Olen diabeetikko ja kun laihduin 46kg 14 kuukaudessa ja verensokerini ''muuttui täydelliseksi'', lääkäri uhkaili minua
Ensin hehkutti, että onpa tainnut lääke ja uudistettu ruokavalio tehota kun on noin uskomattomat arvot, sanoi ettei ole ikinä nähnyt tällaista.
Sitten sanoin, että oikeastaan aloitin ketodieetin reilu vuosi sitten ja jätin lääkkeet pois kokonaan, niin punastui ihan silminnähden ja kohta alkoi uhkailemaan, että tästä ei sitten saa kertoa kenellekään. Kuulemma lääkärien ohjeita tulee noudattaa, ja on äärettömän vaarallista ''lähteä omille poluilleen''.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Low carb diets INCREASE your risk of an early death | Daily Mail Online
aikaisin tappava ruokavalio ja varsinkin diabeetikoille äkkikuoleman riski on suuri.
Karpit kuolevat lähes kaksi vuotta nuorenpina. S amoin myös liian vähärasvaista dieettiä noudattavat.
Tuo metatutkimus, eli 2000 tutkimuksesta yhdistetty.
Jatka sä läski vaan sen sokerin mussutusta ja anna meidän muiden olla rauhassa terveitä.
Sulla ei ilmeisesti ole diabetestä kun kuvittelet että eivät syö sokeria. Tiedätkö mikä on alhainen verensokeri ja miksi siitä menee diabeetikko koomaan?
Ymmärrätkö sinä mitä tarkoittaa "parantua" ja "täydelliset veriarvot"?
Väärää tietoa 2 tyypin diabeteksesta osalta josta voi parantua. Tarpeeksi nopea laihdutus ja jos kehossa ei ole tapahtunut peruuttamattomia diabeteksen aiheuttamia muutoksia niin noin 40% voi parantua kokonaan.
Kannattaa olla yleistämättä. Aivan ihanaa jos joku saa vuosiksi sokerit tasapainoon laihdutuksella tms. Kuitenkin asiaa ei voi huitaisemalla yleistää, sitä se lääkärikin kai koetti sanoa.
Mikäli diabetes on geeneissä, ja jo puhjennut se on hieman kuin syöpä, ei voi olla sata varma etti koskaan uusisi. Toinen tosiasia on että kyllä pitkällä paastolla tyyppi kakkonenkin voi mennä sokerin puutteesta kuoliaaksi. Mekanismi on eri, mutta älkää leikkikö tohtoria ellette sellainen ole.
Älä taas puhu paskaa ap.
Olet kyllä kaikkein aikojen pösilöt.
Lääkärärin tehtävä nimenomaan parantaa sairauksia, hoitaa niitä sairauksia jotka ovat kroonisia, ja helpottaa ja auttaa oireissa kivun hoidossa.
Nimenomaan lääkärit korostaa ruokavalion merkitystä. Kun itse sairastuin 2. tyypin diabetekseeen, 54 vuotiaana, minulla oli ylipainoa 12 kg.
Verensokeria seurattiin pitkään, ennenkuin lääkäri aloitti tablettihoidon.
Samalla terveyskeskuslääkäri kirjoitti minulle lähetteen kaupungin ravitsemusterapeutille.
Sekä kirjoitti tietoihini, että saa ilmaiseksi kaupungin
Hoitotarvikejakelusta: Verensokerimittarin, siihen tarvittavan pistoskynän sekä verensokerin mittausliuskat.
Antoi myös kaupungin diabeteshoitajan yhteystiedot.
Diagnoosin saamisen jälkeen, laihdutin normaali panoon,
1 v. 2 kk. aikana. Motivaatio laihtumisern oli vahva, koska pelkäsin joutuvani insuliinipiikille.
2. tyypin diabetes ei parantunut, mutta tabelltihoito pieneni.
Nyt tämä 2.tyypin diabetes on tasapainossa, pitkä sokeri hyvä, mutta paastoarvo on edelleen korkea. Siksi tbl hoito jatkuu, koska minulla on myös verenpaine tauti.
Lääkärin luona ei enää tarvi käydä, paitsi hän analysoi kaikki näytteet puhelimessa.
Muut diabeteasiat hoidan diabeteshoitajan kanssa.
Tutkittu on myös silmänpohjat ja munuaiset.
Vierailija kirjoitti:
Älä taas puhu paskaa ap.
Lääkärärin tehtävä nimenomaan parantaa sairauksia, hoitaa niitä sairauksia jotka ovat kroonisia, ja helpottaa ja auttaa oireissa kivun hoidossa.
Nimenomaan lääkärit korostaa ruokavalion merkitystä. Kun itse sairastuin 2. tyypin diabetekseeen, 54 vuotiaana, minulla oli ylipainoa 12 kg.
Samalla terveyskeskuslääkäri kirjoitti minulle lähetteen kaupungin ravitsemusterapeutille.
Hoitotarvikejakelusta: Verensokerimittarin, siihen tarvittavan pistoskynän sekä verensokerin mittausliuskat.
1 v. 2 kk. aikana. Motivaatio laihtumisern oli
Ruokavaliota et kuitenkaan ole halunnut muuttaa, vaan käytät lääkkeitä ja tarvikkeita verenmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä taas puhu paskaa ap.
Vielä tiedoksuåu: Ruokavalio on muutettu ravintoterapeutin kanssa yhteystyössä.
Samoin hyvä ja sopiva liikunta.
Ikävä kyllä suvussamme on diabetes geeneissä. Veljellä myös 2. diabetes, vaikka laiha kuin riuku. Sisareni tytär kuoli 49 vuotiaana
ykköstyypin diabetekseen, joka hänellä todettiin 4 vuotuaana.
Ennen kuolemaansa hän oli munuaisdialyysudsa, koska diabetes vaurioitti munuaiset.
Samoin diabetes vaurioitti hänen verisuoniston,minkä vuoksi hänen jalkansa molemmat jalkansa amputoitiin.
Diabeteksen aiheuttaman silmäpohja rappeutumisen takia hän menetti, ajokorttinsa 43 vuotiaana. Mutta mikä parasta hän synnytti 2 tervettä lasta avioliittonsa aikana.
Vaikka raskaus on aina suuri riski 1. diabeetikolle.
Älä siis soittele suutasi tästä, olen 67 vuotias eläkkeellä oleva henkilö, ja diabetekseni on tasapainossa. Mutta lääkityksestä en ikävä kyllä pääse eroon, koskaan. Vaikka tekisin mitä.
Katsoa kun se ihmisen huima, ei tottele laihtumista, ruokavaliota, normaalipainoa, vaan erittää sitä nestettään geenien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No mutta onnittelut miten sait noin paljon painoa pois? mulla just tulossa diabetes 2 -diagnoosi jota en ole saanut ruokavaliolla ja liikunnalla kuriin. Sokerit (paassto) vaan heiluu seiskassa ja yli.
Ozempic.
Tämä sama provo on ollut täällä ennenkin, vähän eri tavoin kirjoitettuna, mutta aina tarinassa ilmenee samat jutut "lääkäri suuttuu, koska keto ruokavalio/ jätin hiilihydraatit/ lopetin kaikki lääkkeet, ei saa kertoa ikinä kenellekään plaa plaa plaa..."
Keksi uusi satu, 0/5
Diabetes ei parane. Lopettakaa nyt sen paskan jauhaminen. Nää on ihan yhtä sairaita ja haitallisia juttuja, kun jotkut luontaistuotteet jotka mukamas parantaa syövän. Diabetestä saattaa pystyä hallitsemaan ruokavaliolla, mutta ei yksikään diagnoosin saanut voi lopettaa sokerin mittaamista enää. Ja lääkitys jää todennäköisesti pakolliseksi pahaksi. Se on todella vaikea prosessi lähteä edes vaikuttamaan diabetekseen ruokavaliolla. Enkä tarkoita nyt sitä ettei voisi muutoksia helposti tehdä vaan sitä, että ne vaikutukset tulee hyvin hitaasti näkyville verikokeisiin. Ihmisillä on todella outoja mielikuvia diabeteksestä ja on todella haitallista väittää että yksikään tietty syömistapa olisi oikea tapa hoitaa, saatikka saisi kaikkien ihmisten sokerit kuntoon. Sokeriton ruokavalio ei todellakaan ole diabeetikolle sopiva. Mut joo toivottavasti ylläpito tajuaa poistaa tän ketjun, kun AP on trolli joka yrittää mainostaa tiettyä dieettiä.
Olet kusipää ap. Ja valehtelet ja provilet piruuttaasi, ja ilkeillen tahallaan.
Todellinen diabeetikko tarvitsee tietyn määrän hiilihydraatteja vuorokaudessa. Muutoin hän menehtyy.
2. tyypin diabetes, ilman sukurasitusta ei edes ole vaarallinen.
Mutta, ja mutta, lääkäreiden tulee noudattaa virallisia, hyväksyttyjä
KÄYPÄ HOITO OHJEISTUKSIA.
Ja tämä ohjeistus ja lääkitys tulee näkyä potilaan hoitotiedoissa.
Kuin myös veri-virtsa näytteiden tulokset. Sekä mahdollinen lääkitys potilaalle.
Näitä kirjauksia käytetään todisteina, jos lääkäri joutuisi oikeuteen potilaan väärästä hoidosta, joka on voinut johtaa kuolemaan tai vakavaan vammautumisen.
Nämä kaikki lääkärin kirjaukset, diagnoosit, puhelut, hoito-ohjeet jz lääkärin kirjoittamat reseptit, näkyvät myös potilaalle itselleen:
OMA KANTA, Kelan ohjelmistossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Mullekin on kardiologi suositellut.
Ketodieettiä mullekin suositeltu. Ei kiitos, liha ei innosta vaikka sitä syönkin, enkä luovu leivästä,
Miksi ylläpito antaa tämän selvän disinformaatiota sisältävän aloituksen pysyä täällä, mutta poistaa tyyliin "moi kaikille"-ketjut? Järki käteen.
Jos saa pudotettua painoa 10%, diabetes häviää ja menee remissioon, koska rasvat maksasta ja haimasta katoaa tuon painonpudotuksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa pudotettua painoa 10%, diabetes häviää ja menee remissioon, koska rasvat maksasta ja haimasta katoaa tuon painonpudotuksen myötä.
Niin kumpi on totta? Se että se häviää VAI se että menee remissioon? Koska kummatkin eivät voi olla totta samaan aikaan. Siinä on ihan helvetin iso homma fiksata ruokavalio tarkkaan kuntoon ja ylläpitää sitä loppuelämä, eli kyllä siihen sokerien mittaus jää pysyväksi osaksi elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kumpi on totta? Se että se häviää VAI se että menee remissioon? Koska kummatkin eivät voi olla totta samaan aikaan. Siinä on ihan helvetin iso homma fiksata ruokavalio tarkkaan kuntoon ja ylläpitää sitä loppuelämä, eli kyllä siihen sokerien mittaus jää pysyväksi osaksi elämää.
Ja millä perusteella 10%? Diebetes ei tunne mitään tiettyä painorajaa.
Vierailija kirjoitti:
U
Miksi uppailet tätä ketjua? Kukaan ei usko sun paskaa tarinaa eikä aloita ketodieettiä diabeetikkona. Ja jos alottaa niin se on sun käsissäsi vastuu
Eihän se db ihmistä silti jätä, vaikka saisikin arvot suht normaaleiksi. Itse sain 32kg pois ja arvot paranivat huomattavasti raskainta on yrittää pitäö sitä painoa ja niitä arvoja kohtuullisina.
Kokonaan ketoilua ei kestä enää, sius karoata, mutta hiilarit ne sen nälän tuo se on varmaa.