Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen diabeetikko ja kun laihduin 46kg 14 kuukaudessa ja verensokerini ''muuttui täydelliseksi'', lääkäri uhkaili minua

Vierailija
31.01.2024 |

Ensin hehkutti, että onpa tainnut lääke ja uudistettu ruokavalio tehota kun on noin uskomattomat arvot, sanoi ettei ole ikinä nähnyt tällaista.

Sitten sanoin, että oikeastaan aloitin ketodieetin reilu vuosi sitten ja jätin lääkkeet pois kokonaan, niin punastui ihan silminnähden ja kohta alkoi uhkailemaan, että tästä ei sitten saa kertoa kenellekään. Kuulemma lääkärien ohjeita tulee noudattaa, ja on äärettömän vaarallista ''lähteä omille poluilleen''.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskushan joku testasi Yhdysvalloissa laihduttamista oreokekseillä. Arvot parani. Tärkeintä oli laihtuminen.

Voiko ihminen elää loppuelämänsä syöden oreokeksejä? 

Ei ja kyllä se tehtiin selväksi että tätä ei suositella. Mutta se oli testi. Mies söi pelkkiä oreokeksejä tietyn kalorimäärän verran, sen verran että paino putosi. Ja hänen veriarvonsa paranivat. Tästä oli joku dokumentti.

Tietenkään kukaan ei ole suosittelemassa kenellekään oreodieettiä, mutta ylipainon tiputtaminen harvemmin on haitaksi. 

Vierailija
82/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onnittelut miten sait noin paljon painoa pois? mulla just tulossa diabetes 2 -diagnoosi jota en ole saanut ruokavaliolla ja liikunnalla kuriin. Sokerit (paassto) vaan heiluu seiskassa ja yli.

Minä selätin pari vuotta sitten 2-tyypin diabeteksen ilman lääkkeitä tekemällä pysyviä muutoksia ruokavaliooni, ruokailurytmiini (kerralla paljon syöminen vaihtui pienempiin ruoka-annoksiin useamman kerran päivässä), lopettanalla tupakoinnin ja aloittamalla säännöllisen liikunnan. Painoa pudotin maltillisesti n. 20 kg vuoden aikana. Ruokavalioni on nyt sama kuin painon pudotuksen aikana, mutta syön hieman enemmän kaloreita. Olen vaihtanut kovat rasvat pehmeisiin, valkoiset viljatuotteet pääasiassa täysjyvään (myös pasta), riisin olen korvannut kauravalmisteilla, rasvaiset juustot vaihtuneet vähärasvaisiin, punaista lihaa ja lihajalosteita syön enää erittäin harvoin ja juureksia, vihanneksia ja hedelmiä sekä marjoja syön enemmänkin kuin suositellut puoli kiloa päivässä. Pyrin siihen, että syömästäni viikottaisesta ruuasta vähintään 80 % on suositusten mukaista terveellistä ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi