Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkyykö lakko kenenkään teistä arjessa?

Vierailija
01.02.2024 |

Itselläni ei. Työpaikka ei ole lakossa, liittoni ei ole lakossa, olen etätöissä ja juuri kävin kaupassa jossa kaikki normaalisti.

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot taistelevat olemassaolostaan. Olen Tehyssä ja harkinnut irtisanoutumista.

Tienaan 1800 kuussa, Millariikka Rytkönen 15 000 kuussa. En halua olla maksamassa liittopomojen huikeita palkkoja.

Vierailija
102/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy sitten millään tapaa. Töissä käyn ihan normaalisti omalla autolla ja kaupassa kävin tänään kotimatkalla. En tietäisi että koko lakkoa on olemassa ellei siitä uusissa kerrottaisi. 

Olen itse ytk jäsen ja meillä työpaikalla kukaan ei ole lakossa.

M33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liitot taistelevat olemassaolostaan. Olen Tehyssä ja harkinnut irtisanoutumista.

Tienaan 1800 kuussa, Millariikka Rytkönen 15 000 kuussa. En halua olla maksamassa liittopomojen huikeita palkkoja.

Mitenkö se tehy kohteli teitä korona aikana?

Jouduit palkattomalle lomalle ja liitto ei auttanut sinua millään tapaa jos sulla ei ollut sairastettua koronaa tai koronarokotetta. 

Tehy muutenkin ihan paska, suisittelen ytk. 

Vierailija
104/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sen verran, että hankalan yön jälkeen sain nukkua pidempään, koska olen itsekin lakossa. Meidän ala lakkoilee vain tämän päivän, eli huomenna olen taas kiltisti etätyöpisteellä, kuten muinakin päivinä. Koin lakon tärkeäksi, koska en hyväksy hallituksen tapaa kurjistaa vain heikko-osaisimpien oloja. En ole vielä keksinyt, millä tavoin valtionvelka pienenee, jos työntekijöiltä viedään 1. sairauslomapäivän palkka ja irtisanomista helpotetaan.

Minä taas en ole keksinyt, miten se heikentää heikossa tilanteessa olevien (sairaat, työttömät, pätkätyöläiset) tilannetta että vakituisissa, hyvin palkatuissa työsuhteissa olevien etuja puolustetaan. Hehän nimenomaan ovat niitä etuoikeutettuja.

Jos sairauslomapäivä on palkaton toki se heikentää

Miten luulet että ne edut joita tällä hetkellä työelämässä olevat nauttivat on saavutettu sillä että niiden puolesta on lakkoiltu ja taisteltu aikoinaan. missä olette olleet koulun historian tunneilla. eihän tässä varmaan kukaan pelkästään itseään ajattele vaan myös kaikkia niitä tulevia sukupolvia.

Vierailija
105/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tulin töihin, koska lakkoilemaan ei voi ketään pakottaa. 

Vierailija
106/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään tavalla, eikä poliittisen lakon tulekaan näkyä. Sehän on mielenilmaus, joten vaikutukset ovat rajalliset.

Vierailija
107/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ja työni on tärkeää, jopa elinehto monelle ihmiselle. En olisi ihan varma onko Millariitta Rytkösen kohdalla näin...

Vierailija
108/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten, mutta isäni on kuskannut lapsia kouluun ja töihin. Faija on vanha kommari, joten mielellään on sen tehnyt.

Vierailija
109/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tulin töihin, koska lakkoilemaan ei voi ketään pakottaa. 

Myös työkavereista tuli 90 %. Ne vastuulliset, jotka haluavat ettei muiden arki kaadu lakkoilumme takia. Ja miksi lakkoilismme. etumme ovat hyvät.

Vierailija
110/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

YTK jäsen

Vierailija
111/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävit siis työpäivänä kaupassa kesken kaiken ja kannatat hallituksen työelämän heikennyksiä? Varo vaan, ettet saa potkuja.

En ole mitään mieltä asioista kun en voi niihin vaikuttaa. Ja kyllä, etäpäivänäkin voi käydä hakemassa lounasta.

Ap

No kannatathan hallitusta jos ET tue lakkoa ja menet kauppaan. (mistä teitä ajattelemattomia sikiää)

Mikäs vasemmistoänkyrä siellä ulisee.

Vierailija
112/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy. Höpöä tämmöiset lakot, jotka ei vaikuta mihinkään.

Juuri näin. En edes huomannut että on joku lakko meneillään. Ei siis vaikuta millään lailla. Töiden jälkeen piipahdin tuossa uudessa Ammattikoulun konditoriassa. Oppilaat olivat leiponeet taas sen kymmentä sorttia leipää ja kahvittelu - herkkuja. Sieltä saa ostaa myös valmiita hetkullisia ruoka-annoksia muutamalla eurolla. 

Vierailija
113/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det syns endast i finska tidningar. Bygg gubbarna ringde att de kommer och slutför det de har påbörjat i morgon och så är ett projekt färdigt.

De första offerterna för sommarens projekt droppade in och de bearbetas som följande. Det löper faktiskt bättre än normalt. Kan det vara för att arbetsamma passar på medan latmaskar super hemma eller med sina sura kamrater och grillar korv i snön?

Vierailija
114/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Gluteeniton leipä on loppu. Mietin just että mitä ihmettä syön huomenna.

Vierailija
115/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy lakko mutta hallituksen viilaukset näkyy.

Hallitus viilasi juuri 20% tuloistani pois.

Lomautusta tuli 2kk täyteen.

pari karenssipäivääkin lisäsivät alkuun.

Vierailija
116/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy lakko mutta hallituksen viilaukset näkyy.

Hallitus viilasi juuri 20% tuloistani pois.

Lomautusta tuli 2kk täyteen.

pari karenssipäivääkin lisäsivät alkuun.

Eikö tuossa olisi saha parempi ?

Vierailija
117/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tuntuu, että tämän ja huomisen päivän olen etätöissä kun ei bussit kulje.

Vierailija
118/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävit siis työpäivänä kaupassa kesken kaiken ja kannatat hallituksen työelämän heikennyksiä? Varo vaan, ettet saa potkuja.

En ole mitään mieltä asioista kun en voi niihin vaikuttaa. Ja kyllä, etäpäivänäkin voi käydä hakemassa lounasta.

Ap

No kannatathan hallitusta jos ET tue lakkoa ja menet kauppaan. (mistä teitä ajattelemattomia sikiää)

Miksi kaupassa ei saisi käydä kun se on auki? Omituista.

Koska lakon idea on, että ne on kiinni, mutta ahne kauppias haluaa pitää ne auki. Ja kauppias tukee juuri hallituksen esityksiä työntekijöiden aseman heikentämiseksi. Ei luulisi työssäkäyvien olevan noin tyhmiä, ettei näin yksinkertaista pääte

Majoriteten är emot dig. Hur svårt är det att förstå, sådär som vuxen? 

Vierailija
119/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot lakossa, ei vaikuta mitenkään meidän perheeseen. Demarit ja Vasemmisto ihan hädissään kun häviävät kaikki vaalit, niin yrittävät nyt tällä konstilla kyykyttää ja määräillä rehellisillä vaaleilla valittua Suomen hallitusta. 

Ainahan työnantaja on ollut näille kommunisteille punainen vaate. Se kaiken pahan alkuja juuri. Noh, siinähän ihmettelevät seuraavissa vaaleissa kuinka kannatus tippuuja tippuu ja tippuu.

Ja sokerina pohjalla, kuinka moni lakkoilija menettikään työpaikkansa. Hahhaa mua naurattaa jo ennakkoon.

Vierailija
120/181 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias on vastuullinen, kun pitää huolta, että ihmisillä on ruokaa ja sitä ei pääse pilaantumaan. Vasemmisto ei paljon ilmastosta  välitä, kun pitäisi valmiiksi  tilatut ruuatkin heittää pois.