Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkyykö lakko kenenkään teistä arjessa?

Vierailija
01.02.2024 |

Itselläni ei. Työpaikka ei ole lakossa, liittoni ei ole lakossa, olen etätöissä ja juuri kävin kaupassa jossa kaikki normaalisti.

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näkynyt mitenkään. Kotona etätöissä, lapset koulussa.

Vierailija
62/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilijat pellejä. En lakkoile. Vassarit. Kommarit. Köyhät. Kouluttautukaa/hankkikaa parempi työ. Etusijalla yritykset huonossa taloustilanteessa. Kun talous kasvuun niin luonnollisesti asia palaa normaaliksi.

tapatte suomen talouden ja yrityksien tulevaisuuden

#eilakoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on lastenhoitaja ja itse teen 100% etätöitä. Tänään sain päiväpanon ruokatunnilla, kun vaimo oli lakon vuoksi pois töistä. Sillä tavalla tuo lakko näkyi ja tuntui minun arjessani.

Vierailija
64/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja tytär ei pääse töihin, joutuvat etäilee. Mulla on auto, mutta jään etäilee, kun toimistolle ei tuu kuitenkaan muita. Pari kahvitaukoa jää pitämättä työkavereiden kanssa.

Vierailija
65/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä lakkokeisarit laskeneet, paljonko lakkoileminen tulee maksamaan? Olen sitä mieltä, että lakkoilu on mitä suurimmassa määrin tuhlausta, varsinkin kun sillä ei ole mitään vaikutusta. 

Vierailija
66/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen joudun hakemaan koulusta, itse saan etäpäivän töistä.

Vierailija
67/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näkynyt koronavuodetkaan yhtään omassa elämässä, niin ei kyllä näy mikään säälittävä parin päivän lakkokaan

Vierailija
68/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jopa vihaa noita lakkoilijoita kohtaan. Miten Suomeen on tullut tällainen luusereiden kulttuuri. 

Vierailija
69/181 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilijoiden lakkokorvaukset maksaa liitot, joille tuli jo edellisistä lakoista isot tappiot. Mutta ei hätää, jäsenmaksuja voi aina korottaa! Ja ihmiset maksaa kiltisti liitoille lisää. En tajua miten höhliä ihmiset on kun menevät tuohon sirkukseen. 

Vierailija
70/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole vain sinun mukavuudestasi. 

Vierailija
71/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tänään julkiseen luentotilaisuuteen, mutta bussit ei kulje. Saatan kävellä.

Pressanvalintaan saattaa mun kohdalla vaikuttaa.

Vierailija
72/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei. Mies lakossa, mutta itse olen töissä normaalisti.

Vierailija
73/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävit siis työpäivänä kaupassa kesken kaiken ja kannatat hallituksen työelämän heikennyksiä? Varo vaan, ettet saa potkuja.

Oletko koskaan kuullut ruokatunnista? Silloin kirjaudutaan pois töistä, hoidetaan omia asioita ja takaisin tullessa kirjaudutaan takaisin. Ruokatunti  on omaa aikaa, jonka saa käyttää miten itse haluaa. Lakien puitteissa tietenkin. -ohis-

Vierailija
74/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että piti tulla taksilla töihin. En tiedä miten pääsen kotiin.

Vierailija
75/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään, en lakkoile, en kuulu myöskään liittoon, oma auto ja kaupat auki eikä mitenkään missään vaikuta millään tavalla omaan elämään tuo mielenilmaus. Poliittiset lakot pitää kieltää, niihin voi osallistua omalla kustannuksellaan, mielipideasia muutenkin. Ole. Äänestänyt kokoomusta joten olen täysin samaa mieltä asioista, ei yhteiskunta pyöri näin, että lusmuille maksetaan ilmaista rahaa.

Vierailija
76/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, täällä maaseudulla ei ole julkista liikennettä

Vierailija
77/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy. Omalla autolla töihin ja kaupassa käynti 1 x vko. Meidän liitto ei lakkoile 

Vierailija
78/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli lähikaupat kiinni, tänään ei kulje julkiset ja piha aivan jäinen kun huoltoyhtiö osallistuu lakkoon.

En silti valita, hallituksen täytyy tajuta ettei Suomi ole diktatuuri.

Vierailija
79/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vain tuota ininää kun ei ole rahaa ... silti on varaa olla lakossa .... hallituksen on tarkoitus saada ns. lusmut töihin eli ne joilla ei ole esim. sairautta estämässä työntekoa vaan makoillaa kotona kun siitä maksetaan ihan hyvin

Vierailija
80/181 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli lähikaupat kiinni, tänään ei kulje julkiset ja piha aivan jäinen kun huoltoyhtiö osallistuu lakkoon.

En silti valita, hallituksen täytyy tajuta ettei Suomi ole diktatuuri.

Missä muka olivat kaupat kiinni? Älä nyt valehtele. Lehdissä oli listat kaupoista joihin lakko vaikuttaa ja niitä oli todella vähän ja niissäkin pääosin vain aukioloa rajoitettu, joten kaikkialla auurin osa kaupoista oli ihan normaalisti auki.