Näkyykö lakko kenenkään teistä arjessa?
Itselläni ei. Työpaikka ei ole lakossa, liittoni ei ole lakossa, olen etätöissä ja juuri kävin kaupassa jossa kaikki normaalisti.
Kommentit (181)
Suurin osa työpaikan henkilökunnasta on lakossa. Ruokala on kiinni eli eväät mukana ja loppuviikko etänä. Oma ammattiliittoni ei ole lakossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis työpäivänä kaupassa kesken kaiken ja kannatat hallituksen työelämän heikennyksiä? Varo vaan, ettet saa potkuja.
En ole mitään mieltä asioista kun en voi niihin vaikuttaa. Ja kyllä, etäpäivänäkin voi käydä hakemassa lounasta.
Ap
No kannatathan hallitusta jos ET tue lakkoa ja menet kauppaan. (mistä teitä ajattelemattomia sikiää)
No, totte hemmetissä sinne kauppaan mennään silloin kun täytyy. Kaupat ovat hyvin varautuneet ja varastot täynnä ruokatarvikkeita. Joten ei. Lakko ei tunnu yhtään missään
Jonkin verran työpaikalla vaikuttaa. Henkilökohtaiseen elämään ei niinkään, ainakaan toistaiseksi. Tänään pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikonlopuksi ruokaa, saa nähdä onko hyllyt tyhjät.
Ei juurikaan, bussiaikataulujen kanssa pitänyt olla tarkkana mutta ei ole haittaa ollut.
Mun puolesta saavat lakkoilla sen minkä jaksavat. Hallituksen ei tule antaa periksi saastalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis työpäivänä kaupassa kesken kaiken ja kannatat hallituksen työelämän heikennyksiä? Varo vaan, ettet saa potkuja.
En ole mitään mieltä asioista kun en voi niihin vaikuttaa. Ja kyllä, etäpäivänäkin voi käydä hakemassa lounasta.
Ap
No kannatathan hallitusta jos ET tue lakkoa ja menet kauppaan. (mistä teitä ajattelemattomia sikiää)
Miksi kaupassa ei saisi käydä kun se on auki? Omituista.
Koska lakon idea on, että ne on kiinni, mutta ahne kauppias haluaa pitää ne auki. Ja kauppias tukee juuri hallituksen esityksiä työntekijöiden aseman heikentämiseksi. Ei luulisi työssäkäyvien olevan noin tyhmiä, ettei näin yksinkertaista pääte
Älä nyt kukkuusi tukehdu. Jos kauppa on auki, niin silloin se on auki, eikä ainakaan köyhillä välttämättä ole varaa kerätä mitään ydinsodan varastoja, vaan käyvät kaupassa silloin kun rahaa tulee tilille.
Pidän etäpäivän. Yleensä se ei ole mahdollista, mutta tänään sattui tuuri. Auto on rikki enkä jaksa kävellä. Teen myös kotihommia ja otan rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä lakkokeisarit laskeneet, paljonko lakkoileminen tulee maksamaan? Olen sitä mieltä, että lakkoilu on mitä suurimmassa määrin tuhlausta, varsinkin kun sillä ei ole mitään vaikutusta.
Lakkoilijalla on ylimääräistä rahaa viettää rokulia lakon nimissä. Samaan aikaan se kuitenkin lakkoilee siksi, ettei lakiin säädetä yhtä palkatonta saikkupäivää, mikä ei kuitenkaan koskaan toteudu, jos sitä eivät liitot työehtosopimukseen hyväksy.
Mutta tulihan raivottua. Tyhjästä
Vierailija kirjoitti:
Jonkin verran työpaikalla vaikuttaa. Henkilökohtaiseen elämään ei niinkään, ainakaan toistaiseksi. Tänään pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikonlopuksi ruokaa, saa nähdä onko hyllyt tyhjät.
Täällä oli ainakin hyvin varautuneet. Sai kaupassa puikkelehtia täysien purkamattomien lavojen välissä. Hyllyttivät minkä ehtivät. Tosin nyt saa -30% ruokaa kun täytyy saada uudet tilalle.
Eipä näy, ja ollaan hengessä mukana. Rikkurit helvattuun.
Lakkoilisivat edes kunnolla. Yleislakko. Ei tämmöinen nössöily mitään auta.
Ei
kävelin töihin
olin töissä
kävelin kauppaan
ostin kaikkea mitä halusin ja hyllyt oli täytetty
menin kotiin ja laitoin ruokaa koululaiselle
Vaikutti sen että kävelin 2km tavallista enemmän, mikä vaa hyvä asia, hyötyliikuntaa. Kannatan täysin lakkoja ja voisin kestää suuremmankin haitan hyvän asian edestä. Toivon myös hallituksen kaatumista. Leikkaukset on epäoikeudenmukaiset ja kaiken lisäksi toimimattomia työllisyyden edistämiseksi. Osallistun itse niin että jätän tekemättä kotihoidon keikat, vaikka ei oo velvoitetta mutta sen verran ärsyttää hallituksen idioottimaisuus että oon mieluummin ilman sitä lisärahaa. Hallitus varmaan järjestää hoitajan tilalle.
Olen sosiaalityöntekijä. Pidän etäpäiviä, joten peruin kaikki asiakastapaamiseni. Voivat sopia uuden ajan kuuden viikon päähän. Käytiin eilen ruokakaupassa ostamassa isot ostokset.
Ay-pomot, -suunnittelijat ja -koordinaattorit ym. ajattelevat vain omaa palkkaansa ja paikkaansa toteuttamalla näitä lakkoja.
Ihmisen toimintaa ohjaavat omat yksilötason tarpeet, mutta eihän sitä poliitikot ja järjestöjyrät uskalla sanoa ääneen. Nämä omat tarpeet puetaankin sitten yhteisötason tarpeiksi ja usein siihen tarvitaan puppusanoja, kun ei ole oikein konkretiaa vaatimusten takana.
Vierailija kirjoitti:
Ay-pomot, -suunnittelijat ja -koordinaattorit ym. ajattelevat vain omaa palkkaansa ja paikkaansa toteuttamalla näitä lakkoja.
Ihmisen toimintaa ohjaavat omat yksilötason tarpeet, mutta eihän sitä poliitikot ja järjestöjyrät uskalla sanoa ääneen. Nämä omat tarpeet puetaankin sitten yhteisötason tarpeiksi ja usein siihen tarvitaan puppusanoja, kun ei ole oikein konkretiaa vaatimusten takana.
Osuit naulan kantaan. Media ja vassarit paasaa potkulakia ja saikuupäivän omavastuuta. Tätä paisutetaan kuin pullataikinaa ja nyt lakkoilijat ovat rintamana voihkaamassa!
Liitot pelkäävät, että niitä ei tarvita enään. LIITTOPOMOJEN PALKAT ON HUIKEITA!
Ilman muuta tukisin jotain oikeasta asiasta johtuvaa lakkoa, mutta tämähän on vain mielenosoitus laillisesti äänestteyä hallitusta vastaan, siin pelkkää bitutusta.
Kun ei suostuttu yhtään neuvottelemaan mistään, niin persettä penkkiin sitten.
Tämä uusi tulee todennäköisesti näkymään, sillä mies on ollut jo reilun viikon harjoituksissa Lapissa ja voi olla, että paluumatka sujuu huonosti tämän takia. En tiedä uskallanko lähteä hakemaan jos polttoaineestakin on kohta pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saavat lakkoilla sen minkä jaksavat. Hallituksen ei tule antaa periksi saastalle.
Ei pidä antaa periksi. Hallitus on se joka johtaa maata ei Ay liike. Itse ole ollut puolueeton aina ja ymmärrän mistä on kyse. Ay liike iskee omaan nilkkaansa noilla kiristyksillä.
Kiitos sille bussikuskille joka ajaa tänään vuoron millä pääsen kotiin. Lähes tunnin joutuu odottamaan ylimääräistä, mutta pääasia että pääsee yöksi kotiin. Myöhään illalla varmistui, mutta hyvä mieli tuli tästä päivästä ja kiva mennä töihin.