Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaiettu aihe, tunnesyöminen

Vierailija
01.02.2024 |

Mä haluan ottaa tän esille koska mulla on lähipiirissä ihminen kuka tekee tätä ja hän ei voi hyvin. Ihminen voi nimittäin paeta omaa huonoa oloaan myös ruokaan ja alituiseen syömiseen ja ahmimiseen. Tää addiktio toimii ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa päihderiippuvuus. 

Vaikee asia siinä on tämä: Se lähtee yläkerrasta ja omista tunteista ja traumoista, ihmisen on osattava tunnistaa se oma huono olo ja ne omat traumat jotta se voi purkaa ne ja päästä tästä addiktiosta eroon. Tää on todella kinkkinen sairaus

Eli siis jos tunnistat itsesi, yritä tehdä oma sisäinen työ, purkaa ne omat traumasi mitä olet kokenut, se on ainut tie ulos siitä koska muuten se toiminta vie hautaan ennemmin tai myöhemmin. 

Tän aloituksen tarkoitus ei ollut loukata ketään. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
2/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää ei ole mitenkään vaiettu aihe. Mutta täällä ei sympatiaa heru kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tää ei ole mitenkään vaiettu aihe. Mutta täällä ei sympatiaa heru kyllä. 

Ehkäpä sympatiaa ei tule siksi kun apua tarvitseva tulee tänne luettelemaan painoaan desimaalin tarkkuudella sinä ja sinä kuukautena. Ja ilmoittaa tarvitsevansa apua painon hallintaan. Vaikka tästä ei ole mitään apua koska hän ignooraa kuitenkin että ongelmat ovat hänen päässään.

Vierailija
4/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin asiattomaksi.

Vierailija
5/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sinä joka olet niin kovasti huolissasi kaveristasi. Jätä hänet jo rauhaan ja vaihda aihetta. Kyllä kyllä, olet parempi ihminen. On se huomattu.

Vierailija
6/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiettu? Täällähän porukka kertoo vaikka kuinka että on juuri syönyt sipsipussin ja suklaalevyn, tai että ei voi ostaa kotiin mitään, koska syö kaiken.

Erittäin sairasta, kyllä.

Vierailija
7/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia huolettaa ap sinua niin paljon? Mitä se sinusta itsestäsi kertoo? 

Vierailija
9/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo heikkoja ihmiset on. Sitä pahaa oloa kannattaa mennä purkaan ennemmin salille ku mussuttaa jotain suklaata. Helpottaa paljon enemmän. Suklaata mussuttamalla näistä tulee hirveitä läskejä, kun taas salilla hyväkroppaisia ja itsevarmoja ihmisiä. 

Sanomattakin selvää, että kumpi alkaa voida paremmin. 

Vierailija
10/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo heikkoja ihmiset on. Sitä pahaa oloa kannattaa mennä purkaan ennemmin salille ku mussuttaa jotain suklaata. Helpottaa paljon enemmän. Suklaata mussuttamalla näistä tulee hirveitä läskejä, kun taas salilla hyväkroppaisia ja itsevarmoja ihmisiä. 

Sanomattakin selvää, että kumpi alkaa voida paremmin. 

SAMA PÄÄ KESÄT TALVET ?

Vierailija
11/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon toipunut bulimiasta 17 vuoden sairastamisen jälkeen. Oma kyllästyminen sairauteen vaadittiin, jonkinlainen pohja jota alemmas ei enää halunnut kuten alkoholisteillakin. Vertaistukiryhmiä, psykoterapiaa, 12-askeleen ohjelmaa käyttöön. Sylin puhelinpalveluun voivat olla yhteydessä myös läheiset ja ystävät.

Ahmintahäiriö ilman tyhjentäytymiskäyttäytymistä eli BED josta aloituksessakin puhutaan on yleisin syömishäiriöistä ja suurin syy vakavaan ylipainoon. Pitkään tämä oli vaiettu aihe mutta asiaan on tullut muutosta.

Vierailija
12/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksavat tietenkin peruslipun hinnan ja läskit maksavat sitten lisähinnan. Lentoyhtiöllä on vähän monimutkaisempi laskelma. Kone halutaan vetästä taivaalle maksimi lentoonlähtöpainolla. Siihen vaikuttaa: ihmiset, matkatavarat, rahti ja polttoaineen määrä. Polttoainetta on pakko ottaa riittävästi, ihmiset halutaan viedä perille, matkatavarat Finnair 25kg, Aasian yhtiöt 35kg, loput rahtia. Tyynen meren yli lennettäessä on joillakin konetyypeillä pakko tinkiä matkustajien määrästä, jotta saadaan riittävästi tankattua polttoainetta. Varsinkin tässä tilanteessa yksilön painolla on suuri merkitys.

Vierailija
13/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ymmärrä mistä näitä huolestuneita kansalaisia aina riittääkin kommentoimassa kanssaihmisten painosta?

Itse olen laiha, painoindeksin mukaan normaalipainon alarajalla ja saan kyllä kuulla miten minusta ollaan huolissaan. Suorastaan liikuttavaa miten ympäristö onkin niin huolehtivaista!

Mutta joo. Tunnesyöminen. Asiahan on niin että ihminen ei yleensä edes itse tunnista syytä syömishimoonsa.

On vain epämääräinen tyhjyys, paha olo jota yritetään täyttää ruoan antamalla mielihyvällä.

Siihen ei auta kenenkään toisen huoli ja neuvot, syy  siihen on löydettävä itse itsestään. Opittava tunnistamaan mikä triggeröi syömään, ja alkaa työstää sitä puolta.

Tästä on nyt turha tämänkaltaisilla palstoilla edes puhua mutta kunhan nyt  intouduin vastaamaan.

Vierailija
14/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on viettu aihe? Kaikkihan tietää että suurin osa ylipainosta johtuu juuri tästä.

Vierailija
15/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes tekee tuota. 

Vierailija
16/22 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olit ilkeä, haen huomenna kaupasta ihan sikana mässyä. Onneksi on jäätelöä, sentään. Kohta suolaiset kyyneleeni maustavat jäätelöherkun. 

No tuliko hyvä mieli? 

Vierailija
17/22 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus. Henkilö jolla ei itsellä ole mitään ongelmaa, nostaa muka huolenaiheena tuon asian esille ja antaa sitten hyvin napakasti ohjeita samassa aloituksessa mitä pitää tehdä "jos tunnistat ongelman". 

Ja hei, meitä jokaista odottaa hauta ennemmin tai myöhemmin. Et sinäkään "itse täydellisyys", siltä välty! 

Vierailija
18/22 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumoja tai ei, minä syön yksinäisyyteen.... on vaan niin kiva syödä illalla, erityisesti viikonloppuisin kun olen aina yksin kotona. Mun ei ees tee mieli ruokaa kun on paljon tekemistä, ihmisiä ympärillä ja hyvä fiilis. Lohdutan itseäni ruoalla kun olen yksin.

Vierailija
19/22 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta eri aiheista ap meinasit tehdä tällä "ei ole tarkoitus loukata ketään"? Sulla on just se tarkoitus. Ja päässä jotain vikaa. 

Vierailija
20/22 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesyömiseenkin voi itse vaikuttaa eikä piiloutua sen taakse. Olen tunnesyöjä mutta ostan sen takia terveellistä ruokaa jota voi syödä ilman että lihoo. Ihminen itse valitsee syödä sitä sipsiä, suklaata ja jäätelöä. Minä mätän naamaan herkullista salaattia joka tuo lohtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän