Linna 2,naisvankilan arkea . Keskustelua uudesta kaudesta
Itse katsoin vasta yhden jakson ja ihmettelen onko tuolla Kristalla silikonit 😄
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (695)
Vierailija kirjoitti:
monella näkyy jotenkin ,ettei kotona ole ollut normaali olot.alkkis tai väkivalta kodit?lapsellisuus,narsismin tyylinen käytös?
ne kuriirit pitäs laittaa, istuun omiin maihinsa. miksi maksamme niiden luksusvankilan.
sarjassa yllätti,että palvelut pelaa kaikki.elämä on todella paljon parempaa kuin opiskelijan,vanhuksen tai pienituloisen työntekijän palvelut.
Ei pitäisi yllättää. Onhan tuo ihan yleistä tietoa, että Suomessa vangeilla on varsin mukavat oltavat, pääsevät nopeammin lääkäriinkiin kuin tavalliset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Lilja voi tupakoida vaikka käy dialyysissä? Eikö välitä yhtään terveydestään?
Hänellä on elinkautinen. So no.
Suomessa ei ole de facto elinkautista vankeustuomiota, koska jokainen armahdetaan eli pääsee vapauteen. Mitä tuo "so no" tarkoittaa, onko se suomea? Eihän ole järkeä kirjoittaa eri kielellä samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilja vaan julki nokka nyrpyssä ja keskari pystyssä.
Jos ja kun tämä vapautuu, niin epäilen ettei kauan ehdi vapaudessa olla.
Todennäköisesti vapautuu vuonna 2028. Lukemani mukaan on avovankilassa ja kulkee ihmisten keskuudessa nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Lilja sytytytti isovanhempien talon Kangasalalla murhaten enonsa ja isoäitinsä. Elinkautinen aiheesta.
Eli noin 13 vuotta.
Liljan teiniä leikkivä äiti tuo iloisena tuliaisia tyttärelle,joka teki mur"apolton äidin mieliksi.
Sekaisin molemmat.
Mun suunnitelma on että sitten jos rahat eläkkeellä loppuu, niin hakeudun kuriiriksi. Pääsen täysihoitoon. Ja jos vaikka ei ihan heti jäisi kiinni, niin saisi vähän rahaa säästöön millä elää sitten kun täysihoito päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatketaan vankien hoitoa, mutta miksei oikeasti yhtälailla vanhusten- ja vammaisten hoivakodeissa saa yhtä hyviä palveluja? Esin vangilla oikeus päästä salille, opiskella ja ulkoilla, mutta hoivakodeissa ei ole aikaa aina edes 5min askartelutuokioon eikä keretä ulkoiluttaa. Kuinka paljon enemmän vankien hoitoon oikein laitetaan rahaa? Ainakin tuntuu olevan viihtyisämpää ja iltapalallakin monta sorttia juustoa ja leikkelettä.
Kyllä minä koen, että yhteiskunta on minulle velkaa mahdollisemman normaalin elämän, kun se ei pystynyt sitä minulle lapsuudessa tarjoamaan vaan raahasi laitoksesta, perheestä, jne toiseen.
Yhteiskunta ei ole sulle velkaa yhtään mitään. Jokainen kohtaa elämässään rankkoja asioita, aikuisena pitää ottaa itse vastuu eikä elää uhrimentsliteetissa.
Linna on surullinen ohjelma. Ohjelmassa pienen lapsen äiti on vankilassa ja lapsi asuu ilmeisesti isoäitinsä kanssa. Missä lapsen isä on? Miten erossa olo äidistä ja isästä vaikuttaa lapsen tunne-elämään ja lapsen kehitykseen?
Lapsen ja vanhemman kiintymyssuhde muodostuu varhaisessa vuorovaikutuksessa. Terve ja tasapainoinen äiti ei halua olla erossa vauvastaan. Turvallinen kiintymyssuhde ja turvallinen tunneside vanhempaan luo lapselle perusluottamuksen tunteen. Pitkä ero vanhemmista on traumatisoiva kokemus lapselle.
Siis aivan älytöntä tuhlata verorahoja näitten venkuloitten hyväksi; on tv, puhelin, läppäri, saavat rahaa kun pikkusen tekee hommia, valmiit sapuskat! Ei helvetti mitä paapoamista!
Vierailija kirjoitti:
Vangeilla paremmat oltavat kuin vanhuksilla hävytöntä.
Tämä!
Parastahan tässä sarjassa on lukea vauvapalstan tekopyhien moralistien avautumisia asiasta.
Miesvangit taas ovat tyypillisesti ylemmän keskiluokan perheistä olevia pitkiä ja komeita poikia, jotka olivat luokan priimuksia ja opettajan lellikkejä eikä mitään negatiivisia kokemuksia väkivallasta, syrjinnästä tai pakeista. Jotenkin vaan se patriarkka sitten ajoi rikoksen tielle, vaikka oli valtavat etuoikeudet ympärileikkauksesta asevelvollisuuteen.