiin tilaisuus lukijoille, sain pienen % myynnistä ja toivetuotteen joululahjaksi. Bloggaajia oli vähän, nopeasti pääsi tunnetuksi. Jos olisin jatkanut, minulla voisi olla nyt yli 10 t kk tulot, mutta oma elämä olisi pitänyt antaa julkiseksi.
Väh kerran kk minut edelleen tunnistetaan, etenkin, jos käyn pienemmillä paikkakunnilla
Minä en pidä siitä, että vaikuttajat painottavat työnsä olevan todella tärkeää ja vaativaa. Tiedän itse sometöitä tehneenä, että ne vievät aikaa. Se vaiva ei kuitenkaan ole lähellekään sitä, mitä palkkatöissä käyminen jollakin ulkopuolisella on. Moni vaikuttaja elää todella leppoisalla päivärytmillä, käy keskellä päivää jossain pilateksessa ja pitkällä lounaalla kaverien kanssa. Näytä minulle sairaanhoitaja tai lastentarhanopettaja, joka tekee samoin.
Vaikuttajat liioittelevat työnsä vaativuutta. On oikeasti luksusta tehdä omaan tahtiin etätöitä kotoa käsin, kokemusta on siitäkin. Arvostan sata kertaa enemmän jokaista, joka on aidosti yhteiskuntaa pyörittävässä työssä.
Suhtaudun negatiivisesti, koska eivät tuo mitään hyvää aikaan yhteiskunnan eteen. Kiinakrääsää, matkailua tai muuta turhaa menee ehkä enemmän kaupaksi, mutta ei tuolla maailmaa auteta. Paljon arvokkaampaa olla töissä vaikkapa siivoojana, lähihoitajana, palomiehenä, opettajana tai insinöörinä.
Toisena tietenkin veronkierto saaduista lahjoista/näytteistä, kuten jo mainittu.
On se vähän hassua jos joku miljonäärin vaimo toimii vaikuttajana. Kellä normi ihmisellä on varaa vaikuttua sellaisesta elämästä. Tulee vain alemmuuden tunne.
Toisaalta. Mun mielestä Sara Sieppi on magee. Mimmi vetäissyt kunnon massit monena vuonna. Onhan se yhteiskunnan kannalta parempi juttu kuin että olisi vaikka sairaanhoitaja. Hän maksaa monen hoitajan palkan veroissa. Ja jos asiaa miettii tarkemmin, niin Sara Siepin (tai vastaavien) somekanavalla on paljon isompi yleisö kuin vaikka esim. maikkarilla. Ei maikkarille saa mitään mainosta alle 50k. Miksi Saran pitäisi tehdä mainoksia halvemmalla.
Luultavasti siksi, että somea ei pidetä oikeana työnä ja siitä ansaittu raha on siis väärin ansaittua.
Ärsyttäähän teitä kaikki RoniBäckit ja Nikot ja Santut yhtä paljon? Vai onko somemaailma tyhmää vain silloin kun nuoret naiset tienaa sillä?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäähän teitä kaikki RoniBäckit ja Nikot ja Santut yhtä paljon? Vai onko somemaailma tyhmää vain silloin kun nuoret naiset tienaa sillä?
Kyllä! Tube on täynnä sössöttäviä pällejä, joilla ei ole mitään annettavaa.
Osa somessa olevista ns vaikuttajista ovat lähinnä epävakaita oman elämänsä häviäjiä. Jääneet paitsioon, reunalle.
Koulutuksen puute yksi asia. Sometyö mitään työtä ole, kouluttamattomat puhuvat somessa mitä sylki suuhun tuo, mainostavat tuotteita joista eivät tiedä hevon kukkua.
Vaikuttaisivat vähän syvällisemmin, asioissa joilla on oikeasti väliä. Perehtyisivät maailman asioihin.
Jos iso tuulenpuuska henkäisisi heidät pois maan päältä, maapallo pyörisi yhä radallaan ja yhteiskunta samoin.
Se heidän työ on niin tärkeää, että jos katoaisivat, kukaan ei huomaisi mitään tai jos huomaisikin ei tulisi kaipaamaan. Tuote-esittelijöitä.
Sanon heti alkuun, etten seuraa yhtäkään vaikuttajaa. Olen kyllä käynyt katsomassa monenkin julkaisuja, jotta voin sanoa tietäväni mistä puhun.
Ärsyttää se, että he saavat tuotteita ja esim. matkoja ilmaiseksi (sitä "työtä" vastaan, juu), vaikka monella olisi nimenomaan varaa itse ostaa. Uskon että valtaosa seuraajista on tavallisia palkansaajia, joista monelle moinen kuluttaminen on taloudellinen mahdottomuus.
Minkä esimerkin he antavat omille lapsilleen kun tavaraa aina vaan saapuu ja työ on hölöttämistä ja jotain tiktok-videoiden tekoa.