Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakko on ylimitoitettu

Vierailija
01.02.2024 |

Orpo, Satonen, Kivelä ja muut EK:n cuck pojat kertovat että lakot ovat ylimitoitettuja. Jos kerran näin on, niin voisivatko kertoa mikä on se oikea mitoitus. Millä määrällä lakkoilua nuo pässit saadaan tajuamaan että EK:n agentteja ei eduskuntaan haluta.

Kertokaa mikä on se mitoitus joka estää tämän tuhon, niin lakkoillaan sitten just sen verran.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Mikä pelottaa paikallisessa sopimisessa tai siinä, että ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen? Näin työvoimapulan aikaan, et hyvillä työntekijöillä ole mitään hätää. Daikuttajat voikin mun pullesta irtisanoa. Tarkoitan näitä, jotka jatkuvasti saikuttaa. En voi ymmärtää poliittista lakkoilua. Vanhanaikasta, kallista ja firmat kärsii. Kunpa lakkoilijat ymmärtäisivät, että kysymys on siitä, että rikkaat ay pomot pelkäävät tällä hetkellä vain oman asemansa heikennyksiä, kun nuoria tää lakkoilu ei kiinnosta. Laiskoja vaan.

Olet lammas. Saikkuttajan saa irtisanottua jo nyt ei siihen mitään lakimuutosta tarvita. Poistetaan vain työntekijää suojaavat lait hyvinhän se sujuu suomessakin jo. Miettikää vaikka joku ulkomaalainen raksamies. Ei mitään lakia suojana. Haluattetko te kaikki lapsillenne sam

Oikeuskäytännön mukaan hyväksyttävänä perusteena työnantajan tekemään purkamiseen koeajalla pidetään mm. seuraavia:

-työn suorittamiseen liittyvä puutteellisuus

-myöhästely ja luvattomat poissaolot

-yleinen sopimattomuus työhön

-
sopeutumattomuus työpaikan olosuhteisiin

Miten tämä voi olla riittämätöntä?

Vierailija
62/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Mikä pelottaa paikallisessa sopimisessa tai siinä, että ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen? Näin työvoimapulan aikaan, et hyvillä työntekijöillä ole mitään hätää. Daikuttajat voikin mun pullesta irtisanoa. Tarkoitan näitä, jotka jatkuvasti saikuttaa. En voi ymmärtää poliittista lakkoilua. Vanhanaikasta, kallista ja firmat kärsii. Kunpa lakkoilijat ymmärtäisivät, että kysymys on siitä, että rikkaat ay pomot pelkäävät tällä hetkellä vain oman asemansa heikennyksiä, kun nuoria tää lakkoilu ei kiinnosta. Laiskoja vaan.

Olet lammas. Saikkuttajan saa irtisanottua jo nyt ei siihen mitään lakimuutosta tarvita. Poistetaan vain työntekijää suojaavat lait hyvinhän se sujuu suomessakin jo. Miettikää vaikka joku ulkomaalainen raksamies. Ei mitään lakia suojana. Haluattetko te kaikki lapsillenne sam

Se että työnantajat eivät ymmärrä työehtosopimuksia ja lainsäädäntöä ei tarkoita ettei jotain voi tehdä. Suomessa vaan usea työnantaja ei koskaan edes avannut TESsiä. Sitten tulee ongelmia ja itketään kun ilkeä liitto kiusaa. Minä kun vain halusin antaa kenkää kertomatta syytä. Onhan minua ottanut saikut aivoon jo pari viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha höpöhöpö. Voin työttömänä korkeastikoulutettuna ammattilaisena sanoa että meitä on satoja tuhansia kyllä löytyy työntekijä aina.

Ehkä Hesburgeriin. Meillä on edellisistä kuudesta rekrykierroksesta saatu onnistuneesti loppuun kaksi. Noista kierroksista kaksi oli samaan työtehtävään. Ei löydy lähtijöiden tilalle uutta korkeastikoulutettua, ei millään.

Tosin tehtävät vaatii erikoisosaamisia. Edessä on "linjan" alasajo. Naapurissa kävi vähän samalla lailla, kun sopivaa dippi-inssiä ei löydetty minkään ilmoituksen tai verkostojen kautta. Ne pysty sentään ostamaan palvelun ulkomailta, jostain Aasiasta, ei Kiinasta. En tiedä johtuiko siitä, mutta sen startupin kiito pysähtyi vakavaan suunnitteluvirheeseen. Oli käytetty liikaa rahaa väärin suunniteltuun linjastoon.

Vierailija
64/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on laimeaa tuo lakkoilu.

Hallitus tekee päätöksensä ja lakkoilijat vikisee.

Hallitus voi kieltää poliittiset lakot. Siinä on tuon vikinän raja.

Vierailija
65/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eloranta sanoo, että toivottavasti ihmiset ymmärtävät vaikeudet, mitä lakko aiheuttaa.  No , ei ymmärrä eikä hyväksy.   

Kyllä ne sitten ymmärtää kun saa irtisanomislapun kouraan tarpeeksi lakkoiltuaan ja uhottuaan.

Vierailija
66/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lakon tarkoitus ole aina aloittaa neuvottelut. Kaikki asiantuntijat sanovat että hallitus ei ole aidosti neuvotellut näistä asioista ennen lakkoja. Niin kauan kun aidot neuvottelut eivät ala, lakko on alimitoitettu.

Pitää olla ensin joku asia miksi lakkoillaan ja neuvotellaan. Luulisi että pelkän paikallisen sopimisen laajentamisen kykenisi ay-pamput sopimaan ilman lakkoa pelkällä lakikirjan heiluttelulla.

Niinhän ne pystyykin, mutta nyt taitaa kyseessä olla arvovalta ja se viimeinen taistyo. Ammattiyhdistysten jäsenmäärät ovat romahtaneet, enkä yhtään ihmettele. Nytkin ihmiset lakkoilevat jonkun loisten puolesta, mutta mitään ei saada työntekijöiden puolesta aikaiseksi. 

Täälläkään harva edes tietää, mistä noissa lakoissa on kyse, kunhan arvailevat 

Vierailija
67/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lakko on vas sari AY-liikkeen yritys kaataa hallitus, kun rahaa ei jaetakaan holtittomasti kuten edellisen hallituksen aikana. Hallitus ei ole sopijakumppani työmarkkinaneuvotteluissa ja tämä lakko on todellakin ylimitoitettu ja kalahtaa lakkoilijoille omaan nilkkaan. Ei riitä sympatiat lainkaan tällaisille laittomille lakoille!

Vierailija
68/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen lakko on ay-liikkeen kuolinkorinaa. Tulisitte vaan nykypäivään.

Vierailija
69/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene lakkoon. Äänestin hallituspuoluetta ja olen hallituksen kanssa samaa mieltä että nykymeno ei voi jatkua. Saavutetuista eduista pitää tinkiä ja syödä sen verran mitä tienaa. Oppositio haluaa kaataa hallituksen ja saada uudet vaalit kun edellinen meni vasureilla penkin alle. En myöskään hyväksy poliittisia lakkoja joissa kärsii firmat. 

Vierailija
70/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis en ole lapsi. Takana yli 20 vuoden työura. En kuulu liittoon. Ikinä ei ole kohdeltu asiattomasti.

Ehkä siihen on syy.

Hyvä tuuri? Kaikenlaisia ihmisiä on kummallakin puolella. Suurin osa on ihan tavallisia. Mutta sitten on ne loput 5-10%.

Vierailija
71/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittinen lakko on ay-liikkeen kuolinkorinaa. Tulisitte vaan nykypäivään.

Missä ne sitten on? Ainakin tämän päivän uutisissa puhuttiin näistä asioista, joten kai ne täällä on?

Vierailija
72/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tee mieli tukea yhtäkään suomalaista yritystä tällä hetkellä. 99% yrittäjistä loppupeleissä ajavat tätä palkansaajien kurittamista. Pois luettuna tietenkin  ruokalähetit ym pakkoyrirräjät. Hyvä että wolt-kuskejakin näkyi Senaatintorilla! 💪ei piiruakaan periksi!!! 

Vierailija
73/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja äänestäneet on oletettavasti tyytyväisiä siinä vaiheessa, kun saadaan Suomeen "Ameriikan malli", eli duunarit saa tehdä kolmea työtä minimipalkalla selvitäkseen hengissä ja kasvattaa muksunsa trailer parkeissa, kun palkalla ei koskaan ole mitään asiaa vuokrakämppään saati omistusasuntoon. Ja vaikka sen omistusasunnon saisi, ei parane sairastua, koska siitä seuraa potkut, kämppä lähtee alta ja ollaan samassa pisteessä telttahökkelikylässä. Yritä siinä sitten säästää muksulle 200 000 korkeakouluopintoja varten. Kokoomuksen märkää unta kohti ollaan vauhdilla menossa :)

Vierailija
74/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee kun lakkoasetta käytetään häikäilemättömästi poliittisten tarkoitusperien kiristämiseen. Ei tuolla ole mitään tekemistä työntekijöiden aseman parantamiseksi. He ovat pelinappuloina ja lakko on vain osutettu tarkoituksella vaalien ajankohdan kanssa. 

Vierailija
75/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n esittämä väite on ristiriidassa eduskuntavaalien tuloksen kanssa.

Ja vaalilupaukset eivät ole ristiriidassa toteutuneen kanssa???

Vierailija
76/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis en ole lapsi. Takana yli 20 vuoden työura. En kuulu liittoon. Ikinä ei ole kohdeltu asiattomasti.

Ehkä siihen on syy.

Tuuri?

En ole hän kenelle vastasit. Ei itselläkään ole kuin yksi kokemus kaltoinkohtelusta. Siitä on aikaa jo kohta 30v. Sen seurauksena vaihdoin työpaikkaa ja kiinnostuin Ay-toiminnasta. Kokemusta on kertynyt teollisuudesta aika laajalta. Viimeiset 15 vuotta esimiehenä. Olen kuulunut ja kuulun edelleen liittoon. Olen luottamusmies ja kirjoitan tätä lakossa.

Teollisuuden töistä osaan ajatella näin. Mikäli työntekijöiden asemaa neuvotteluosapuolena heikennetään. Heidän palkkatasonsa laskee. Kuinka jyrkästi, sen määrä kuinka paljon heikennetään. Teollisuus tuottaa valtavasti rahaa. Miksi työntekijät ja yhteiskunta eivät saisi tästä osuuttaan. Tehtaita omistavat tahot aina saavat omansa. Jos heikennämme muita ryhmiä, ei tuottavuus vähene, se vain ohjautuu yhä pienemmälle ryhmälle.

Johtajat, omistajat ja muut perijät eivät ole kuolemassa nälkään vaikka toki lehtiä lukemalla sen kuvan voi saada. Varsinkin näin lakon aikana.

Vierailija
77/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on laimeaa tuo lakkoilu.

Hallitus tekee päätöksensä ja lakkoilijat vikisee.

Hallitus voi kieltää poliittiset lakot. Siinä on tuon vikinän raja.

Minäkin olen jo rasvannut itseni valmiiksi Satoselle ja Häkämiehelle. En uskalla olla niitä vastaan. En ole mikään vikisijä, olen kiusaajan hännystelijä.

Vierailija
78/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lakko on vas sari AY-liikkeen yritys kaataa hallitus, kun rahaa ei jaetakaan holtittomasti kuten edellisen hallituksen aikana. Hallitus ei ole sopijakumppani työmarkkinaneuvotteluissa ja tämä lakko on todellakin ylimitoitettu ja kalahtaa lakkoilijoille omaan nilkkaan. Ei riitä sympatiat lainkaan tällaisille laittomille lakoille!

Rahaa ei jaeta holtittomasti?????

Eikö Orpo ole tekemässä valtionvelan uuttaa ennätystä????

Vierailija
79/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykysuomalaiset on lampaita?

Meidän esivanhemmat taisteli jopa asein sortovaltaa vastaan. Useimpien vanhemmat väänti työnantajaa vastaan oikeusasteissa ja järjestöissä.

Nytkö me sitten myydään tuo perintö koska ollaan niin saamattomia nynnyjä. Jotta lapsenlapset pääsee taas aseellisesti kokeilemaan?

Nykymiehet äänestää jotain persuja, koska miehekäs valinta? Mitä miehekästä on nähdä itsensä uhrina (valkoinen lihaa syövä heteromies) ja kiusata vähemmistöjä ja hädänalaisia. 

Koko ikänsä lämpimässä eläneet löysämahaiset miestissi pojat valittaa kuinka pakolaiset tulee ja riistää heitä. Voi jeesus ja luoja varjele mun järkeäni. Jätkät itse ei kestä edes armeijaa kun jalat ei mahdu maihariin. Energiajuomaa menee ja ruudulla istutaan. Mestari pelastaa ja kertoo että sinä olet arvokas koska oot oikean värinen. Antakaa mun kaikki kestää.

Vierailija
80/104 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ KAIKKI PASKA MITÄ ON NYT NIIN JUONTAA JO orpon aikaisimmista TÖPPÄYKSISTÄ KUN OLLUT AIKOINAA HALLITUKSISSA SIELTÄ LÄHTEE NE VELAT KUN RAHAA JAETTIIN RIKKAILLE,,,,ORPON SYYTÄ TÄMÄ  ei NAISTEN MITÄ TAAS PERSU TURVAT JANKKAAVAT TÄLLÄKIN PALSTALLA..

LAKKOA LAKON PERÄÄN...TÄTÄMÄ ON VASTA ALKUA LIITOILTA..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi