Näkyykö lakko kenenkään teistä arjessa?
Itselläni ei. Työpaikka ei ole lakossa, liittoni ei ole lakossa, olen etätöissä ja juuri kävin kaupassa jossa kaikki normaalisti.
Kommentit (181)
Vain sen verran, että hankalan yön jälkeen sain nukkua pidempään, koska olen itsekin lakossa. Meidän ala lakkoilee vain tämän päivän, eli huomenna olen taas kiltisti etätyöpisteellä, kuten muinakin päivinä. Koin lakon tärkeäksi, koska en hyväksy hallituksen tapaa kurjistaa vain heikko-osaisimpien oloja. En ole vielä keksinyt, millä tavoin valtionvelka pienenee, jos työntekijöiltä viedään 1. sairauslomapäivän palkka ja irtisanomista helpotetaan.
eihän tuo taida näkyä kuin pääkaupunkiseudulla.
Näkyy siten, että olen toista päivää lomalla, kun lapsen päiväkoti on kiinni. Huomenna on etäpäivä mutta niin on usein muutenkin perjantaisin.
Olen lakkoilijoiden puolella täysin.
Vain työläispersut ei lakkoile. Kokkareet on esimiestehtävissä ja ovat myös töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis työpäivänä kaupassa kesken kaiken ja kannatat hallituksen työelämän heikennyksiä? Varo vaan, ettet saa potkuja.
En ole mitään mieltä asioista kun en voi niihin vaikuttaa. Ja kyllä, etäpäivänäkin voi käydä hakemassa lounasta.
Ap
No kannatathan hallitusta jos ET tue lakkoa ja menet kauppaan. (mistä teitä ajattelemattomia sikiää)
Miksi kaupassa ei saisi käydä kun se on auki? Omituista.
Koska lakon idea on, että ne on kiinni, mutta ahne kauppias haluaa pitää ne auki. Ja kauppias tukee juuri hallituksen esityksiä työntekijöiden aseman heikentämiseksi. Ei luulisi työssäkäyvien olevan noin tyhmiä, ettei näin yksinkertaista pääte
No niin tuen minäkin, eli miksi en sinne kauppaan menisi?
En pääse huomenna töihin. Eipä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vain sen verran, että hankalan yön jälkeen sain nukkua pidempään, koska olen itsekin lakossa. Meidän ala lakkoilee vain tämän päivän, eli huomenna olen taas kiltisti etätyöpisteellä, kuten muinakin päivinä. Koin lakon tärkeäksi, koska en hyväksy hallituksen tapaa kurjistaa vain heikko-osaisimpien oloja. En ole vielä keksinyt, millä tavoin valtionvelka pienenee, jos työntekijöiltä viedään 1. sairauslomapäivän palkka ja irtisanomista helpotetaan.
Minä taas en ole keksinyt, miten se heikentää heikossa tilanteessa olevien (sairaat, työttömät, pätkätyöläiset) tilannetta että vakituisissa, hyvin palkatuissa työsuhteissa olevien etuja puolustetaan. Hehän nimenomaan ovat niitä etuoikeutettuja.
Pojan iltapäiväkerho kiinni. Muuten normaali tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy siten, että olen toista päivää lomalla, kun lapsen päiväkoti on kiinni. Huomenna on etäpäivä mutta niin on usein muutenkin perjantaisin.
Miksi olet lakkoilijoiden puolella?
Vierailija kirjoitti:
Sen verran näkyy että olen itse lakossa tänään.
Sama täällä. Olen valmis pitkäänkin lakkoon. Perkele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis työpäivänä kaupassa kesken kaiken ja kannatat hallituksen työelämän heikennyksiä? Varo vaan, ettet saa potkuja.
En ole mitään mieltä asioista kun en voi niihin vaikuttaa. Ja kyllä, etäpäivänäkin voi käydä hakemassa lounasta.
Ap
No kannatathan hallitusta jos ET tue lakkoa ja menet kauppaan. (mistä teitä ajattelemattomia sikiää)
Koska lakon idea on, että ne on kiinni, mutta ahne kauppias haluaa pitää ne auki. Ja kauppias tukee juuri hallituksen esityksiä työntekijöiden aseman heikentämiseksi. Ei luulisi työssäkäyvien ole
No niin tuen minäkin, eli miksi en sinne kauppaan menisi?
Törppö, miksi jankkaat eri asiasta kuin keskustelu on? Ja miksi vastailet muille esitettyihin kommentteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska lakon idea on, että ne on kiinni, mutta ahne kauppias haluaa pitää ne auki. Ja kauppias tukee juuri hallituksen esityksiä työntekijöiden aseman heikentämiseksi. Ei luulisi työssäkäyvien olevan noin tyhmiä, ettei näin yksinkertaista pääte
Suurin osa kiinni olevista kaupoista kuuluu S-ryhmään. Jossa ei ole kauppiaita ja joka on vasemmiston omistama osuusliike. Joten vasemmisto on siis ahne?
Vierailija kirjoitti:
Vain työläispersut ei lakkoile. Kokkareet on esimiestehtävissä ja ovat myös töissä.
Kyllä täällä ainakin ovat persut mukana lakossa.
Ei varsinaisesti. Kaapissa on ruokaa, käytän autoa jos tarvis.Lapsi meni mummolaan, itse teen etäpäivää. Mutta firma jossa työskentelen menettää aika paljon rahaa, joten voi näkyä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole keksinyt, miten se heikentää heikossa tilanteessa olevien (sairaat, työttömät, pätkätyöläiset) tilannetta että vakituisissa, hyvin palkatuissa työsuhteissa olevien etuja puolustetaan. Hehän nimenomaan ovat niitä etuoikeutettuja.
Jos sairauslomapäivä on palkaton toki se heikentää sairastavan etua.
Valtio maksaa jatkossa enemmän koska se maksaa työttömien päivärahat ja työttömiä tulee lisää. Joten hallitus puree omaa nilkkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Minäminä, minulla on kaikki hyvin, ei koske minua. Olet hyväosainen, hyvin toimeentuleva, sinulla ei ole huolta huomisesta, joten ei, tämä ei kosketa sinua, vielä. Mutta kun tulevaisuudessa ihmisiä alkaa aina vain enemmän putoamaan toimeentulotuen varaan, niin sinunkin veroistasi yhä suurempi osuus menee siihen.
Muista kuitenkin, että ihan jokainen ihminen, myös sinä, saattaa äkkiarvaamatta joutua sellaiseen tilanteeseen, että toimeentulo ja työpaikka lähteekin alta, sairastuu, tai vammautuu niin vakavasti, että työnteko loppuu siihen. Sitten se koskeekin sinua.
Mä olen jo työtön eikä lakko näy arjessani. Jos bussit ei huomenna kulje niin vien lapsen itse kouluun. Toki voisin koko ajan pelätä pahinta ja käyttää energiani tulevaisuudesta murehtimiseen mutta uskon ja luotan mielummin että asiat järjestyy aina.
Lakkolaiset p**k*t välittää suomen kilpailukyvystä maailmaa vastaan. Oma napa maailman tärkein napa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet lakkoilijoiden puolella?
Miksi kyselet tyhmiä? Ohistelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa sekavasti kirjoitettu. Eli: 1. Tässä lakossa puolustetaan etuoikeutettujen etuja, eli niiden jotka ovat vakituisissa, hyvin palkatuissa työsuhteissa. 2. Miten tämän joukon etujen puolustaminen olisi heikossa tilanteessa (sairaat, työttömät, pätkätyöläiset) etujen mukaista? Miten se hyödyttää näitä heikossa tilanteessa olevia että pienellä joukolla etuoikeutettuja säilyvät etuoikeudet?
Sama
Koska lakon idea on, että ne on kiinni, mutta ahne kauppias haluaa pitää ne auki. Ja kauppias tukee juuri hallituksen esityksiä työntekijöiden aseman heikentämiseksi. Ei luulisi työssäkäyvien olevan noin tyhmiä, ettei näin yksinkertaista päätelmää pysty tekemään.