Miksi puhelimien kameraa ei saa peittää 🤢
Kommentit (11)
Onko tuo Xiaomi tai muu kiinalainen puhelin? Ilmeisesti kameran valoanturi säätelee näytön kirkkautta eikä toimi peitetynä. Epäilyttävän kuuloista silti.
Ei ole ollut koskaan puhelinta, läppäriä tai tablettia, jossa peittäminen olisi kielletty.
Mulla oli edellinen tällainen, meni "lukkoon" jos näytön yläosa oli peitossa. OnePlus.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Xiaomi tai muu kiinalainen puhelin? Ilmeisesti kameran valoanturi säätelee näytön kirkkautta eikä toimi peitetynä. Epäilyttävän kuuloista silti.
Pari kerrosta kuvan samentavaa pakasteteippiä ei haittaa valoisuuden mittausta.
Kameran peittämiselle pitäisi keksiä jotain parempia keinoja kuin teippaaminen. Teipin liima sotkee ajan mittaan kameran linssin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli edellinen tällainen, meni "lukkoon" jos näytön yläosa oli peitossa. OnePlus.
Koita seuraavalla kerralla peittää pelkästään kamera, älä koko yläreunaa. Siellä kun on muutakin kuin se kamera.
Joku voisi suunnitella sellaisen "linssitarran", että olisi vaikkapa aina kikkelinkuva siellä kamerassa, jos joku tirkistelee. Teknisesti kyllä täysin mahdollista.
Varo! Minä katselen sinua täällä kännykkäsi välityksellä ja myyn kuvasi lehtiin...
Sovellukset vakoilee sinua ja sinun tekemisiä